מיצג האמנות 'מגדל אסתר' בבית הנסן (צילום: איוון נמק)
מיצג האמנות 'מגדל אסתר' בבית הנסן (צילום: איוון נמק)

מגדל העץ בבית הנסן יעבור לעמק הצבאים: העלות – 800 אלף שקלים

אחרי שנתיים בבית הנסן, המיצג האמנותי יועתק. אולם הלוקיישן החדש בעמק הצבאים והעלות התקציבית מובילים לביקורת. אחד המבקרים, חבר המועצה אריה קינג: "תוקעים את המגדל במקום הכי לא מתאים"

פורסם בתאריך: 27.9.19 07:27

ועדת הכספים העירונית אישרה השבוע תקציב של 800,000 שקלים לטובת העברתו של מיצב האמנות "מגדל אסתר" מבית הנסן לעמק הצבאים. ההוצאה הגדולה בצירוף הלוקיישן החדש גוררים ביקורת מצד חלק מחברי מועצת העירייה.

עוד קודם לביקורת, "מגדל אסתר" הוא מיצג אמנות שעוצב על ידי האדריכל הצכ'י מרטין רייניש. המגדל עשוי מעץ ומתנשא לגובה של 12 מטרים וקוטרו כ-240 ס"מ. לדברי גורמים ברשות לפיתוח ירושלים, "המגדל מהווה מודל לשיתוף פעולה בינלאומי בין ישראל לצ'כיה והוא נתרם לישראל כהצהרת ידידות בין המדינות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת" 

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי במימון העברת המגדל תשתתף גם שגרירות צ'כיה בישראל וזאת בסכום של כ-200,000 שקלים – כך שהתקציב להעברת המגדל עומד על מיליון שקלים.

ברשות לפיתוח ירושלים מספרים כי המגדל הוצב בחצר בית הנסן במסגרת שיתוף הפעולה בין ישראל לצ'כיה. כעת, לאור ההצלחה הגדולה שלה זכה המגדל וריבוי המבקרים בו, הוחלט להעבירו ללוקיישן אחר ולא לפרקו.



אולם, כאמור, ההחלטה על העברתו לעמק הצבאים והעלות התקציבית מובילה לביקורת מצד חלק מחברי המועצה. בשיחה עם "כל העיר" טוען חבר המועצה אריה קינג (מאוחדים) כי "ההעברה של המגדל לעמק הצבאים היא כמו 'נזם של זהב באף של חזיר'. לתקוע משהו במקום הכי לא מתאים. אם צריך להעביר את המגדל אז שיעבירו למקום מתאים. לא ברורה לי ההחלטה להעביר דווקא לאתר טבע. אפשר לשים את המגדל באחת מהשכונות או איפה שאנחנו רוצים. אין שום קשר בין המגדל הזה לבין עמק הצבאים. המיקום הטוב ביותר הוא בתוך שכונת מגורים ולא באתר טבע".

חבר המועצה עופר ברקוביץ תוקף את ההחלטה מההיבט התקציבי וטוען כי "החלטת העירייה לבזבז כ-800,000 שקלים בהעברת המגדל היא שגויה ומבזבזת כספי ציבור. לא הוצגה שום סיבה למעבר והמגדל לא מתאים לעמק. טוב היו עושים אם היו מקיימים תהליך רישויי, שיאפשר את המשך פעילות המגדל בבית הנסן ומשקיעים את התקציב בתשתית קבועה לפרויקט הנפלא של מגדל החלונות בגן הסוס. נפעל לשינוי ההחלטה".



"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים ולרשות לפיתוח ירושלים אשר מסרו את אותה התגובה: "לאור ההצלחה הגדולה, מגדל אסתר לא יפורק ויעבור לעמק הצבאים. מבחינה סטטוטורית לא ניתן להשאירו בחצר הנסן לפרק זמן נוסף, וכי מלכתחילה הוקם לתקופה שם קצובה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר