המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)
המרכז הרפואי הדסה עין כרם (צילום: אבי חיון)

החל מהבוקר – שביתת רופאים בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים

לאחר שבית הדין הארצי לעבודה דחה אמש את בקשת הנהלת הדסה להוציא צו מניעה לשביתה - היום, שלישי בבוקר, פתחו הרופאות והרופאים בהדסה עין כרם והר הצופים בשביתה ללא הגבלת זמן, על רקע מאבקם לקליטת מתמחים חדשים; בתי החולים יפעלו במתכונת שבת

פורסם בתאריך: 12.2.19 07:58

היום, שלישי בבוקר, פתחו הרופאים והרופאות בהדסה בשביתה. הרופאות והרופאים בהדסה עין כרם ובהדסה הר הצופים הכריזו על שביתה ללא הגבלת זמן, וזאת על רקע טענתם כי הנהלת בית החולים הדסה הפסיקה לכבד את הסכם השכר הקיבוצי ועצרה את קליטת המתמחים החדשים לבית החולים.



ראשי המאבק בהדסה תכננו לשבות ביום ראשון בבוקר, אולם בעקבות פנייתה של הנהלת הדסה לבית הדין לעבודה, במטרה למנוע את צעדי השביתה, המהלך נדחה.הנהלת הדסה הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בניסיון למנוע מהרופאים ומהרופאות לשבות, אולם אמש, שני, נדחתה הבקשה. כפי שפורסם ב"כל העיר", ההסתדרות הרפואית (הר"י), הודיעה למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין כי השביתה היא "בעקבות צעדים פוגעניים והרסניים".



אתמול, שני, כך נודע ל"כל העיר", הגיע סגן שר שר הבריאות יעקב ליצמן להדסה עין כרם ונפגש עם הרופאים, שעומדים בראש המאבק – בניסיון למנוע את השביתה. סגן השר אמר לרופאים כי הוא מבטיח שיסדר את תנאי ההעסקה שלהם, וביקש מהם שלא לשבות.

מנגד, לאה וופנר, מנכ"לית הסתדרות הרופאים (הר"י), אומרת ל"כל העיר" כי "הסכסוך בהדסה הינו בעקבות שיקולים שאיננו יודעים של מנכ"ל הדסה. למרות שמתמחים התקבלו לעבודה והיו צריכים להתחיל כבר ב-1.2.19, הוא החליט לא לקבל אותם לעבודה – מהרגע להרגע, והוציא להם מכתבי שימוע מכיוון שהם עובדי הדסה. כל מה שאנחנו דורשים שיקבלו אותם לעבודה. כרגע הם בבית, ללא עבודה, ומפסידים את ההתמחות. כרגע יש חולים שזקוקים לרופאים בבית החולים".
וופנר מבהירה כי "השביתה קשורה אך ורק לעניין המתמחים, שהיו אמורה להתחיל את עבודתם בבתי החולים. ברגע שהוא קולט את המתמחים – אין שביתה. יש לציין שאנו עושים הכל על מנת שלא תהיה שביתה. אני מקווה שיהיה מבוגר אחראי במדינה שירים טלפון לרוטשטיין ויגרום לו לקלוט אותם להתמחות".
מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מסר הבוקר: "אנישב ומבקש מרופאי בית החולים לגלות אחריות לשלומם של מטופליהם ולסיים את השביתה שתוצאותיה תהיינה לבטח הרסניות לבית החולים וישאירו חותם למשך זמן רב. זאת בוודאי לאחר הבטחת סגן שר הבריאות לקליטת המתמחים עד מרץ. כך מתייתרת השביתה. יש להגיע להחלטות משותפות באשר לשכר הרופאים האקדמים הבכירים במו"מ ולא בדרך כה פוגענית ומיותרת עבור כולם".
מארגון נשות הדסה נמסר: "ארגון נשות הדסה, ממשלת ישראל ובית החולים הדסה מחויבים להסכם ההבראה שהחל בשנת 2014, זאת על מנת להבטיח את עתידו של בית החולים ואת יכולתו להמשיך ולפעול לטובת תושבי ירושלים, מדינת ישראל וצוות העובדים המסור של בית החולים.  מאז תחילת הסכם ההבראה העביר ארגון נשות הדסה לבית החולים מאות מיליוני שקלים. כמו כן, העביר הארגון לידי המדינה קרקעות ונכסים יקרי ערך. כל זאת כדי להבטיח את עתידו של בית החולים. בנוסף הנהלת הדסה בראשות פרופ' זאב רוטשטיין עובדת ללא לאות כדי להטמיע את תוכנית ההבראה. אנחנו קוראים לרופאים לעבוד יחד עם ההנהלה על מנת לגשר על ההבדלים, ולהמשיך להבטיח את איכות הטיפול בחולים ואת היציבות העתידית של בית החולים הדסה".

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה (צילום: דוברות הדסה)

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה (צילום: דוברות הדסה)


במכתב חריף ששיגר מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין למנהיגי מאבק הרופאים והרופאות, הוא ציין בין השאר כי "שביתה בהדסה תפגע אנושות ביכולת הדסה להשתקם, כבר עתה עוד לפני השביתה נפגעו כולם לרבות הרופאים וחייבים לעבור לדיבורים ועבודה משותפת ולהפסיק השמצות ואיומים בשביתות".

בהמשך ציין כי "שביתה נוספת עלולה להוות מכת מוות להדסה. דווקא עתה, כשהיא נמצאת בשיאה. אנחנו לא צריכים לשמוע מהמדיה שרופאינו האקדמים 'השבעים', בהשוואה לכל רופא אקדמי אחר במערכת הציבורית בארץ, 'מתעקשים' על שמירת השכר הגבוה שלהם, כשהם מוגנים בהסכם קיבוצי מהעבר הרחוק, ולא מוכנים לוותר גם במחיר של פגיעה בקליטת רופאים צעירים, שאינה מוגנת בהסכם קיבוצי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר