יוליוס בראון, ההתראה שקיבל מחברת החשמל (צילומים: פרטי)
יוליוס בראון, ההתראה שקיבל מחברת החשמל (צילומים: פרטי)

מחמם את הלב: הרשת מתגייסת לעזרת ניצול השואה – יוליוס בראון מגילה

יוליוס בראון, בן ה-90, קיבל לאחרונה התראה לתשלום חוב בסך 3,791 שקל לחברת החשמל - בעקבות פוסט בפייסבוק תושבי גילה מתגייסים לשלם את החוב. בראון ל"כל העיר": "למה המדינה לא עוזרת לניצולי השואה עם חשבונות החשמל, המים והגז? אני איכשהו מצליח לשרוד, אבל זה קשה"

פורסם בתאריך: 23.10.19 12:39

ההתגייסות למען ניצול השואה משכונת גילה: יוליוס בראון, בן ה-90, קיבל לאחרונה התראה על חוב לחברת החשמל לפני ניתוק בסך 3,791 שקל. בעקבות פוסט שפורסם בדף הפייסבוק 'עופר איובי – דלת פתוחה לתושב', הרשת ותושבי גילה מתגייסית לשלם את החוב של בראון לחברת החשמל.

בשיחה עם  "כל העיר" מספר בראון כי "לאחרונה קיבלתי חשבון מחברת החשמל על סך יותר מ-3,000 שקל – אני משתמש בחשמל, לא רק לצורכי בישול, אלא גם לחימום הבית. אני חייב את זה כדי להתקיים. בנוסף, יש לי אקווריום דגים ויש להם משאבות. למרות שזה לא צורך הרבה חשמל – אם ינתקו את הבית שלי מחשמל זה יפגע בהם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בראון שרד את גטו לודז' בפולין, משפחתו נספתה בשואה, בגיל 18 הוא עלה לבדו לארץ והשתקע בירושלים. "בזמן המלחמה הייתי בגטו לודז', מספר בראון, "וכשביצעו את המשלוחים והעלו את היהודים על הרכבות, אני קפצתי מהרכבת באחת מהתחנות. הגרמנים לא שמו לב. ברחתי ליער ושם הסתובבתי לבדי. לאחר מכן, כשברית המועצות כבשה את פולין, נשלחתי לבית היתומים ואחרי המלחמה עליתי עם משפחה ניצולת שואה שרצתה לעלות לארץ, היא אימצה אותי לצורכי העלייה. התמקמתי בירושלים, ועסקתי בחשמלאות, בנגרות ובאינסטלציה. עד שאפסו כוחותיי".


תשלום החוב של יוליוס בראון


לדברי בראון, איובי, כיום יועץ בכיר של ראש העיר משה ליאון, מסייע לו כלכלית. היום, רביעי, פרסם איובי בקבוצת הפייסבוק פנייה לתושבים שבו הוא מבקש מכולם לעזור לבראון לסגור את החוב לחברת החשמל, לפני מהלך הניתוק. "עופר איובי לקח את הנושא לתשומת ליבו", אומר בראון. "מיוזמתו הוא עוזר לי בנושא תשלומי חשבון החשמל. אני חי בזכותו. אני כל חודשיים שולח לו את ההתראות לפני ניתוק החשמל וזה כבר לא נעים לי, אבל אין לי ברירה".

"למה המדינה לא עוזרת לניצולי השואה עם חשבונות החשמל, המים והגז?", מוסיף ואומר בראון, "מה שמשרד הרווחה נותן לנו זה כסף לאוכל – שחלילה לא נשאר רעבים, אבל לצערנו זה לא מספיק כי הכל יקר, אני איכשהו מצליח לשרוד, אבל זה קשה.

לכל מי שמעוניין.ת לסייע בתשלום החוב ליוליוס בראון – יש להתקשר לחברת החשמל ולציין את מספר החוזה על שם יוליוס בראון – 340999056.

מחברת החשמל נמסר: "ראשית חשוב לנו להדגיש, כי קשישים, ניצולי שואה ובעלי מכשירים מצילי חיים, אינם מנותקים מאספקת החשמל כלל, גם אם יש להם חוב. ההתראות לתשלומי חוב וניתוקים נשלחות ממערכת אוטומטית על בסיס חובות תקופתיים. עם קבלת הפניה, יצרנו קשר עם מנהל הקבוצה ועדכנו כי הלקוח לא ינותק, במקביל, אנו מנסים לסייע ככל שאנו רשאים לפתור את הסוגיה, ומברכים את האזרחים הטובים אשר תורמים לתשלום החוב. משה כהן, מנהל מחוז ירושלים והנגב של חברת החשמל אף שוחח אישית בנושא עם עופר איובי, אשר העלה את הפניה בפייסבוק. חברת החשמל פועלת ברגישות מירבית מול אוכלוסיות בעלות צרכים ויכולות מוגבלות, זאת, במקביל להנחיות הנדרשות ממנה על פי חוק".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מנשה

    אם זה היה חוב של אבו מאזן ושות' היו מוותרים בלי להניד עפעף והחוב שלהם הוא ממש לא 3791…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם יש אפשרות לתרום עבורו ללא קשר לחברת החשמל? אשמח לפרטים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אנחנו רוצים לדעת אם אפשר לתרום עבורו ללא קשר לחברת חשמל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר