בית הרב קוק במרכז העיר ירושלים (צילום: שלומי הלר)
בית הרב קוק במרכז העיר ירושלים (צילום: שלומי הלר)

הגיע הזמן: מרפסות בית הרב קוק ההיסטורי במרכז העיר ישופצו

כשנה לאחר הוצאת צו הסגירה למרפסות בבית ההיסטורי, סכום של כחצי מיליון שקלים יוקצה עבור שימור ושיפוץ המבנים המסוכנים, זאת בשיתוף פעולה בין עיריית ירושלים למשרד ירושלים ומורשת

פורסם בתאריך: 26.11.19 18:55

כשנה לאחר שעיריית ירושלים הוציאה צו סגירה למרפסות בבית הרב קוק במרכז העיר, זאת לאחר שאחת המרפסות בבית ההיסטורי היתה בסכנת קריסה, נמצא תקציב לטובת שימור ושיפוץ החלקים המסוכנים במבנה.

עיריית ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת שיתפו פעולה בהקצאת תקציב ייחודי בסך כ-500,000 שקלים לשיפוץ ולשימור המרפסות בבית הרב קוק. התקציב, יש לציין, צפוי להיות מאושר בוועדת הכספים העירונית שמתכנסת היום (שני) וביום חמישי הוא יובא לאישור מועצת עיריית ירושלים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השיפוץ בפועל, כך נמסר מעיריית ירושלים, יתחיל מיד לאחר אישור התקציב.

ראש העיר משה ליאון מציין כי "אני שמח שבשעה טובה ובמאמץ משותף הצלחנו להקצות את התקציב הדרוש להצלת המרפסות מקריסה. בית הרב קוק הוא אחד המבנים החשובים שיש בעיר, הוא כולל בתוכו מורשת היסטורית של כל עם ישראל".


הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)

הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)


שר ירושלים ומורשת זאב אלקין: "בית הרב קוק הוא מוסד לאומי וירושלמי חשוב. בבית הזה גר אחד ממייסדי הציונות הדתית, הרב אברהם יצחק הכהן קוק יחד עם משפחתו עד לפטירתו, ומשם פעלה ישיבת מרכז הרב הראשונה עד למעבר לקרית משה. לא יכולנו לעמוד מנגד אל מול הסכנה, שבקריסת המרפסות שהיו עלולות לפגוע באופן בלתי הפיך במבנה, שמארח אלפי אנשים בשנה בתפילות בשבתות, בחגים ובשיעורי תורה שמתקיימים במקום מידי יום. לכן, החלטנו במשרד ירושלים להקצות לטובת עבודות השימור 450 אלף שקלים. בזכות עבודה משותפת עם עיריית ירושלים הצלחנו למצוא פתרון משפטי שיאפשר לנו לצאת לדרך ובכך להציל את המבנה ואת המשך הפעילות של המקום. נמשיך לפעול באמצעים האפשריים כדי לסייע למוסד הירושלמי המפואר".



מוזיאון הרב קוק, שממוקם כידוע ברחוב הרב קוק 9 במרכז ירושלים, הוא המקום שבו התגורר הרב אברהם יצחק קוק, הרב הראשי הראשון בישראל. בשנים האחרונות הוקם בבית מוזיאון וארכיון לזכרו של הרב קוק, שמהווה אבן דרך במוסדות החינוך של הציונות הדתית. אולם, למרות חשיבותו ההיסטורית, מצבו הפיזי של המבנה רחוק מלהיות טוב ויעידו על כך המרפסות המתפוררות. לטענת גורמים המעורים בסוגיה, העיכוב בשיפוץ המבנה נעוץ בסכסוך משפטי הנוגע לזהותם של בעלי הנכס.


הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)

הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)


כעת, כפי שאומר השר אלקין, נמצא פתרון לנושא המשפטי הסבוך והשיפוץ בפועל צפוי לצאת לדרך בעוד כשבוע.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר