שדרות שז"ר, אכיפה משטרתית בכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)
שדרות שז"ר (צילום: שלומי הלר)

המגה-פרויקט בכניסה לעיר: החלה האכיפה המשטרתית, קנסות חולקו לנהגים

השבוע החלו שוטרים לחלק קנסות באזור המגה-פרויקט בכניסה לעיר לנהגים שנוסעים בשדרות שז"ר - ציר שמיועד רק לתחבורה ציבורית וסגור לתנועת כלי רכב פרטיים. גובה הקנס: 500 שקלים

פורסם בתאריך: 24.10.19 13:16

לאחר תקופת הסתגלות שבה נהגים קיבלו אזהרות – הבוקר, חמישי, החלה אכיפה משטרתית נגד נהגים שנוסעים בנתיב התחבורה הציבורית בשדרות שז"ר באזור המגה-פרויקט בכניסה לעיר. בציר שאסור לנסיעה לרכב פרטי הוצבה ניידת של משטרת התנועה – שוטרים מחלקים קנסות לנהגים ברכבים פרטיים שנוסעים בציר. גובה הקנס: 500 שקלים.

ל"כל העיר" נודע כי בשדרות שז"ר הוצבו מצלמת האכיפה, שלמעשה כשיתחילו לפעול הן יחליפו את השוטרים שעומדים בכביש, ויתעדו כלי רכב פרטיים שנוסעים בשדרות שז"ר – שכאמור מיועדות רק לתחבורה ציבורית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


שדרות שז"ר, אכיפה משטרתית בכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

ניידת המשטרה בשדרות שז"ר – הבוקר (צילום: שלומי הלר)


כזכור, בחודש יולי החלו הסדרי התנועה החדשים ותחילת עבודות התשתית באזור הכניסה לעיר, זאת במסגרת ה'מגה פרויקט' הגדול ביותר בירושלים מאז קום המדינה. כפי שפורסם ב"כל העיר", ב–14.7.19, נסגרו לתנועת כלי רכב פרטיים שדרות שז"ר – במקטע שבין גשר המיתרים לבין צומת נורדאו (סמוך לבנייני האומה). על פי התכנון, העבודות יימשכו כשלוש שנים, כאשר הצפי לסיום הינו בסוף שנת 2022 – או בתחילת שנת 2023.


שדרות שז"ר, אכיפה משטרתית בכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

שדרות שז"ר, הבוקר (צילום: שלומי הלר)


לפי הנחיות המשטרה לנהגים: חל איסור מוחלט להיכנס עם רכב שאינו מוגדר רכב ציבורי, לנתיב התחבורה הציבורית, גם לא לצורך הורדה\העלאה של נוסעים; יש להישמע להוראות השוטרים והפקחים המוצבים במקום; ניתן להוריד ולאסוף נוסעים בחניון הציבורי, הנמצא בין גשר המיתרים לתחנת הרכבת 'נבון'.


שדרות שז"ר, אכיפה משטרתית בכניסה לעיר (צילום: שלומי הלר)

(צילום: שלומי הלר)


מה בונים בכניסה לעיר? בהקמת פרויקט הכניסה לעיר שיכלול מגדי תעסוקה מושקעים 1.4 מיליארד שקלים. מתחם הענק יתפרש על פני שטח של כ–300 דונם וצפוי להוסיף עוד כ–65,000 אלף מקומות עבודה חדשים. הרובע החדש יכלול מגדלי עסקים ומשרדים שישמשו גם לתיירות. באזור יעבור גם קו הרכבת המהיר ירושלים-ת"א, שתי רכבות קלות – קו אדום וקו ירוק, נתיבי תחבורה ציבורית ופרטית ושטח ציבורי רחב להולכי רגל.

באזור נבנה עד כה מעבר תת קרקעי של רכבים פרטיים וחניון 'חנה וסע' ובו כ-1,300 מקומות חניה, שייפתח בעוד שנתיים. העבודות שבוצעו עד כה כללו כריית מנהרה תת קרקעית באורך של 250 מטרים ובעומק של 30 מטרים מתחת לפני הקרקע. בשלב זה, על מנת לאפשר פתיחה מלאה ולהשלים את העבודות עד לסוף שנת 2022 כמתוכנן, נדרשות העבודות לעלות אל מעל לפני הקרקע לטובת ביצוע שערי הכניסה (פורטלים) ממזרח וממערב. יש לציין כי ההכנות לשלב זה מבוצעות מזה שנים, ולשם כך הורחבו רחובות מקבילים והוקצו נתיבים ייעודיים שיקלו על הזרימה התחבורתית באזור בתקופה זו. עיקר התנועה בכניסה לעיר תוכוון אל שדרות יצחק רבין שהורחבו במיוחד.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר