ד"ר יעל בירו ועלי (צילום: דוברות הדסה)
ד"ר יעל בירו ועלי (צילום: דוברות הדסה)

"קרה לנו נס גדול": הדרמה בהדסה – ניצלו חייו של בן 3 שנחנק מפופקורן

עלי כמאל בן ה-3 כמעט איבד את חייו כשנחנק מפופקורן, שהתמקם בדרכי הנשימה, התרחב וחסם אותן. הרופאה הבכירה ד"ר יעל בירו: "עשינו לו היימליך והצלחנו לגרום לו להקיא ולפנות את דרכי הנשימה. הוא קיבל חמצן ולשמחתנו כבר אחרי שעה חזר לעצמו וישב לאביו על הרגליים וצחק"

פורסם בתאריך: 1.9.20 12:49

דרמה הבוקר בהדסה הר הצופים – צוות חדר המיון הציל את חייו של עלי כמאל, בן ה-3, שנחנק מפופקורן, שהתמקם בדרכי הנשימה, התרחב וחסם אותן. בהדסה מציינים כי בזכות פעולות מהירות שביצעו בחדר המיון בהדסה הר הצופים חייו ניצלו והוא שב לצחוק עם הוריו.

"זה היה יום מאוד שמח, אירחנו את בני המשפחה שלנו לארוחה, עלי שיחק בסלון לידינו עם בני הדודים שלו ופתאום בא אלי ודפק לי על הרגל במהירות כדי שאשים לב אליו", מספר אביו של הילד, וואסים כמאל. "כשהסתכלתי עליו הוא היה עם פה פתוח ולא הצליח להוציא מילה, הבנתי מיד שהוא לא מצליח לנשום. הסתכלתי לו לתוך הפה וראיתי משהו בקצה הגרון, מיד ניסיתי לנסות להוציא אותו בכל השיטות שאי פעם למדתי או שמעתי עליהן – שמתי אותו על הרגליים שלי, ניסיתי לגרום לו להקיא ועשיתי לו היימליך, אחרי פחות מדקה הוא התחיל להכחיל והבנתי שאני לא אצליח להוציא לו את זה. התקשרתי למד"א ומקביל כבר עלינו לאוטו ונסענו במהירות לבית החולים הדסה הר הצופים, פחדנו לבזבז זמן יקר. תוך כדי הנסיעה עלי איבד את ההכרה, הייתי בטוח שאיבדתי את הבן שלי זה היה רגע שהלחיץ אותי מאוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"לפני הכניסה לבית החולים ראיתי פרמדיק של מד"א", מוסיף ומספר האבא, "נתתי לו את עלי וצעקתי לו שהוא נחנק ושהוא לא נושם, הוא ניסה לפתוח לו את דרכי הנשימה, אך לא היתה אפשרות. הוא קיבל החלטה נכונה ותוך שניות הוא הכניס אותו לאמבולנס ונכנס לתוך בית החולים. אני זוכר שנכנסתי לתוך חדר המיון כמה שניות אחריו, ברגעים בודדים היה סביב הבן הקטן שלי צוות ענק שהקיף אותו ונילחם עליו", מוסיף האב בקול חנוק, "כל כך הרבה אנשים שם התאמצו ורצו שהוא יחיה. בזכות הצוות המדהים הזה ובזכות ד"ר יעל בירו המלאכית שפגשנו במיון החיים שלו ניצלו".

ד"ר יעל בירו, רופאה בכירה ביחידה לרפואה דחופה (מיון) בהדסה הר הצופים מתארת כי "לא קיבלנו עדכון שהולך להיכנס אלינו ילד שנחנק וסובל מחוסר הכרה לחדר המיון, פתאום נכנס פרמדיק עם ילד קטן מחוסר הכרה על הידיים. תוך מספר רגעים היה עלינו להבין מה יש לו ואיך לטפל בו. עלי הגיע במצב מאוד קשה, הוא לא הגיב, הדופק שלו היה חלש והבחנו שהוא מאוד מתקשה לנשום. צוות גדול התאסף תוך שניות כדי להציל אותו. פתחתי לו את הפה עם מכשיר מיוחד וראיתי שתקוע לו גוף זר בגרון שחוסם לו את דרכי הנשימה. בעזרת צבט מיוחדת הצלחתי להגיע לגוף הזר ולשלוף אותו, התברר שזה היה פופקורן שספח נוזלים והתנפח עד כדי כך שחסם לו את כל דרכי הנשימה".

"כבר באותו הרגע היה לי ברור שלא הצלחתי להוציא את כל מה שחוסם את האוויר", מציינת ד"ר בירו. "עשינו לו היימליך והצלחנו לגרום לו להקיא ולפנות את דרכי הנשימה. עלי קיבל חמצן ולשמחתנו כבר אחרי שעה חזר לעצמו וישב לאביו על הרגליים וצחק. למזלם של כולם, זהו סיפור עם סוף טוב, הינו מאושרים שהצלנו לילד את החיים, זה מקרה שיכול היה להיגמר ממש אחרת".

ד"ר בירו מסבירה כי שאיפת גוף זר הינה גורם משמעותי לתמותה ותחלואה בקרב ילדים מתחת לגיל 3 שנים. "חנק יכול להיגרם ממזונות כמו פיצוחים, אגוזים, פופקורן וצעצועים קטנים. על מנת לצמצם את הסיכון לחנק יש להימנע ממתן פיצוחים, אגוזים, מסטיקים, סוכריות וחטיפים האסורים מתחת לגיל 5 שנים. יש להקפיד על אכילה תחת השגחת מבוגר, בישיבה זקופה תוך הדרכה ללעיסה מרובה והימנעות מדיבור ומשחק במהלך ארוחה. אם חס וחלילה ילד משתנק בזמן אכילה יש לבצע לו פעולת היימליך, במקרה של תינוק – יש להפוך את התינוק באופן שהבטן מונחת על האמה וכף היד תומכת בראש , והראש מוטה מטה ולטפוח על גב התינוק".

"קרה לנו נס גדול", מספר בהתרגשות האבא, "והוא לא היה קורה לולא ד"ר יעל בירו והצוות המדהים בחדר המיון הדסה הר הצופים. כשהגענו לבית החולים הייתי בטוח שאיבדתי את הבן שלי, הצוות נלחם לו על החיים ופעל במהירות ובמקצועיות שרואים רק בסרטים. אין לי מילים להודות לד"ר בירו על המקצועיות, האנושיות והיחס החם שעזר לנו לעבור את הטראומה הקשה שחווינו. עלי מתפקד היום מצויין וזה לא היה קורה בלעדיה, היא הצילה לנו את החיים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר