פסל האישה החלוצה המנותץ
פסל האישה החלוצה המנותץ

קניון ממילא: מי שבר את הפסל בדמות אישה?

ונדליזם בקניון ממילא - פסל בדמות אישה חלוצה של האמנית ירדנה ויסוקר, שהוצב בשדרת הקניות, הושחת ונותץ על ידי קבוצת חרדים. מנכ"ל הקניון: "המאבטחים תפסו את החבורה - דתיים שיכורים שהגיעו למקום, הוזמנה להם משטרה"

פורסם בתאריך: 14.2.18 09:32

מי השחית פסל בדמות אישה חלוצה, שהוצב בשדרת הקניות ממילא? בשבוע שעבר הושחת הפסל, ארבעה ימים לאחר שהוצב, לפי החשד על ידי קבוצת חרדים. המיצג כולל שני פסלי חלוצים – אישה וגבר, כאשר רק פסל האישה הושחת. במקום, יש לציין, מותקנות מצלמות אבטחה. מיד לאחר המקרה הוזעקה למקום משטרה ולדברי מנכ"ל הקניון, מאבטחי המתחם תפסו את הצעירים.

(מימין) הפסלים לפני, פסל החלוצה השבור (צילום: פרטי)

(מימין) הפסלים לפני, פסל החלוצה השבור (צילום: פרטי)

הפסלים של האמנית ירדנה ויסוקר היו מחוברים לפודיום גדול כולל שם האמנית. ויסוקר מספרת השבוע בשיחה עם "כל העיר" כי היא עבדה על הפסלים במשך כחצי שנה, עוד נאמר לה כי היא תצטרך לשאת בעלויות התיקון שלהם.

פסלי החלוצים של ירדנה ויסוקר

פסלי החלוצים של ירדנה ויסוקר

"התקשרו אלי מהקניון באישון לילה", מתארת ויסוקר, "כדי לבוא ולקחת את שברי הפסל. נראה שהקניון מעוניין להשקיט את הנושא. בפסל יש שבר. עבדתי על  היצירה הזאת במשך חצי שנה. המשחיתים ראו בזה חיילת כנראה. זה לא פשוט וזה גם לא משהו אישי, אבל צריך לזכור שאנחנו חייבים לשמור על הדמוקרטיה. נכון נפגעתי אישית, אבל לא יכול להיות שישקיטו את זה ולא ידברו על זה. הפסל נמצא בתיקון שיעלה כמה מאות שקלים על חשבוני. מדובר על פסל שהוא כמעט בגודל אדם. אלו תחלואי החברה הישראלית. אנחנו צריכים לעמוד על הרגליים האחוריות".

 

אחרי התיקון תחזירי את הפסל לקניון ממילא?

"אחרי שהפסל יתוקן אני בשום אופן לא אחזיר אותו לממילא. אני כל כך נפגעתי. לקחתי את כל הפסלים שלי כולל פסלי ברונזה שהבאתי לשם. הפגיעה היא ישירות ללב".

פסל החלוצה המנותץ

פסל האישה החלוצה המנותץ

איך את יודעת שהפסל נשבר על ידי קבוצת חרדים?

"מנכ"ל הקניון, קובי ביטון עדכן אותי, וגם אמר שהוא הגיש תלונה במשטרה".

קובי ביטון, מנכ"ל הקניון, מסר ל"כל העיר": "מדובר על שדרה פתוחה שמאובטחת 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. כולל מאבטחים ומצלמות, ולראייה החבר'ה נתפסו על ידי המאטחים. הוזמנה להם משטרה שלקחה אותם. נפתח אירוע. המאבטחים תפסו את החבורה – דתיים שיכורים שהגיעו למקום, הוזמנה להם משטרה. יש במקום הרבה פסלים של נשים, הרבה יותר חושפניים. אנחנו מכבדים את כולם. מדובר על שיכורים ולא על הדרת נשים. אנחנו לא מנסים לטייח את המקרה, ולצד זה צריך לזכור כי מדובר על פלטפורמה עצומה בשביל האמנים, ואין מה לעשות, השדרה לא סטרילית, אבל עובדה שהיו שם מאבטחים שתפסו אותם".

ממשטרת ירושלים טרם התקבלה תגובה.

תגיות:

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    דאע"ש הרס את העתיקות בעיר תדמור הסורית. החרדים משחיתים פסל אשה בקניון בירושלים. מצא את ההבדלים ותוכיחו לי שבעתיד זה ממש לא יגיע לאותו מצב.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ונדלים חרדים הם הונדלים שפשטו באירופה בימיהביניים ושיקעו את אירופה להרבה שנים הם הסכנה לעתידה של מדינת ישראל .

  3. עמי

    מדובר על " שיכורים" שידעו לפגוע רק בפסל של האישה, וכמובן שזה לא הדרת נשים.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היכן אחריות מי שמזמין את האמנים, נכון זאת חשיפה לאמן, אך גם המקום נהנה מתרומת הפסלים למקום ובוחר את האמנים להציג. למה לא לקחת אחריות במקרה כזה ולהשתתף עם האמן בעלות התיקון? (מבטיחים שמירה – במקרה כזה לא היו שם).

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר