ערן גלובוס, אביגדור ליברמן (צילומים: עופרית אסף, אלכס)
ערן גלובוס, אביגדור ליברמן (צילומים: עופרית אסף, אלכס)

יו"ר הבית הפתוח: "מקווים שליברמן לא רוקד על שתי חתונות – בזמן שאנחנו עדיין לא יכולים להתחתן"

בעקבות תגובתו של ח"כ אביגדור ליברמן לקהילת הלהט"ב - יו"ר הבית הפתוח בירושלים ערן גלובוס דורש הבהרות: "מדיניות העמימות של ליברמן סביב מצעד הגאווה בירושלים מוזרה בעיננו, ואנו עדיין מצפים שיבהיר את עמדתו"

פורסם בתאריך: 22.8.19 20:44

מהי באמת עמדתו של ח"כ אביגדור ליברמן על מצעד הגאווה בירושלים?

יו"ר הבית הפתוח לגאווה לסובלנות בירושלים דורש מח"כ ליברמן הבהרות על המכתב שהוא הוציא מוקדם יותר היום לארגוני הלהט"ב. ח"כ ליברמן ציין במכתבו כי הוא מתנגד לצעדי גאווה שבהם יש ריכוז של חרדים.

ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מוסר הערב כי  "חקיקה מפלה ואלימות יומיומית אינן מציאות של 'חיה ותן לחיות' – ולצערנו עד היום ליברמן ומפלגתו לא באמת פעלו לשינוי המציאות הזאת. מדיניות העמימות של ח"כ אביגדור ליברמן סביב מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים מוזרה בעיננו ואנו עדיין מצפים שיבהיר את עמדתו".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גלובוס מוסיף ומבהיר: "אנו מברכים על המענה המהיר והישיר. בחודש יוני השתתף ח"כ אלי אבידר במצעד בירושלים, אירוע גאווה ראשון לח"כ מהמפלגה ב-20 שנות קיומה. אנו מקווים כי צעדים אלה ואחרים אכן מבשרים שינוי בעמדות '"ישראל ביתנו' ביחס לציבור הלהט"בי, ומקווים כי ברגע האמת לא יתברר שליברמן פשוט רוקד על שתי חתונות – בזמן שאנחנו עדיין לא יכולים להתחתן".


 

ערן גלובוס (צילום: עופרית אסף)

ערן גלובוס (צילום: עופרית אסף)


כפי שפורסם בכלי התקשורת, ליברמן תועד בהקלטה מ-2013 בשיחה עם הרב שמואל אוירבך ז"ל אומר שהוא מתנגד למצעדי הגאווה. בהמשך היום הוציא ליברמן מכתב לארגוני הלהט"ב שבו הוא מתחייב לקדם בכנסת הבאה נישואי להט"ב.


אביגדור ליברמן (צילום: אלכס)

אביגדור ליברמן (צילום: אלכס)


ליברמן הכחיש היום כי הוא נגד קיום מצעדים, אך הוא מתנגד לקיומם באזורים שבהם יש ריזוכ של חרדים. "ישראל ביתנו מיום הקמתה ועד היום דוגלת בעיקרון של חיה ותן לחיות, ומכבדת כל אדם באשר הוא", בהמשך מציין ליברמן כי "יחד עם זאת, אנחנו לא נגד הדת ולא נגד החרדים. כל אדם באמונתו יחיה. ציינתי לא פעם שאני אהיה הראשון שיתנגד לפתיחת מרכולים בשבת בבני ברק, אבל אני אעמוד על כך שלא יסגרו מרכולים בתל אביב או באשדוד. על פי אותו ההגיון אני מתייחס למצעדי הגאווה".

מצעד הגאווה האחרון שנערך בירושלים בחודש יוני נערך בסימן "חירות מלאה מאלימות ומאפליה כלפי הקהילה הגאה" כ-15,000 צועדים וצועדות השתתפו במצעד הירושלמי, שצועד בבירה מאז 2002.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מרדכי

    לא לבחור את ליברמן האמת יצאה לאור. אדם נחמד אבל. לא אמין. עזב את החיילים והקצינים. בזמנו ללא אבא בתור שר הבטחון. שעדין ישראל נימצאת כל הזמן במערכה צבאית על הקיום שלנו כאן בארץ. ככה לא מתנהג אדם אחראי היה יכול להתאפק ולהמתין. אבא לא עוזב חיילי צהל ראו בו אבא כשר בטחון. שדואג אבל עזב ולא משנה הסיבה והתירוץ שיתן. הרמטכל הוא המפקד. אבל תמיד יש לנו מישהוא מעל הרמטכל וזהו שר הבטחון. יתכן וזו היתה טעות מתחילה להכניס אותו לתפקיד הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר