עימותים בין מתפללים מוסלמים לשוטרים במתחם הר הבית (צילום: AFP)
עימותים בין מתפללים מוסלמים לשוטרים במתחם הר הבית (צילום: AFP)

עימותים קשים בין מתפללים מוסלמים לשוטרים בהר הבית; 4 שוטרים וכ-20 מתפללים נפצעו

ממשטרת ירושלים נמסר כי העימותים פרצו בשל קריאות לאומניות של אלפי מתפללים שהגיעו להר הבית לציין את חג הקורבן. המתחם נסגר לכניסת מתפללים. צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 11.8.19 10:20

***עדכון 10:58***

ממשטרת ירושלים נמסר כי לאחר הערכת מצב שקיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, הוחלט על פתיחת הר הבית למבקרים – מוסלמים ויהודים. יחד עם זאת, כוחות ביטחון גדולים מפרידים בין המבקרים בהר הבית, כשבמקביל נמשכים העימותים בין המתפללים המוסלמים לשוטרים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שוב סוער במתחם הר הבית: הבוקר, ראשון (11.8) הגיעו אלפי מתפללים מוסלמים למסגד אל אקצא בהר הבית, וזאת לציון חג הקורבן. לפני שעה קלה פרצו עימותים בין כוחות המשטרה לבין המתפללים, כאשר במשטרת ירושלים מדווחים כי הגורם למהומות הוא קריאות לאומניות והשלכת אבנים וכיסאות על כחות הביטחון. מנגד, בתקשורת הפלסטינית מדווחים על פצועים בעימותים.



ממשטרת ירושלים נמסר כי "בעקבות קריאות לאומניות והפרות סדר בשטח הר הבית, החלו כוחות המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון ידיד, שהיו ערוכים במקום לפזר את מפרי הסדר על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו. 4 שוטרים נפצעו קל".

ראש העיר משה ליאון בטוויטר: שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, חיזקתי את ידו ואת ידם של כל שוטרי מחוז ירושלים. אני בטוח כי החלטותיו של הממ"ז הינם שקולות ואחראיות, ובבסיסם עומדת האחריות לשלום המתפללים".


עימותים בין מתפללים מוסלמים לשוטרים במתחם הר הבית (צילום: AFP)

עימותים בין מתפללים מוסלמים לשוטרים במתחם הר הבית (צילום: AFP)


עוד קודם לעימותים, קיים מפקד המחוז ניצב ידיד הערכת מצב, שבה הוחלט לאסור ביקורים במתחם הר הבית.

ממטה ארגוני המקדש נמסר בתגובה: חשיבות העליה להר הבית התעצמה היום והוכחה לעין כל. יש להוציא את הוואקף אל מחוץ לחוק. במטה ארגוני המקדש מצרים הבוקר על סגירת הר הבית בפני יהודים, בגלל תזוזת החגים האיסלאמים והתארגנות הוואקף. לראשונה הר הבית ריק מיהודים ביום חורבן מקדשיו. הקריאה ההיסטורית "הר הבית בידינו" עומעמה הבוקר פעם נוספת, כאשר אלפי פורעים הצליחו לסגור ולהסגיר אותו לידיהם. מטה ארגוני המקדש קורא להוציא את הוואקף אל מחוץ לחוק ולגדוע את השתלטותו על הר הבית, ואת היכולות שלו לתזמן שם אירועים אלימים ומאיימים. אסור להותיר בידיהם את היכולת לסגור שוב את המקום הקדוש בפני יהודים. אומרים במטה. היום כולנו מפנימים כי האשמה בהסגרת ההר לאיסלאם, וביותר ביום הקינות על חורבן המקדש, תלויה בעיקר על צווארם של מי שמפנים את עורפם אל המקום הקדוש הזה. היום הזה מוכיח יותר מכל שמספר העולים אל ההר, הוא זה שקובע אם הוא יישאר בידי המוסלמים, או ייגאל ברגלינו ויושב לידינו".


עימותים בין מתפללים מוסלמים לשוטרים במתחם הר הבית (צילום: AFP)

עימותים בין מתפללים מוסלמים לשוטרים במתחם הר הבית (צילום: AFP)


מנגד, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף מברך על ההחלטה שלא לאפשר ליהודים לעלות להר הבית בט' באב: "עליית יהודים להר הבית אסורה על פי ההלכה בתכלית האיסור וראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה, ירושלים תיבנה משמירת קדושתה ולא חלילה מחילולה, בפרט ביום תשעה באב בו אנו מייחלים לבניין ירושלים".



מוקדם יותר, דיווחו במשטרת ירושלים כי הושלמה ההיערכות סביב מתחם הר הבית, וזאת "על מנת לאפשר לכלל בני העדות לחגוג את חגם ולקיים את מצוות החג ברחבת הכותל המערבי והר הבית.החל משעות הבוקר המוקדמות עשרות אלפי מתפללים פוקדים את הר הבית. לאחר הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מחוז ירושלים ובסיומה הוחלט כי לאור כמות המתפללים ופוטנציאל החיכוך הגבוה לא יתאפשרו בשלב זה ביקורים בהר הבית".


עימותים בין מתפללים מוסלמים לכוחות המשטרה בהר הבית (צילום: Mahmoud Illean - AP)

עימותים בין מתפללים מוסלמים לכוחות המשטרה בהר הבית (צילום: Mahmoud Illean – AP)


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ג

    למה תפילה ביחד יהודים ומוסלמים ?מותר לסגור למוסלמים פעם בשנה ביום ט באב את הכניסה להר; למה להרוס לנו את היום המיוחד הזה ?

  2. מחפש צדק

    במקום לרשום המשטרה שומרת על הסדר מפני מתפרעים זה מה שאתם רושמים זה מראה כמה אתם בעד ונדליזם אתם בושה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר