ד"ר יאיר קסירר והתינוק (צילום: שערי צדק)
ד"ר יאיר קסירר והתינוק (צילום: שערי צדק)

התינוק נחנק במנשא – רופא הילדים משערי צדק שעבר ברחוב הציל את חייו

ד"ר יאיר קסירר, רופא בכיר במחלקת הילדים בשערי צדק, עבר ברחוב כשהבחין בהמולה סביב תינוק בן חודש, שנחנק במנשא של הוריו - לאחר פעולות החייאה מצבו של התינוק התייצב והוא פונה לשערי צדק: "בד המנשא עלול ללחוץ את פניו של התינוק לגוף ההורה, ולגרום לחנק תוך דקה או שתיים"

פורסם בתאריך: 23.7.19 14:40

נס באמצע הרחוב: חייו של התינוק, שנחנק בתוך מנשא, ניצלו על ידי רופא ילדים שעבר במקרה בסמוך. ד"ר יאיר קסירר, רופא בכיר במחלקת הילודים במרכז הרפואי שערי צדק, נקרא באמצע הרחוב להציל את חייו של תינוק כבן חודש שנחנק כשהוא מעורסל במנשא.

"היה זה אחר הצהריים, בדיוק סיימתי משמרת ויצאתי לדרכי לקנות כמה מצרכים כאשר לפתע פנה אלי אדם זר ברחוב ששאל אם אני יודע לבצע החייאה", מתאר ד"ר קסירר. "המולה היתה סביב התינוק אשר הושכב על הספסל הציבורי. הבחנתי בדימום קל בפניו של התינוק. מבדיקה ידנית נמצא שהוא היה ללא דופק והערכתי כי מדובר במחסום נשימתי".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

ד"ר קסירר החל לבצע פעולות החייאה בתינוק שכללה הנשמה מפה לפה. כעבור מספר רגעים הגיעו למקום כוחות מד"א ונת"ן שסיפקו עבורו את הציוד הנדרש ובהם מפוח להנשמה ידנית ("אמבו"), צינור החייאה וזריקת אדרנלין. לאחר מספר דקות של פעולות החייאה, מכשיר הניטור הראה כי הדופק שב לפעול אך עדיין לא היה יציב. התינוק פונה למרכז הרפואי שערי צדק שם בוצעו סדרת בדיקות מקיפה וייצבו את מצבו.

"כשילד קורס ככה בפתאומיות זה יכול להיות או בגלל חנק מאוכל או בשל חסימת אוויר הנשימה", מסביר ד"ר קסירר. "במצב זה, התינוק שאינו יכול לבכות ולאותת על מצוקה מפעיל מאמץ לנשום וכך נוצר קרע בדרכי הנשימה שעלול להוביל לדימום, כפי שראינו במקרה הנ"ל".


ד"ר יאיר קסירר (צילום: שערי צדק)

ד"ר יאיר קסירר (צילום: שערי צדק)


"שרירי העורף והצוואר של תינוק בחודשיו הראשונים, עדיין אינם מפותחים וכאשר אין מערכת תמיכה ראויה לראשו הזעיר, בד המנשא עלול ללחוץ את פניו של התינוק לגוף ההורה, ולגרום לחנק תוך דקה או שתיים", מזהיר ד"ר קסירר.

בשערי צדק מוסיפים ומוסרם כי "עבור מרבית ההורים הצעירים, מנשא הינו אחד האביזרים השימושיים והנצרכים בכל בית עם תינוקות קטנים. אך יחד עם הנוחות והשקט שהוא מספק, שימוש לא זהיר במנשא עלול לגבות מחיר כבד".

כעבור כשבועיים שוחרר התינוק לביתו במצב טוב, ומסדרת בדיקות שבוצעו בתינוק נמצא שלא נגרמו נזקים נוירולוגים והוא שב להתפתחות תקינה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש הנחיות, המלצות ואף איסורים לשאת תינוק עד גיל 3 חודשים במנשא.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר