העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילומים: שלומי הלר)
העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילומים: שלומי הלר)

סמוך לכביש בגין: החלו עבודות התשתית להקמת תוואי הרכבת הקלה

השבוע החלו עבודות התשתית להכשרת תוואי הרכבת הקלה, סמוך למחלף בייט בכביש בגין - נתיבי נסיעה בגבעת מרדכי צומצמו; בשכונה מתוסכלים וטוענים כי המהלך נעשה "ללא שיתוף ציבור אמיתי ומבלי להקשיב לצרכי התושבים"

פורסם בתאריך: 10.11.19 18:25

השבוע החלו עבודות התשתית להכשרת תוואי הרכבת הקלה ברחוב גרשון שקד – סמוך לכביש בגין, מחלף בייט. במסגרת העבודות יוקמו קירות תמך חדשים, יועתקו תשתיות תקשורת, חשמל ותאורה, ישודרגו תשתיות המים והביוב ויבוצעו עבודות פיתוח. בשלב הראשון העבודות יימשכו כשנה ו-10 חודשים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מפת העבודות סמוך לכביש בגין (צילום מסך)

מפת העבודות סמוך לכביש בגין (צילום מסך)


במהלך העבודות יבוצעו שינוים בהסדרי התנועה לאורך רחוב גרשון שקד ובצומת הרחובות בצלאל בזק-גרשון שקד, לרבות צמצום נתיבי נסיעה בשני הכיוונים, ביטול חניה לאורך המדרכה. בעירייה מדגישים כי בשלב זה לא צפויים שינויים במיקומי תחנות האוטובוסים בעירייה עוד מציינים כי העבודות יבוצעו בימים ראשון-חמישי, בין השעות 19:00-7:00 ובימי שישי לפי הצורך. כמו כן, לגבי עבודות לילה – הן יבוצעו בין השעות 22:00-6:00 ויימשכו שלושה לילות עם תחילת הפרויקט.


העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)


בגבעת מרדכי מתוסכלים מהעבודות וטוענים כי המהלך לצמצום נתיבי הנסיעה בוצע ללא שיתוף ציבור. עדיאל בן-שלום, יו"ר הוועדה הפיזית במינהל הקהילתי בגבעת מרדכי, אומר בשיחה עם "כל העיר" כי "אמנם אנו מברכים כמובן על תנופת הפיתוח הגדולה שבה נמצאת העיר ירושלים בכלל ופיתוח הקו הירוק של הרכבת הקלה בפרט. יחד עם זאת, פעם אחר פעם התושבים נאלצים לגלות לאחר מעשה את השינויים המונחים לפתחם כעובדה מוגמרת, ללא שיתוף ציבור אמיתי ומבלי להקשיב לצרכי התושבים".


העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)


כזכור, לפני כחודשיים בוצעו הסדרי תנועה חדשים בצומת שח״ל הרצוג כחלק מעבודות תשתית לקו הירוק של הרכבת הקלה. במסגרת הסדרי תנועה אלו בוטלה פנייה ימינה מרחוב שח"ל להרצוג, בוטלה הפנייה שמאלה מכביש השירות של בית הנוער לגבעת מרדכי, וצומצמו נתיבי תנועה בכניסה לשכונה. שינויים אלו כבר גורמים לעומסי תנועה כבדים בכניסה והיציאה מגבעת מרדכי, כך טוענים בשכונה. כמו כן, סמוך לגבעת מרדכי מתקיימות העבודות לסלילת כביש 16. "אני קורא לצוות אב לתחבורה ולאגף תושי"ה לבצע שיתוף ציבור אמיתי לקראת הפרוייקטים העתידיים המונחים לפתחנו כמו עמק ציון, והמשך כביש 16", מבהיר בן-שלום, "אני קורא גם לתושבי השכונה להתאזר בסבלנות, לנסות לצמצם עד כמה שאפשר את השימוש ברכב הפרטי ולהשתמש בתחבורה הציבורית".


העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)

העבודות סמוך לבגין ולגבעת מרדכי (צילום: שלומי הלר)


כפי שפורסם ב"כל העיר", הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר-אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.

מהעירייה נמסר: "עבודות התשתית והסדרי תנועה תוכננו כך שלא תהיה השפעה מהותית על רצף התנועה ביציאה מרחוב שח"ל-בצלאל בזק; מספר הנתיבים לא יצומצם ועבודות הלילה מתוכננות להתבצע מספר לילות בודדים וללא חסימת הכביש, כך שאין כל השפעה על התנועה בצירים. לעבודות פרויקט הרק"ל ישנם יועצי סביבה אשר מלווים את הפרויקט לכל אורכו, מבוצעים סיורי פיקוח אשר בודקים שהעבודות אכן מתבצעות בהתאם לנספח הסביבתי שהוכן עבור הפרויקט ומינהלת הפרויקטים מחויבת לפעול עפ"י הנחיות אלה. התלונות בנושא זיהום הקרקע בשטח מפעל תע"ש הישן לא רלוונטית משום ששטח פרויקט הרק"ל מרוחק מאד ממפעל תע"ש. ישיבת הסברה מול תושבי השכונה תתקיים בימים הקרובים, כמו כן, חולקו עלוני מידע בקרבת הפרויקט. בנוגע לעבודות באזור בייט בזק: הוועדה המחוזית החליטה על קיום סקר גזי קרקע בפרויקט המשך כביש 16, בחניון חנה וסע המתוכנן בצומת בייט בלבד ומהווה תנאי למתן היתר בניה לחניון. העבודה בימים אלה באזור היא על הקו הירוק של הרכבת הקלה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר