עוזאל ותיק, קבוצת הריצה "רצים עם רמי" (צילומיםף נחשון פיליפסון, נועם מושקוביץ)
עוזאל ותיק, קבוצת הריצה "רצים עם רמי" (צילומיםף נחשון פיליפסון, נועם מושקוביץ)

מתמודדים דרך הרגליים: קבוצת הריצה הירושלמית לנפגעי פוסט טראומה

בקבוצת הריצה הירושלמית, שפועלת בעיר במסגרת מיזם "רצים עם רמי", חברים כ-40 רצים. עוזאל ותיק, מנהל השיווק של חברת סיטיפס שתומכת בקבוצה: "המטרה היא ליצור קבוצה מגובשת שחווה את הביחד"

פורסם בתאריך: 17.11.19 18:04

קבוצה ריצה ירושלמית לנפגעי פוסט טראומה פועלת בירושלים כבר ארבע שנים – הקבוצה, שנתמכת בשנה האחרונה על ידי חברת 'סיטיפס – הרכבת הקלה בירושלים', כוללת כ-40 רצים שנפגשים פעם בשבוע, מדי יום ראשון בערב, לאימון משותף. מדובר בקבוצה שקמה במסגרת המיזם הארצי 'רצים עם רמי '- קבוצות ריצה המחברות בין נפגעי פוסט טראומה ומתנדבים.

עוזאל ותיק, מנהל השיווק של חברת סיטיפס, מספר ל"כל העיר", כי "הפרויקט 'רצים עם רמי' כולל קבוצות ריצה לאנשים שחוו טראומה על רקע צבאי. אני מתנדב מעל לשנה בקבוצה הירושלמית, שקיימת כארבע שנים, לכל הרצים יש מכנה משותף של פוסט טראומה על רקע צבאי. כל יום ראשון בערב אנחנו נפגשים באצטדיון בגבעת רם, כאשר המטרה היא ליצור קבוצה מגובשת שחווה את הביחד".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוזאל ותיק (צילום: נחשון פיליפסון)

עוזאל ותיק (צילום: נחשון פיליפסון)


"לפני כשנה בערך עשיתי קורס מטעם עמותת נט"ל", ממשיך ומספר ותיק, שרץ בעצמו במרוצים וובתחרויות ריצה שונות ברחבי הארץ. "ומשם התגלגלתי לפרויקט של 'רצים עם רמי', התחברתי לרעיון והתחלתי לבוא לאימונים. לאחר מכן הצעתי למאמן הקבוצה שחברת סיטיפס תתרום את חסות המדים לכל הקבוצות בארץ – ירושלים, מודיעין, תל אביב וחיפה".


קבוצת הריצה "רצים עם רמי" (צילום: נועם מושקוביץ, סיטיפס)

קבוצת הריצה "רצים עם רמי" (צילום: נועם מושקוביץ, סיטיפס)


פרויקט 'רצים עם רמי', הוקם על ידי רמי יולזרי, חבר בעמותת נט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) שהוגדר כלוקה בפוסט טראומה לאחר שלחם במלחמת לבנון הראשונה. יולזרי הקים את הפרויקט, וחיבר בין טיפול חדשני שעבר לחוויה המעצימה שחש במהלך ריצה, והחליט להקים קבוצת ריצה שתעזור גם לאחרים. ביום שישי הקרוב, 22.11, ישתתפו הקבוצות מרחבי הארץ באירוע השנתי של עמותת נט"ל בפארק הירקון במסגרת מירוץ 'רצים בצבע' – שמטרתו לעורר מודעות לפציעת הפוסט טראומה. "בזמן המרוץ יושלכו על הרצים צבעים מתכלים", מספר ותיק, "המטרה היא להעלות את המודעות לפציעה השקופה כי פוסט טראומה זה משהו שלא רואים ולאו דווקא מאובחן".

איתי אקסלרוד, מנכ"ל עמותת רסיסים, שמשתתף בקבוצת הריצה בירושלים מוסיף ואומר כי "בין הקבוצה הירושלמית לעמותת רסיסים יש שיתוף פעולה, כאשר מטרת עמותת רסיסים הינו שינוי השיח חברתי תרבותי בישראל בכל הקשור להתמודדות עם חוויות קרב לחימה. אני רץ איתם קרוב לשנתיים, והרעיון הוא שיש מסגרת וחבר'ה שכולם פחות או יותר דומים לך. יש בית ומסגרת וזה עובד – יש צורך אמיתי במפגש".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר