המטופל שעבר השתלת לב מלאכותי ומשפחתו בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
המטופל שעבר השתלת לב מלאכותי ומשפחתו בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

לראשונה בשערי צדק: השתלת לב מלאכותי

הניתוח להשתלת הלב המלאכותי, בוצע במטופל בן 72 שסבל מאי ספיקת לב קשה, על ידי צוות כירורגית לב חזה בבית החולים שערי צדק בירושלים, ובשיתוף צוות רפואי מבית החולים בילינסון. מנהל יחידת אי ספיקת לב פרופ' טל חסין: "כולנו מאוד מתרגשים; מדובר ביום גדול עבור שערי צדק"

פורסם בתאריך: 7.1.19 14:51

בשורה משמעותית למטופלים הסובלים מאי ספיקת לב. בשבוע שעבר בוצע לראשונה במרכז הרפואי שערי צדק ניתוח השתלת לב מלאכותי. ההשתלה בוצעה במטופל בן 72, תושב בית שמש, שסבל מאי ספיקת לב קשה, שהצרה את צעדיו וגרמה לו לקושי בהתנהלות היום יומית.


שערי צדק: פרס מפעל חיים למנהל מערך המוח


פרופ' טל חסין, מנהל יחידת אי ספיקת לב בבית החולים מספר כי "המטופל היה במעקב ממושך בבית החולים, ולאחר שלא הצליח להתמודד עם הבעיה בעזרת טיפול תרופתי, התקבלה ההחלטה לבצע את הניתוח. לאחר בדיקות התאמה הגענו למסקנה כי הפתרון המיטבי עבורו הוא השתלת לב מלאכותי".

בשערי צדק מציינים כי הניתוח בוצע על ידי צוות כירורגית לב חזה במרכז הלב המשולב בבית החולים, ובשיתוף רופאים מבית החולים בילינסון.

מהי השתלת לב מלאכותי? מדובר במכשיר מכני, שמושתל בלבו של המטופל ומסייע לפעולתו התקינה של החדר השמאלי הכושל. בראשית דרכו היווה השתל המלאכותי פתרון זמני עבור חולים שהמתינו להשתלת לב, או כפי שהוגדר "גשר להשתלה". השינוי בתפיסה החל כאשר הצוותים הרפואיים הבחינו כי במקרים רבים מושתלים חיו שנים רבות עם השתל המלאכותי, עד כדי ויתור על אופציית ההשתלה. "מרגע שזה הפך ב-2007 לפעולה שגרתית אנו עדים לכך שישנם חולים שחיים כבר 10 שנים עם השתל", מסביר ד"ר אהוד יעקבזון, מנהל יחידת תמיכה לבבית מכנית בשערי צדק, שביצע את הניתוח, "איכות החיים שלהם השתפרה משמעותית".


המטופל שעבר השתלת לב מלאכותי בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

המטופל שעבר השתלת לב מלאכותי בשערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)


בשערי צדק מתארים כי מדובר "בניתוח לב פתוח, שבמהלכו מתחברים למכונת לב-ריאה. מכשיר הלב המלאכותי הינו משאבה שמתחברת לחדר השמאלי בלב, שואבת ממנו את הדם ומזרימה אותו לאבי העורקים ומשם לכל הגוף. מרבית החולים כיום ישארו עם השתל לכל חייהם. המטופל חייב להיות מחובר לסוללות או לחשמל במשך כל שעות היממה. נכון, זה לא נשמע אידיאלי להסתובב כל היום עם בטריות וכבל שיוצא מגופך, אבל מדובר במוצא האחרון עבור המטופלים. ההחלטה לבצע השתלה מתקבלת לאחר שכל האופציות הקיימות וביניהן: טיפול תרופתי, סינכרוניזציה ללב, שיפור תפקוד מסתמים ושיפור זרימת דם לשריר הלב כבר מוצו".



"כולנו מאוד מתרגשים", סיכם פרופ' חסין. "הצלחנו להוסיף שרות חשוב למטופלינו, שיכול להציל חיים ולתרום רבות לאיכות החיים שלהם. מדובר ביום גדול עבור שערי צדק. ובבשורה לתושבי אזור ירושלים הסובלים מאי ספיקת לב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר