כיכר ספרא
כיכר ספרא

ירושלים – השיאנית בחשיפה לחצבת; מדוע ועדת הבריאות בעירייה דחתה את ההצעה לדיון בנושא?

למרות הנתונים המבהילים של מקרי החשיפה לחצבת בירושלים - ועדת הבריאות העירונית, שצפויה להתכנס בעוד יומיים, לא תדון בכך. חברת המועצה עינב בר כהן שדרשה לקיים דיון דחוף בנושא: "זו שערורייה לכנס את ועדת הבריאות ולא לעסוק בנושא כל כך קריטי"

פורסם בתאריך: 14.5.19 19:24

הבוקר, שלישי, פרסם משרד הבריאות את הנתונים המעודכנים של חולי החצבת – מהם עולה כי ירושלים היא השיאנית במקרי החשיפה לחצבת, לעומת ערים אחרות בארץ. למרות נתונים מבהילים אלו ועדת הבריאות בעיריית ירושלים, שצפויה להתכנס בעוד יומיים, חמישי, 16.5.19, לא תדון בנושא. בסדר היום של הוועדה לא נכלל נושא מקרי החשיפה לחצבת בירושלים, למרות בקשתה של חברת מועצת עיריית ירושלים עינב בר כהן (התעוררות) להכניס את הנושא הקריטי לסדר היום של הוועדה.



מהנתונים שחשף משרד הבריאות עולה כי מקרי החצבת בירושלים עומד על 1,403 – מדובר במספר נדבקים גבוה מאוד, כאשר הנתון הארצי עומד על 4,115 בני אדם שנדבקו בחצבת. אחרי ירושלים – בית שמש עם מספר נדבקים שעומד על 420; צפת – 276; בבית"ר עילית נדבקו 230 בני אדם; בבני ברק – 210; טבריה – 173; ובמודיעין עילית – 137. לעומת זאת בתל אביב מספר הנדבקים בחצבת עומד על 109 בני אדם. בשאר הערים בארץ מדובר בנתונים נמוכים משמעותית.


סדר היום של ועדת הבריאות העירונית - איפה נושא החצבת? (צילום מסך)

סדר היום של ועדת הבריאות העירונית – איפה נושא החצבת? (צילום מסך)


מה כן על סדר היום של הוועדה, שבראשה עומד סגן ראש העיר חיים אפשטיין (בני תורה)? תוכנית "ירושלים בוחרים בריא – אפשר בריא בירושלים" לעידוד אורח חיי בריא, הצגת שלב ברשת ערים בריאות ותכנון עירוני בריא.

כזכור, בר כהן דרשה לפני כחודש מראש העיר משה ליאון וממחזיק תיק הבריאות אפשטיין לקיים דיון דחוף על הזינוק במקרי החשיפה לחצבת בוועדת הבריאות העירונית.


עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)


"לא יאומן שהוועדה לבריאות עירונית מתקיימת השבוע ללא כל התייחסות לאירועי החצבת הרבים בעיר", מוסרת בר כהן ל"כל העיר". "כבר לפני מספר שבועות שלחתי בקשה ליו"ר הועדה חיים אפשטיין לקיום דיון דחוף בועדה על מנת למצוא דרכי פעולה לטיפול מקרי ההדבקות במחלה. יתרה מכך, לפי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו היום, ירושלים היא שיאנית בהתפשטות החצבת עם 1,403 נדבקים שהם 34 אחוזים מכלל המקרים בארץ! החשיפה לחצבת התרחשה במוסדות חינוך, באוטובוסים בעיר, ובאולמות אירועים. זו שערורייה לכנס את ועדת הבריאות ולא לעסוק בנושא כל כך קריטי לתושבים ולבריאותם ובמקום זאת לבחור לעסוק בנושאים אחרים, דחופים הרבה פחות. אני דורשת מהנהלת העיריה ומראש העיר משה ליאון לקחת את הנושא ברצינות ולהתחיל לפעול במהירות יחד עם משרד הבריאות והגורמים העירונים הרלוונטים למען בריאותם של ילדי ותושבי ירושלים ולכנס דיון במהירות בנושא".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "'עירית ירושלים מפעילה את תחנות טיפת החלב בעיר ופועלת על פי כל הנחיות משרד הבריאות, ותמשיך לעשות כך בהיבטי המניעה והטיפול. במסגרת מבצע החצבת בשנה האחרונה הגענו ל- 94.5 אחוזים כיסוי חיסוני. העירייה ממשיכה להפעיל מערך מתוגבר ומעבה את השירות לפי הצורך. אנו קוראים לכל התושבים לנהוג בהתאם להנחיות משרד הבריאות ולהתחסן".


חיים אפשטיין (צילום: פרטי)

חיים אפשטיין (צילום: פרטי)


ירושלים, כאמור, היא השיאנית במספר חולי החצבת בארץ, עקב כך משרד הבריאות יצא בקריאה חד משמעית להתחסן נגד החצבת. כמו כן, בקופות החולים החלו לקיים מבצעי חיסון.

כפי שפורסם ב"כל העיר" רק לפני שבועיים נרשם מקרה חשיפה לחצבת באוטובוס מירושלים לחיפה; לפני כחודש וחצי נרשמה חשיפה לחצבת באולם אירועים בבית וגן. כפי שנחשף ב"כל העיר" בחודש ינואר השנה -21 ילדים בגן ויצ"ו ברמת בית הכרם הובהלו לחיסון בשערי צדק, מהחשש כי נדבקו בחצבת. כמו כן, עוד דווח ב"כל העיר" כי התגלה במרכז האקדמי לב מקרה של חצבת. כמו כן, בחודש פברואר נחשפו נוסעי אוטובוס אגד בקו 966 שיצא בשעות הצהריים מקצרין לירושלים לחולה בחצבת שעלה לאוטובוס בשעה 13:30 ביישוב נוב שברמת הגולן; בתחילת חודש דצמבר נחשפו נוסעי קו אוטובוס 952 של חברת אגד שיצא ממגדל העמק לירושלים נחשפו לחולה חצבת.

לשאלות ובירורים בדבר הצורך בחיסון ניתן לפנות למחלקה לאפידמיולוגיה בלשכת הבריאות המחוזית ירושלים בטלפונים: 025314847/813/814/817. 

זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר