ניקיון בירושלים (צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)
(צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)

המהלך להפרטת שירותי הניקיון במערב ירושלים יוצא לדרך

בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר": אחרי מזרח העיר, גם במערב העיר ייצא לדרך הליך הפרטה - חברות חיצוניות יהיו אחראיות על שירותי הניקיון בשכונות

פורסם בתאריך: 13.8.19 08:02

שירותי הניקיון בשכונות מערב העיר יופרטו, וזאת בדומה למהלך שכבר בוצע במזרח העיר בשלוש השנים האחרונות. בהמשך לפרסום הראשון ב"כל העיר" לפני כשבועיים – שירותי הניקיון יועברו מאגף התברואה לקבלן פרטי. השכונה הראשונה במערב העיר שבה יתבצע הליך ההפרטה היא בית צפאפא. שם הביעו זעם על התוכנית וטענו כי "מהלך שכזה יחזיר אותנו עשרות שנים אחורה".

כפי שפורסם, תהליך הפרטת שירותי התברואה והניקיון החל בחודש אוקטובר האחרון בשכונות הערביות במזרח העיר. כעבור מספר חודשים גם שירותי הניקיון בשכונת בית חנינא הופרטו והועברו מהעירייה לקבלן פרטי. המהלך ספג ביקורת רבה מצד תושבי השכונות והן מצד חלק נכבד מחברי מועצת העירייה, כשגם דוח מבקר המדינה ליום ירושלים 2019 התייחס להפרטת שירותי הניקיון במזרח העיר ופירט שורה של ממצאים עגומים הנוגעים לפינוי האשפה ולניקיון בשכונות שהופרטו.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעירייה מציינים כי "לצורך ניקיון העיר, ושמירתה ברמת ניקיון גבוהה, יעוסקו במשימה גם חברות חיצוניות אשר יהיו אחראיות על ניקיונם של שכונות מוגדרות בעיר. הרפורמה היא בשיתוף העובדים ובהסכמת ההסתדרות. המהלך לא בא על חשבון העובדים, לא במקום רוב העובדים הקבועים, אלא בנוסף אליהם".

בעירייה מספרים כי "חלק מהעובדים ביקש להצטרף לתוכנית הפרישה מרצון המתנהלת בעת זו ומיוחדת עבורם, וחלקם, הארעיים, יוכלו להיות מועסקים בחברות שיזכו במכרז למימוש רפורמת הניקיון".

ראש העיר משה ליאון: "אנו מתקדמים בשלב משמעותי מאד ברפורמת הניקיון עליה הכרזתי טרום בחירתי – הרחבת המערך לניקיון העיר. החזות הסביבתית בה אנו חיים ואיכות החיים בעיר הם גורמים מרכזיים להתקדמות בכל המרחבים – חברתי, כלכלי, סוציו-אקונומי, ותעסוקתי. אני סבור שעיר מטופחת ונקייה תמשוך אליה תושבים חזקים, עסקים מצליחים, מיזמים מתפתחים ובכך יביאו לפיתוח כלכלי ותעסוקי. הכל בשיתוף העובדים וההסתדרות, בהסכמה ובהבנת הצורך. אני מבקש להודות לידידי דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות בירושלים, על ההירתמות, הבנת הצורך והמימוש המשותף".

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל מדגיש: "אנו מבינים לעומק את הצורך בניקיון העיר ואת ההכרח לשפר את איכות החיים של התושבים. רפורמת הניקיון נעשית בשיתוף פעולה עם ההסתדרות ובשיתוף העובדים. במסגרת הרפורמה גובשה תכנית פרישה מרצון לעובדים ותיקים באגף, כמו כן, יופרשו מהעירייה עובדים בלתי יעילים וככל שיהיה בכך צורך, יופרשו גם עובדים ארעיים. חברות הניקיון שיתגברו את עבודת האגף יעסקו בטיאוט הידני ואני סמוך ובטוח שהשינוי בחזות פני העיר יורגש במהרה. אני מבקש להדגיש כי במסגרת התכנית לא יפוטרו עובדים קבועים, למעט עובדים בלתי יעילים. אני מבקש לשלוח מסר לעובדי האגף אשר מבצעים עבודתם בנאמנות ובמסירות, כי שערה משערות ראשם לא תיפגע".




בתוך כך, בעירייה מוסיפים ומוסרים כי "פינוי האשפה במוצאי שבת מקל משמעותית על הפינוי בימי ראשון בבוקר, מקל משמעותית על הגודש בתחבורה בתוך השכונות, מוריד משמעותית את התלונות מצד התושבים ותורם באופן מהותי לניקיון ואיכות החיים בעיר". בהקשר זה מוסר ראש העיר ליאון כי "רפורמת הניקיון בירושלים כוללת מספר מרכיבי מפתח – פינוי אשפה תכליתי ויעיל בכל רחבי העיר, ובכלל זה במוצאי שבת; הוספת חברות ניקיון ברחובות העיר ובשכונותיה; פריסת שירותים ציבוריים נוספים ברחבי העיר ושמירה יסודית על ניקיונם; קביעת ימים מוגדרים לפינו גזם ואשפה מיוחדת; פינוי רכבים נטושים ברחבי העיר ובכך פינוי מקומות חניי נוספים; שדרוג רחובות; ניקיון חיצוני של מבנים היסטוריים ושימורם, ואכיפה. נמשיך לעשות כל מאמץ למען רווחת התושבים, ניקיון העיר ואיכות החיים שלנו. אני פה – בשבילכם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עיריית השחיתות

    מעבר לכך שזאת שיטת העסקה נצלנית היא גם יותר יקרה.
    מעניין מי גוזר קופון ואיזה מקורב יתפור את המכרז…

  2. אחד

    אז למה להחזיק אגף תברואה מנופח??? תפריטו ותסגרו את האגף.
    תושבי העיר לא צריכים לשלם כפול-גם משכורות לעובדי האגף וגם תשלום עבור ניקיון לחברות פרטיות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שקרנים! אתם שולחים את כולם הביתה. אנשים עם משפחות וילדים, העיקר עוד כסף לכיס שלכם, עירייה מושחטת!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ירושלים בעבר ובעתיד נקיה כל הזמן רק מאגף התברואה של עיריית ירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר