(צילומים: אילוסטרציה אורן זיו, דוברות המשטרה)
(צילומים: אילוסטרציה אורן זיו, דוברות המשטרה)

בדירה בלב פסגת זאב – נערות בבית בושת: כך עבדה שיטת הניצול

לפי חשד המשטרה הנערות, רובן חסרות בית, התגוררו בדירה בפסגת זאב ושודלו לעסוק בזנות - אחד העצורים בפרשה אף חשוד בבעילת קטינות. האם וכיצד ניתן למנוע את זה?

פורסם בתאריך: 23.11.19 17:40

בדירה בשכונת פסגת זאב פעל, כך לפי חשד המשטרה, בית בושת, בתוכו נמצאו נערות בנות 17-14. בשבוע שעבר חשפה המשטרה את בית הבושת לאחר שנערכה בדירה פשיטה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על פי החשד, הקטינות שהתגוררו בדירה, רובן נערות בסיכון שנקלעו למצב שבו לא היתה להן קורת גג, שודלו לעסוק בזנות.

המשטרה עצרה שלושה חשודים. החשוד המרכזי, בן 67, נעצר בחשד שהוא זה ששידל את הנערות לעסוק בזנות, כמו כן הוא חשוד בבעילת הקטינות. מהחקירה עולה כי הנערות התגוררו בביתו – שם נוהל בית הבושת. מנגד, במהלך החקירה טען החשוד המרכזי כי הוא נעצר בשל סכסוך שיש לו עם גורמים שונים.

במשטרה ציינו כי "עם הפיכת החקירה לגלויה הגיעו שוטרי משטרת ישראל מצוידים בצווי חיפוש ומעצר למתחם ועצרו לחקירה שלושה גברים תושבי ירושלים והסביבה, בחשד להבאת קטינה שטרם מלאו לה 14 לעיסוק בזנות ואחד מהם בהפעלת המקום עצמו".

החשודים, כאמור, נעצרו והוארך מעצרם, בהמשך הם שוחררו למעצרי בית בתנאים.

סנגורו של אחד החשודים, עו"ד חן הולנדר, מסר ל"כל העיר": "אני שמח על ההחלטה לשחרר את מרשי. טענותינו נבדקו על ידי המשטרה, שהגיעה במהירות למסקנה כי למרשי אין כל קשר לפרשה הנחקרת ולאור כך הסכימה לשחרור".


עו"ד חן הולנדר (צילום: פרטי)

עו"ד חן הולנדר (צילום: פרטי)


עו"ד ניק קאופמן, סנגורו של חשוד נוסף, הוסיף: "אני מודה למשטרה על זה שקיבלה – בסופו של דבר – את אשר טענתי בדיון הראשון וזה שמרשי אינו קשור לפרשה עגומה זו".

הפעלת בתי בושת בתוך דירות מגורים בירושלים הפכה למכה של ממש. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", עובדי עיריית ירושלים אטמו השנה דירה בבניין מגורים בדרום העיר בחשד ששימשה בית בושת. באפריל 2018 חשפה המשטרה רשת של בתי בושת בירושלים הפועלת תחת חסותה של "מדאם" שפעלה בירושלים ובמרכז הארץ; לפני כשנתיים פשטה המשטרה על רשת של בתי בושת שפעלו בתוך דירות ברחבי ירושלים – סך הכל היה מדובר ב-11 מקומות שפעלו בניגוד לחוק.

על רקע הדרדרות נערות לעיסוק בזנות בבתי בושת, פועלת עמותת "שירת הלב" להעניק בית חם לצעירות מחוסרות קורת גג. יעל הורביץ, מנכ"ל העמותה, מספרת כי "במשך השנים אני בקשר אישי עם מאות ילדות מעל ומתחת גיל 18. לא הופתעתי כאשר נחשפתי לידיעה הכואבת והמזעזעת שהופיעה ב"כל העיר" על ילדות שהועסקו בבית בושת בירושלים. ישנם ילדים שנולדים וגדלים בבתים בהם יש אחד או כמה סוגי אלימות – פיזית, מילולית, רגשית, מינית. ילדה שגדלה בסביבה אלימה או חווה חוסר אמון מהמבוגרים שמלווים את חייה, מתחילה לחפש מענה לחסכים הקיימים בה ברחוב ומאנשים זרים. אם זו ילדה מבית חרדי הבעיה חמורה יותר. כאשר השפעות הרחוב ניכרות עליה היא מנודה מחיי הקהילה אליה היא משתייכת . אותה ילדה מפתחת בחיי הרחוב קשרים שליליים עם אנשים שנראים לה בהתחלה 'כמלאכים מושיעים'. היא מקבלת מהם מענה לבעיית ההישרדות אליה נקלעה, תמיכה כלכלית, חום ואהבה לה היא זקוקה".



"למעשה היא נכנסת למלכודת שקשה לצאת ממנה", מדגישה הורביץ, "היא הופכת להיות תלותית בכסף ובניצול המיני אותו היא עוברת, תמורת הגנה חום ואהבה. בנוסף, אותן בנות מתמכרות לסמים או אלכוהול שעוזרים להן להתמודד עם הקשיים הנפשיים איתן הן מתמודדות. כדי לעצור הדרדרות זו ניתן לבנות האלו דירות שיהוו תחליף לחיי הרחוב ובית הבושת. הדירות יופעלו כבית המדמה חיי משפחה בריאים. בכל דירה יהיו בין 6-4 בנות, במסגרתה הבנות יקבלו טיפול וליווי מקצועי אישי עם הרבה חום אהבה והכלה, כבוד ואמון בבת בכישוריה ויכולותיה".

הורביץ מוסיפה ואומרת כי גם בירושלים מופעלות דירות עבור נערות בסיכון. "אני מפעילה במשך שלוש שנים וחצי דירות במרכז ירושלים לצעירות מעל גיל 18 בהצלחה רבה", היא מציינת, "וניתן להעתיק את המודל גם לילדות מעל גיל בת מצווה. פעולה נוספת שיש לעשות, היא בניית מודל טיפולי מונע. המיקוד צריך להיות במערכות היחסים בין ההורים לילדים. ההשקעה הכספית משתלמת כי מדובר בהצלת חיים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש בדיחה. חקירה גלויה???? נערות בגיל 14 מה עוד יגידו שלא ידענו???? בקרית מנחם קיים בית זונות כבר שנתיים 2ילדות מנוהלות ע"י האמא, עובדות יום יום. כול התלונות למשטרה נענות בבדיחה. תור של ערבים כול יום עד שעות הבוקר.

  2. אב מודאג

    מתי יבינו כול יפי הנפש העובדים במגזר הציבורי שקימת תופעה קשה בשכונות של ניצול ילדות הבאים מהמגזר החרדי בעיקר ומשמשות כנערות ליווי לערבים הבאים ערב ערב לשכונות?אפו המשטרה בסיורים? עו'ס של השכונות המתנסים? הלב כואב לראות את התופעה הקשה.ואנו האזרחים חסרי-ישע.תתחילו בעשייה ובאכיפה מוגברת.קרית יובל.קרית מנחם.עיר גנים.

  3. א.א.

    זה מה שקורה שמשרד הרווחה מנוהל עיי ממשלה שעשרות שנים לא רואה נכון להעביר תקציבים למעונות לנערות ונערים בסיכון.ובמקום סאת אנו דומעים חדשות לבקרים על סגירת מעונות יום ופנימיות. משרד העבודה והרווחה. מי השר האחראי מטעם הימין עשרות שנים על תפקוד תקין?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם לא מבינים שזה קצה הקרחון של מדיניות ממשלתית שלא שמה את נושא הרווחה בראש סדר העדיפויות דלה. זה תוצר של פערים חברתיים. של שלטון הימין שקורה לקפיטליזם. וכל השאר לא מעניין. תסתכלו באמריקה כמה הומלסים יש בחברה שרק הכסף מעניין אותה. כמה מעונות לנערים במצוקה סגרו בשנים האחרונות?? מישהו בדק?

  5. חיים

    גם ברחוב הגננת 240 איפה שהיה דקירה לפני שנה גם יש בית זונות ופרט הרבה בני דודוים לקחים את בנותינו היקרות הצילוווווווווו

  6. רחל

    מחריד !!! שהמדינה הזו תתעורר .
    איפה שר הרווחה ?
    איפה השר לבטחון פנים ?
    איפה ראש הממשלה ?

    איפה שדולת הנשים ?
    איפה כל הגברים / אבות שהממשלה ?
    לא מאמין שלא יודעים על כך!!!

    כן מאמין שלא נותנים תקציבים להילחם בזה !!!!

    מקלטים לנערות במיוחד – זה פיקוח נפש!!!!!;

  7. דפנה

    החקירה הפכה גלויה. מדהים! מנצלים ילדה מתחת לגיל 14 והם יושבים ומנהלים חקירה גלויה/ חקירה סמויה. יש להם זמן כשאנשים רעים משחיתים גוף ונפש של ילדה קטנה. במקום לפרוץ למקום ולטפל בפושעים עורכים חקירות ראווה מכל מיני סוגים על דירה אחת מתוך עשרות שיש בעיר. סדום. רשע צרוף מצד מי שאמור להגן על שלום הציבור.

  8. ישראל ישראלי

    איפה שיש חושך ושמרנות
    יש עסקים מלוכלכים מתחת לשולחן
    ירושלים היום עיר שמרנית ערבית לכל דבר
    תפיסת הדת הן היהודית והן המוסלמית הן תפיסות עולם שמרניות ערביות וזו התוצאה
    במקום ליברליזם נאורות גישה כמו בהולנד

  9. אבי

    העיקר כולם מתלוננים.
    בואו תעשו מעשה אחרת לא באמת אכפת לכם.
    תאספו כסף למעון, כמה הוא כבר עולה?
    תפתחו חברה ללא מטרות רווח ותאספו תרומות וגם משכורת לעצמכם.
    העיקר להתלונן במקום לעשות.
    זה לא תפקיד הממשלה לדאוג לנו אלא זה התפקיד שלנו!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר