אהבה בעידן הדיגיטל (צילום אילוסטרציה: Photographee.eu/shutterstock.com)
(צילום אילוסטרציה: Photographee.eu/shutterstock.com)

שבוע הבריאות של ערי ישראל: איך אפשר לייצר מערכת יחסים אינטימית בעידן הרשתות החברתיות?

"גם זוגות יציבים יכולים להפסיד את הזוגיות שלהם בגלל הטכנולוגיה", כך אומר ד"ר יצחק צחי בן ציון, שיחד עם מומחי כללית יעניקו לכם כלים לטיפוח הזוגיות והאינטימיות גם בעידן החדש והכל כך מפתה

פורסם בתאריך: 14.11.19 11:19

הרשתות החברתיות והאפליקציות להיכרויות שינו לחלוטין לא רק את סצנת ההיכרויות, אלא גם את הקשר האינטימי בין בני זוג.

נושא הטיפוח והשמירה על הזוגיות ועל האינטימיות בעידן החדש, והתחרות העזה על תשומת הלב, יעלה בהרחבה על ידי מומחי "כללית", במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל, יוזמת "רשת שוקן" ו"כל העיר" בשיתוף "כללית", שיתקיים ברחבי הארץ בין התאריכים 21 -17בנובמבר.

  • לפרטים והרשמה חינם ליחצו כאן

אירועי שבוע הבריאות יכללו הרצאות ומפגשים בין הציבור הרחב לבין רופאי ומומחי "כללית" במגוון נושאים המשפיעים על חיינו, בהם האמת והמיתוסים סביב הדיאטות והחיסונים, הקשר בין החשיפה למסכים לבין הפרעות קשב וריכוז, החידושים בתחום ההיריון והעור והכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשות הרופאים והמטופלים בעידן הדיגיטלי.

אחד הנושאים שבהם יעסקו מומחי ה"כללית" הוא כאמור, זוגיות ואינטימיות בעידן הרשתות החברתיות, הצבת גבולות ומתן כלים לעצירת השחיקה ביחסים בין בני זוג.

"הרשת מייצרת איזושהי אשליה, לפיה היא מייעלת את כל מה שנוגע בזוגיות, אבל ההפך הוא הנכון", מסביר ד"ר בן ציון, פסיכיאטר ראשי, מחוז דרום ומנהל המרפאה לבריאות מינית, מרכז רפואי סורוקה, "כללית". "הרשתות החברתיות נותנות לנו תחושה שיש לנו המון חברים, אבל מדובר בחברים מדומים ולא בחברים אמיתיים. אנחנו עושים איתם הכל, חוץ מבאמת להיות איתם. למרות זאת, הם תופסים לנו נתח מאוד גדול וחסר פרופורציה מהזמן. כלומר, זה דבר שכן גוזל זמן אבל לא נותן מענה חברתי איכותי שלו אנו זקוקים. הדבר הזה אינו מספק את הצורך שלנו בקרבה, מבט בעיניים, מבע גוף, אינטונציה וריח".

הקסם שמספק המרחב הווירטואלי מחלחל גם לתוך האינטימיות והזוגיות. "הכל ברשתות מאוד מאוד מעניין", אומר ד"ר בן ציון, "ובזוגיות לא תמיד מעניין, ואז אנו מוצאים את עצמנו בבילוי עם בן או בת זוג, נשאבים למסכים. איך גבר, שהוא גם במקרה קצת ביישן ועדיין לא מכיר אותך ואת הדברים שמעניינים אותך, אמור להתחרות ברמת העניין שנמצאת ברשתות החברתיות?".

ההשפעה על האינטראקציה הזוגית כמו גם על החברתית, טמונה גם ברגשות שמעוררים בנו הפרסומים השונים ברחבי הרשת. "במסגרת הניסיון של הרשת לייצר לנו עניין, היא חושפת אותנו לדרמות גדולות ולקטסטרופות, דבר שגורם לנו לפתח חרדות וקשיים נפשיים, המשפיעים בהכרח על הפתיחות ועל היכולת שלנו לייצר אינטימיות וקרבה", אומר ד"ר בן ציון.

"בנוסף, יש גם את האור הכחול שנפלט מהמסך, שיש לו השפעה פיזיולוגית על האדם", הוא מוסיף, "אנחנו אמורים להסתכל על השמש והפרחים בעיניים שלנו ולא דרך המסך. המחקרים מצביעים על כך שלא רק שזה ממכר אותנו, אלא מעלה הורמונים שמייצרים סטרס בגוף".

  • לפרטים נוספים על מועדי ההרצאות ומיקומן ולהרשמה חינם לחצו כאן

אבל הבעיה המרכזית והגדולה מכולן היא זו המכונה "FOMO – (Fear of missing out)": הפחד שלנו להחמיץ ולפספס. "אם בעבר היינו בציפייה למכתב מבושם מאהובינו, שהגיע בדואר ויצר אצלנו געגוע, היום הכל מסתכם בכן סימס או לא סימסה, כן התקשר לא התקשרה. המערכת הרגשית שלנו לא מלווה את המערכת הטכנולוגית, וזה לא רק מקצר לנו את הסבלנות, אלא גם יוצר כהות ברגעים שאנחנו אמורים להתרגש מהם ולצפות להם. הכל כל כך מהיר ואינטנסיבי ונפש האדם לא בנויה לזה".

"גם זוגות יציבים יכולים להפסיד את הזוגיות שלהם בגלל הטכנולוגיה. יש לא מעט זוגות שהם שותפים לדירה, אבל כל אחד בעולם הדיגיטלי שלו. הרי אם בני הזוג ימשיכו להתנהל ככה, לא תהיה להם מערכת יחסים".

כיצד בכל זאת ניתן לשמור על האינטימיות ועל הזוגיות?, איך אפשר לפתח מערכת יחסים אינטימית ואמיתית? ומה הדרכים שימנעו מכם להישאב לתוך העולם הווירטואלי? ד"ר בן ציון ומומחי כללית ישיבו על שאלות אלו ועוד, בשבוע הבריאות של ערי ישראל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר