דולפין ים (צילום:אסף קרלה)
דולפין ים (צילום:אסף קרלה)

העוקץ נגד המסעדות הירושלמיות: מי מזמין טייק-אווי בכרטיסי אשראי מזויפים?

בעלי מסעדות בירושלים טוענים כי בשבועות האחרונים הם נעקצו על ידי אדם שמשלם בכרטיסי אשראי משוכפלים עבור הזמנות טייק-אווי בשווי אלפי שקלים

פורסם בתאריך: 2.9.19 10:54

מי עוקץ את המסעדות הירושלמיות באלפי שקלים? בעלי מסעדות בעיר טוענים כי בשבועות האחרונים הם קיבלו מספר פעמים הזמנות של איסוף מהמסעדה (טייק-אווי – ארוחת קח-ולך) כאשר התשלום מתבצע באמצעות כרטיסי אשראי משוכפלים – לאחר כמה ימים מגלים בעלי המסעדות כי מדובר בכרטיסים ללא כיסוי.

בעלי המסעדות מספרים ל"כל העיר" כי אדם שמדבר באנגלית מזמין טלפונית אוכל לשגרירויות שונות בירושלים ומבקש לבצע הזמנות 'טייק אווי', שייאספו על ידי נהג מונית. הזמנות האוכל אינן מגיעות לשגרירויות אלא למחסום קלנדיה – משם לטענתם הן נאספות. "נעקצתי בסכום של כ-3,500 שקל, בסוף חודש יוני", מספר ל"כל העיר" מושיקו לוי, בעלי מסעדת "דולפין ים" ברחוב בן שטח במרכז העיר. "מדובר בתושב רמאללה שמשלם באמצעות כרטיסי אשראי משוכפלים, שעוברים במערכות האשראי. לפי שיטת המתחזה, הוא מתקשר למסעדה מסוימת, מזמין 'טייק אווי', ואומר לנו שהוא ישלח נהג מונית שיאסוף את המשלוח, שככל הנראה מגיע למחסום קלנדיה ומשם כנראה לרמאללה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לוי מספר כי גילה את העוקץ, באמצעות מכתב ששלחה לו חברת האשראי שלא אישרה את העסקה הטלפונית, "בחודש יולי קיבלתי מכתב מחברת האשראי שמכחישה את העסקה, בדקתי בהיסטוריית הטלפון שיש לי, מי הנהג שהתקשר אלי, ואיך העסקה בוצעה וישר הבנתי שהיה כאן עוקץ. דיווחתי למשטרה  והגשתי תלונה. אני מכיר לפחות שמונה מסעדות שנעקצו באותה שיטה", אומר וטוען לוי, "יש בתי עסק שנעקצו על סך עשרות אלפים, כל בית עסק שזה קורה לו, לא מבוטח על הכספים האלה ואין החזרים. זה פוגע בבעלי העסקים בכיס שנפגעים בסכומים כאלה, זה משמעותי מאוד".


מסעדת דולפין ים (צילום:אסף קרלה)

מסעדת דולפין ים (צילום: אסף קרלה)


גם במסעדת קפית בגן הבוטני נפלו לעוקץ. ביום רביעי שעבר, 28.8 , בוצעה בקפית עסקה טלפונית על ידו בסך 7,400 שקל. נורית ממן לוי, בעלי מסעדת קפית בגן הבוטני, מספרת כי "אדם התקשר למסעדה ודיבר באנגלית לא ברורה עם המארחת שהעבירה אלי את השיחה. הוא הזמין מגוון רב של מנות הכוללות בקבוקי אלכוהול וציין שזה לשגרירות קנדה. הוא אמר לי שיגיע נהג מונית לאסוף את האוכל, הנהג מרשת מוניות ירושלמית ומוכרת, הגיע לקחת את ההזמנה ונסע כנראה למחסום קלנדיה. את הכסף לא ראינו".

"מדובר בעוקץ מתוחכם", מוסיפה ממן לוי. "עליתי על ההונאה בגלל האלכוהול, התקשרנו לנהג המונית והוא נתן לנו פרטים. הוא סיפר לנו כי בחודשים האחרונים הוא מבצע שליחויות עבור אותו אדם. התקשרתי לאחת המסעדות שהוא ציין ושם אישרו לי כי מדובר במישהו שעוקץ מסעדות".



ארז מרדר, מבעלי מסעדת הפוקצ'ה במושבה הגרמנית, מוסיף ומספר כי "בתחילת חודש יולי מישהו התקשר למסעדה וטען שהוא עובד בשגרירות ארה"ב. הוא ביקש שנכין לו סטייקים ונוסיף את שני בקבוקי היין הכי יקרים במסעדה. אמרנו לו שאי אפשר לבצע אצלנו הזמנה טלפונית ושצריך שהוא ישלם במסעדה. הוא אמר שישלח נהג – הגיע נהג מונית שאמר שצריך לשלם טלפונית, היתה לנו התלבטות, אבל הסטייקים היו מוכנים והחלטנו לקחת את הסיכון שעלה לנו 3,700 שקל. האשראי שלו עבר רק בפעם השלישית, וכבר באותו הרגע חשדתי שמשהו לא תקין. כשהנהג התחיל לנסוע דיברתי איתו והוא אמר לי שהוא נוסע למחסום קלנדיה, אז ירד לי האסימון. התקשרתי ישר לעוד מסעדה שהוא הזכיר והבנתי שנעשה כאן עוקץ".

"כל העיר" פנה למשטרת ירושלים שטוענת כי התופעה אינה מוכרת לה, וזאת למרות התלונה שהגיש בעלי מסעדת דולפין ים. במשטרת ירושלים ציינו כי "כל תלונה שמתקבלת במשטרה נחקרת במטרה להגיע לחקר האמת. התופעה הנטענת אינה מוכרת, ככל שתתקבל תלונה בנושא תיחקר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסקנה אחת כרטיסי אשראי כמו באירופה. אין עסקה בלי להקיש את הקוד הסודי

  2. מכיר היטב

    המשטרה עסוקה ברדיפה ובתפירת תיקים לבני נוער מתבגרים ולאזרחים המוכים ע"י שוטרים וקצינים נתפרים תיקי "תקיפת שוטרים"
    יש למשטרה שפע זמן לטייל ולאכול במסעדות כל היום הם יושבים בבתי קפה ובורגרס סביב מגרש הרוסים
    ובערב אורבים לילדינו בגנים ציבוריים שבשכונה ובסופשים חוגגים במלונות והטבות שחיתות על חשבון האזרח
    אז איך יהיה להם זמן וענין בבעייות הפליליות של התושבים ובעלי העסקים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר