אירוע ברל'ה בשבת בירושלים (צילום: ברל'ה)
פעילות שבת למשפחות בירושלים (צילום: ברל'ה)

התנופה נמשכת – הפעילויות למשפחות בשכונות, גם בשבת הקרובה

אירועי 'שבת ירושלמית' יתקיימו גם בשבת הקרובה, 17.8, בגילה, בקרית מנחם ובקטמון. ראש העיר משה ליאון: "הציבור מצביע ברגליו וממלא את הפארקים כל שבוע מחדש, וזה משמח"

פורסם בתאריך: 15.8.19 16:25

השבתות הירושלמיות בשבועות האחרונים מאופינות במהפכה של ממש עבור המשפחות הצחעירות שמתגוררות בעיר. עוד ועוד אירועים ופעילויות נערכים מדי שבת, חלקן, כידוע, ביוזמת, במימון ובהפעלת עיריית ירושלים.

"זו השנה הראשונה בהיסטוריה של ירושלים שמתקיימות פעילויות שבת, שומרות שבת, בסדר גודל כזה", אומר בגאווה ראש העיר משה ליאון ומוסיף: "הציבור מצביע ברגליו וממלא את הפארקים כל שבוע מחדש, וזה משמח".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התנופה הזו תימשך גם בשבת הקרובה, 17.8, שבה יתקיימו אירועי 'שבת ירושלמית' בפארקים בשלוש שכונות ברחבי העיר – פארק זיינדברג בגילה, פארק מקסיקו בקרית מנחם ובפארק סן סימון בקטמון. כמדי שבוע, הפעילויות יתקיימו בין השעות 18:30-16:30, ובהן ניתן יהיה ליהנות מהצגה או שעת סיפור לילדים, מתחם משחקי קופסא, מתחם משחקי ספורט וג'אגלינג ומתחם פיקניקים.



פעילויות השבת העירוניות יצאו לדרך בתחילת חודש יולי, מאז, כך מספרים בעירייה וברשות הצעירים – הגוף שאמון על הארגון והלוגסטיקה – הולך ועולה מספר המשתתפים, שנותן פידבק חיובי ומפרגן. "אל כל אחד מהאירועים מגיעים בין 150 ל-200 איש", ציינו ברשות הצעירים. "התגובות שאנחנו מקבלים מהאנשים שמגיעים חיוביות מאוד, אנשים נהנים מהפעילויות ומבקשים שנקיים אותם שוב בשכונה שלהם. יחד עם זאת, ישנן גם תגובות פחות חיוביות, בעיקר ברשתות החברתיות ומאנשים שלא מגיעים לפעילויות. מבחינתם העובדה שהאירוע מוגדר כשומר שבת פוגם בהנאה. המסר שאנחנו רוצים להעביר הוא שקודם יגיעו לפעילויות ואחר כך ישפטו".



אירועי השבת העירוניים צפויים להימשך גם לאחר סיום חופשת הקיץ, והם יתקיימו גם בימי החורף – במבנים של המינהלים הקהילתיים. כדי למסד את הפעילויות ולהבטיח את קיומן עד לסוף השנה האזרחית, יצא קול קורא להפעלת וביצוע האירועים. "השבת היא ההזדמנות השבועית עבור משפחות צעירות לבילוי זמן איכות משפחתי, לניצול של נכסי הטבע הקיימים בשכונות ולמפגש חברתי עם משפחות נוספות הגרות בשכונה", נכתב בקול הקורא. "במסגרת פעילות שבת ירושלמית אנו מבקשים לקדם פעילות במרחב הציבורי בשכונות העיר אשר שומרת שבת ומאפשרת מפגש בין אוכלוסיות ומגזרים".

בהמשך הקול הקורא מצוין כי מדובר על מודל הפעלה קבוע בין ה-1.9.19 ועד ל-30.12.19.

"בכל שבת יתקיימו מספר פעילויות בשכונות אשר יירשמו מראש", נכתב בקול הקורא, "כל פעילות תכלול פעילות למבוגרים ומספר פעילויות לילדים על פי צפי הגעה משוער".

המודל הגנרי של הפעילות, כך על פי הקול הקורא, כולל 3 תחנות פעילות שונות, הצגה בשני סבבים, תוכן להורים ולוגיסטיקה – מחצלות, כסאות, שולחנות, מים וכו'.

חברת המועצה פלר חסן נחום (ירושלים תצליח), המשנה לראש העיר, מציינת בשיחה עם "כל העיר" כי "החזון שלי לעיר ירושלים הוא קירוב וחיבור בין הקהילות השונות בעיר, חילוניים דתיים וחרדים. בשבת זה הזמן הטוב ביותר לקיים אירועי תרבות לילדים; בין שאר ההפעלות שמתוכננות יהיו שעת סיפור ומשחקי קופסא, אלו משחקים עם ערכים טובים כמו פעם. אני חושבת שהאירועים בשבת חשובים במיוחד מכיוון שנוכל לתת לילדים שלנו חוויה אנושית בכך שניתן להם זמן איכות משפחתי מלא בתרבות וללא מסכים. היוזמה הזאת מאומצת מאנשי השטח של העיר. אני זכיתי לעבוד עם התנועה הירושלמית, שהובילה שנים את היוזמה של פעילויות למשפחות בשבת. היוזמה של ראש העיר בשיתוף פעולה עם התנועה, זו דוגמא מצויינת של שותפות בין אנשי השטח לעירייה, ושל ראש עיר קשוב".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר