תמר כדורי ז"ל, יהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)
תמר כדורי ז"ל, יהודה כדורי ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות כיכר השבת)

הביקורת החריפה על הפארסה בחקירת רצח הזוג כדורי ז"ל: "המשטרה ידעה מראש שאין קצה של חשד"

עו"ד קובי קמר, מהסנגורים הפליליים הוותיקים והמוכרים בירושלים, מותח ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה בחקירת הרצח: "כל פעולה כזאת של משטרה מחלישה באופן דרמטי את הסיכויים לפענח את הפרשה הזאת"

פורסם בתאריך: 5.12.19 08:08

"החשד הסביר הראשוני הבסיסי שהיה אין בו עוד דבר", כך נימק שופט בית משפט השלום אורן סילברמן את החלטתו לשחרר אתמול, רביעי (4.12), את שלושת העצורים בחקירת רצח בני הזוג כדורי ז"ל. השופט סילברמן אף הוסיף וציין כי "לאחר חקירת המשיבים (העצורים, ש"ה) על המשטרה היה לשקול את עמדתה באשר להמשך". בכך למעשה מותח השופט סילברמן ביקורת על בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של השלושה, ביניהם כפי שפורסם ב"כל העיר" העבריין הירושלמי אלי אריש.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השופט סילברמן אינו לבד. עו"ד קובי קמר, יו"ר הפורום הפלילי בלשכת עורכי הדין בישראל ומהסנגורים הפליליים הבולטים והוותיקים בירושלים, מותח אף הוא ביקורת נוקבת על המשטרה ועל דרכי הפעולה שלה.

"על זה נאמר נפלאות דרכי המשטרה", אומר עו"ד קמר בשיחה עם "כל העיר", "זוהי עוד פעם אחת מני רבות שכאשר המשטרה מתוסכלת כשהיא לא מצליחה לפענח עבירה, היא משתמשת במעצר באופן מניפולטיבי ולמטרות זרות".


עו"ד קובי קמר (צילום: פרטי)

עו"ד קובי קמר (צילום: פרטי)


לדברי עו"ד קמר: "זה בלתי מתקבל על הדעת ששופט לא יאריך מעצר בעבירה כזאת גם אם יש קצה של חשד, והנה מתברר שהמשטרה השלימה מיד עם החלטת השופט ואין זאת אלא משום שהיא ידעה מראש שאין קצה של חשד. העובדה שהם לא מערערים על ההחלטה מלמדת יותר מכל שזה היה סוג של ניסיון וזה דבר נורא בעיניי. זה אומר שהמשטרה מנצלת את כוחה וסמכותה לעצור אנשים כדי להשתמש במעצר כמלחציים לפתיחת לסתות. הם אומרים – נעצור, נעשה תרגילי חקירה, נגשש באפילה, ואולי באמצעות מעצר נפיל עליהם אימה ואולי נשיג קצה חוט. אסור שמעצר ישמש ככלי בידי משטרה להשיג תוצאות, ואוי לנו עם תוצאות שמושגות בדרכים האלה".



"כל פעולה כזאת של משטרה מחלישה באופן דרמטי את הסיכויים לפענח את הפרשה הזאת", ממשיך ויורה עו"ד קמר, "כי מי שעשה את זה מבין עם איזו משטרה יש לו עסק, כמה היא אובדת עצות, כמה אין לה שום דבר ויהיה לה מאוד קשה להפעיל מניפולציות על חשוד – לכשיהיה חשוד רציני. מה שנעשה אתמול משדר ממש אובדן עשתונות, ורצון אולי לספק את רחשי לב הציבור ולשפר את גאוות המשטרה. לי זה מוכיח שהמשטרה פועלת גם מטעמים של אגו, כבוד עצמי והבלים מסוג כזה. היא בעצם הולכת ומקלקלת במו ידיה את הסיכויים לפענח את הפרשה הזו".



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בית משפט השלום בירושלים החליט לשחרר את 3 העצורים החדשים שנעצרו ביום שלישי האחרון (3.12) בחשד למעורבות ברצח בני הזוג תמר ויהודה כדורי ז"ל. בית המשפט קבע כי החשד הסביר שעלה אתמול והוביל למעצרם – לא קיים עוד. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים, אולם כל החשודים שוחררו על ידי בית המשפט ללא תנאים.

לאחר השחרור עמד אריש עמד בפני המצלמות וטען: "הכל שטויות והבלים. עושים לי האזנות, ועוצרים אותי בגלל השיחות על שטויות – ולא בפעם הראשונה. השופט שמע את ההקלטות, הבין שאין קשר לשום דבר, ושחרר אותי. לא שוכחים לי שהייתי עבריין בעבר ושהיו לי מאסרים. היום אני תלמיד ישיבה, ועדיין לא שוכחים. רק החודש עצרו אותי 3 פעמים בלי סיבה, על שטויות".


אלי אריש (צילום: מתוך הטוויטר של "חדשות כאן")

אלי אריש (צילום: מתוך הטוויטר של "חדשות כאן")


יש לציין כי על פרטי חקירת הרצח במשטרת ירושלים הוטל צו איסור פרסום עד ל-4.2.20, אך ל"כל העיר" נודע כי במסגרת החקירה נעשו פעולות חקירה רבות ונחקרו עשרות אנשים.

כזכור, בני הזוג כדורי, בשנות ה-70 לחייהם, נמצאו ללא רוח חיים בביתם שברחוב מרדכי אלקחי בארמון הנציב ב-13.1.19, כשסימני אלימות קשים על גופם. את כוחות ההצלה והמשטרה הזעיקו בני משפחה של בני הזוג, וזאת לאחר שלא שמעו מהם כמה ימים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חמו

    המשטרה עשתה הכל נגד אנשים תמימים אבל לא עשתה כלום נגד מי שיש ראיות נגדו. חוקרים מושחתים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר