כיכר ספרא - בניין עיריית ירושלים (צילום: ששון תירם)
כיכר ספרא (צילום: ששון תירם)

בעקבות איום הירי על ירושלים: בעירייה התקיימה הערכת מצב

הג'יהאד האסלאמי מאיים להרחיב את הירי גם לעבר ירושלים - ראש העיר משה ליאון קיים הערכת מצב בהשתתפות כלל גורמי הביטחון בכיכר ספרא והחליט על המשך שגרה מלאה בעיר. הלימודים מתקיימים כסדרם; לפי הנחיות פיקוד העורף, בעת אזעקה - זמן הכניסה למרחב המוגן בירושלים הינו דקה וחצי

פורסם בתאריך: 12.11.19 09:09

עדכון אחרון: 12.11.19 10:02

ההסלמה הביטחונית בדרום – הג'יהאד האסלאמי איים הבוקר, שלישי, להרחיב את הירי גם לעבר ירושלים. בעיריית ירושלים התקיימה הערכת מצב. ראש העיר משה ליאון כינס את כלל גורמי הביטחון העירוניים, בהשתתפות אגפי החינוך ונציגי פיקוד העורף.

במהלך הערכת המצב בעירייה נשקלה האפשרות לבטל את הלימודים – נכון לשעה זו בירושלים ישנה שגרה מלאה – הלימודים ממשיכים להתקיים כסדרם. כמו כן, עולה האפשרות לפתוח את המקלטים הציבוריים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


בתום הערכת המצב הוחלט כי ירושלים תהיה בשגרת חיים מלאה, "עם תשומת לב רבה להתפתחויות הביטחוניות", כך נמסר מהעירייה ל"כל העיר". "התושבים יכולים להמשיך בשגרת החיים, תוך ערנות להוראות פיקוד העורף. ראש העיר הנחה את העירייה להתכונן עם תוכנית רחבה לאירוח תושבי הדרום, במידת הצורך. עיריית ירושלים ערוכה לכל תרחיש, מבצעת את תהליך ההתכוננות המתבקש, מרעננת נהלים ומדריכה את בעלי התפקיד הרלוונטיים".

כידוע, בשל ירי הרקטות על יישובי הדרום ועל אזור גוש דן – כולל על תל אביב, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא מתקיימים כיום לימודים ביישובי הדרום, בגוש דן וגם במודיעין-מכבים-רעות בוטלו הלימודים בכל מוסדות החינוך כולל חינוך המיוחד. בנוסף, פיקוד העורף הודיע על סגירת מקומות העבודה הלא חיוניים בדרום ובגוש דן – עד לתל אביב.

החל משעות הבוקר נורו כמה מטחי רקטות. פיצוצים נשמעו בדרום תל אביב, אזעקות נשמעו בחולון, בראשון לציון וביישובים נוספים.

לפי הנחיות פיקוד העורף – זמן כניסה למרחב המוגן בירושלים, הינו דקה וחצי. לפי ההנחיות יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו במשך 10 דקות. כמו כן, לפי הוראות פיקוד העורף: דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות; דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת; אזרחים נדרשים לא להימצא ברחבת כניסת בניינים, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילת טילים בסמוך לבניינים. אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת מהמיגון.




 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אדם רענן

    רואה עצמי בתורת אמניוצר רציני…
    מוזמנים לבחון זאת לטובת תושבי עירנו…
    (השקמה 4 מחנה יהודה…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בטיל הראשון להוריד הטינופת מהר הבית מסגד אל חרא להגיד אופס פיספסתם ימח שמם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר