המרכז האקדמי לב (צילום: אמיל סלמן)
המרכז האקדמי לב (צילום: אמיל סלמן)

עוד מקרה של חצבת בירושלים | המרכז האקדמי לב לסטודנטים: התגלה סטודנט שחלה בחצבת – בדקו אם אתם מחוסנים

ל"כל העיר" נודע כי בעקבות גילוי חצבת אצל אחד הסטודנטים, שיגרה הנהלת המרכז קריאה לכלל הסטודנטים להיבדק האם הם מחוסנים נגד חצבת והנחיות מה לעשות במידה שלא. מהמרכז האקדמי נמסר: "לשמחתנו, הסטודנט הבריא ולא נתגלו מקרי הדבקה נוספים"

פורסם בתאריך: 12.12.18 20:25

ל"כל העיר" נודע כי במרכז האקדמי לב התגלה מקרה של חצבת, ומיד לאחר מכן הוציאה הנהלת המרכז מכתב לכלל הסטודנטים במרכז.



"לצערנו התגלה סטודנט שחלה בחצבת", נכתב בפנייה שנשלחה לסטודנטים שלומדים במרכז האקדמי לב. "לפי הנחיות שקיבלנו מפרופ' חיה גרינברגר, דיקן הפקולטה לסיעוד במרכז האקדמי לב, עליך
לבדוק האם קיבלת חיסון למחלת החצבת".

בהמשך המכתב מצורפות הנחיות ממשיות לסטודנטים: "במידה והתחסנת בחיסון הבסיסי ובמנת דחף 1, אינך צריך לעשות דבר", נכתב. "במידה ולא התחסנת בחיסון הבסיסי ובמנת דחף 1, עליך לגשת לרופא המשפחה
שלך. במידה והנך מדוכא חיסון, עליך לגשת ישירות לבית החולים (מדובר על מקרים נדירים של בעלי מחלות קשות, שהטיפול במחלתם פוגע במערכת החיסוניות שלהם)".

מהמרכז האקדמי לב נמסר: "עם דיווחו של אחד הסטודנטים הלומדים במרכז, כי אובחן בבית החולים כחולה במחלת החצבת, פעלנו באופן מיידי ופרסמנו לכלל הסטודנטים את הנחיות משרד הבריאות הרלוונטיות לאוכלוסיות שנחשפו לחצבת. לשמחתנו, הסטודנט הבריא ולא נתגלו מקרי הדבקה נוספים. נמשיך לפעול לשמירה על בריאותם ורווחתם של הסטודנטים וכל באי המרכז האקדמי לב".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: ללשכת הבריאות המחוזית ירושלים דווח על תחלואה בחצבת בבחור ממכון לב שהגיע למיון שערי צדק. על פי הנחיות משרד הבריאות, מי שחוסן ב-2 מנות נגד חצבת נחשב מחוסן כנגד המחלה. מי שמחוסן רק במנה אחת או לא מחוסן כלל ונחשף לחצבת מומלץ כי יפנה ללשכת הבריאות המחוזית או לטיפת חלב הסמוכה אליו לקבלת חיסון. אנשים הסובלים מדיכוי במערכת החיסון מומלץ כי יפנו לרופא המטפל להנחיות לגבי הצורך בחיסון וסוג החיסון המומלץ. לשאלות ניתן לפנות למחלקה לאפידמיולוגיה בלשכת הבריאות המחוזית בטלפונים 02-5314813/4/7".

פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE|)

פריחת חצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיבINGIMAGE|)

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר" בחודש האחרון, ירושלים היא השיאנית במספר חולי החצבת בארץ. עד כה התגלו למעלה מ-840 מקרים של חולי חצבת. עקר העלייה במספר המקרים משרד הבריאות יצא בקריאה חד משמעית להתחסן נגד החצבת. כמו כן, בקופות החולים החלו לקיים מבצעי חיסון. כפי שפורסם, ל"כל העיר" נודע כי בשבועות האחרונים נרשמת עלייה משמעותית במספר המתחסנים נגד חצבת, גם בשכונות החרדיות בעיר, שבהן נרשם בעבר אחוז מתחסנים נמוך. יש לציין כי בשל ריבוי מקרי החצבת בעיר יצאה קריאה נחרצת מצד רבנים שונים במגזר החרדי שקראו לכלל התושבים לחסן את ילדיהם כנגד חצבת, דבר שכאמור נושא פרי.

לפני כעשרה ימים פורסמה ב"כל העיר" עדות מדאיגה של מפקת תחנות טיפת חלב במחוז ירושלים מלאומית, האחות ליבי קאהן, שאמרה בין השאר בשיחה עם "כל העיר" כי "אנו מגלים כל הזמן מקרים חדשים של חצבת". עוד סיפרה קאהן: "אנחנו ממשיכים לעשות מבצעי חיסונים בכל תחנות טיפת החלב בעיר. כמו כן, הזמנו את כל אלה שלא מחוסנים. כמובן שיש סרבנים, אבל הגענו להרבה אנשים. חשוב להבין שמספיק אדם אחד שחולה בחצבת כדי להדביק אנשים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר