הרב הראשי דוד לאו (צילום: אוליבייה פיטוסי)
הרב הראשי דוד לאו (צילום: אוליבייה פיטוסי)

לאחר שהרב הראשי מנע את קבורת אמו בהר הזיתים: סרבן הגט נכנע והסכים להתגרש

בפגישה שנערכה בין הצדדים בבית הדין הרבני נכנע סרבן הגט - אחרי למעלה מעשור הוא יתגרש מאשתו; בעקבות ההסכמות אישר הרב הראשי דוד לאו לקבור את אימו של הסרבן בהר הזיתים

פורסם בתאריך: 20.8.19 12:14

עדכון אחרון: 20.8.19 14:40

**עדכון – 14:40: הבן, סרבן הגט, התחייב לציית להוראת בית הדין ולתת גט לאשתו. בעקבות ההסכמות אימו של סרבן הגט תובא קבורה בהר הזיתים.

מבית הדין הרבני נמסר: "לאחר ישיבה של בא כוח האשה ומשפחת הנפטרת בבית הדין. היות והצדדים נמצאים במדינות שונות ואין דרך להביאם לדיון באופן מיידי, הגיעו הצדדים להסכמה במסגרתה הופקדה התחייבות המגובה בערבות כספית בבית הדין, כי הבעל המעגן יגיע לדיון בהקדם בבית הדין ויציית לפסקיו. בשל כך כעת תובא האשה לקבורה בשעות הקרובות".



בית הדין הרבני בניו יורק קבע כי אסור לקבור אישה בישראל, שנפטרה השבוע בהר הזיתים כל עוד בנה – סרבן גט, על פי הודעתם, יגרש את אשתו. הרב הראשי לישראל דוד לאו קיבל את פסק הדין והוא הורה לאסור את קבורת את האישה.

הבן מסרב לתת גט לאשתו למעלה מעשור. כמו כן, הבן במהלך השנים אף התחתן עם אישה אחרת, מבלי לתת גט לאשתו הקודמת.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במכתב שנשלח לרב הראשי לישראל הרב דוד לאו עליו חתומים שלושה דיינים של בית הדין של אגודת הרבנים במדינת ניו יורק בארה"ב נכתב  כי "לאחר שהבעל מעגן את אשתו כ-19 שנה וגם נשא אישה אחרת על אשתו לפני בערך כחמש שנים שלא כדת ושלא כדין, וכבר נפסק עליו שהוא מסרב ועומד בסירובו לגרש את אישתו לאחר שהיה פסק דין של חיוב גט בארה"ב לפני בערך כ-6 שנים בזמנו, יש למנוע מלקבור בניו בקבר ישראל עד שיגרש את אשתו ובפרט במקרה פה שאמו שנפטרה תמכה בבנו לעגן את אשתו ואסור לעשות לו טובות".

"לכן אנו בית הדין מחליטים ומורים על פי ההלכה לא להרשות לקבור את אימו בקבר ישראל עד שבנה יגרש את אשתו בגט פיטורין", כך נכתב.

ל"כל העיר" נודע כי הגופה נמצאת באחד מבתי הלוויות בירושלים – תחת שמירה הדוקה בשל החשש שהגופה תיחטף על ידי גורמים המעורבים בפרשה. כמו כן, החשש הוא כי יתקיימו הפגנות מחוץ לבית הלוויות. ארונה הגיע מארה"ב לירושלים במהלך הלילה.


בית הקברות בהר הזיתים (צילום: תומר אפלבאום)

בית הקברות בהר הזיתים (צילום: תומר אפלבאום)


נשיא בית הדין אמר הבוקר: "לאחר שביררתי ובדקתי היטב לפנינו מונח מקרה של עיגון קשה ביותר למעלה מעשר שנים כאשר הבעל מסרב בכל תוקף לאפשר לאשתו להמשיך בחייה בעוד הוא נשא אישה שניה שלא כדין. לאחר שמוצו כלל האפשרויות האחרות נאלצנו להודיע לחברה קדישא שלא לקבור את האם עד להפקדת גט כשר בידי הבן. אנו תקווה כי מהלך זה יביא למתן גט בהקדם ולשחרורה של האשה מכבלי עגינותה לאחר שנים כה רבות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. ראש עיר לא מלך הוא משרת ציבור

    לא התגרש עבד על הרבנים אשתו טענה שהוא לא יתן לה גט וכי הכסף שהופקר כערבון הוא גרושים עבורו הרבנים לא שעו לה ולאחר קבורת אמו חזר בו מהבטחתו לתת גט

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר