הרכבת הקלה (צילומים: באדיבות סיטיפס)
הרכבת הקלה (צילומים: באדיבות סיטיפס)

את הרב קו צריך לטעון או להטעין? לראשונה – שבוע השפה העברית ברכבת הקלה

הרכבת הקלה תציין לראשונה את שבוע השפה העברית בשיתוף האקדמיה ללשון העברית - במהלך השבוע יתקיימו הרצאות על השפה

פורסם בתאריך: 9.1.20 13:59

איך אומרים – לנסוע או ליסוע? מה פירוש המילה צוותאית? האם צומת הוא זכר או נקבה? ומהי החלופה העברית לקורקינט? סיטיפס – הרכבת הקלה תציין בשבוע הבא לראשונה את שבוע השפה העברית, בשיתוף האקדמיה ללשון העברית. במהלך השבוע יתקיימו בין השאר הרצאות על השפה העברית, ללא תשלום, במרכז שירות הלקוחות של החברה במרכז כלל.

מדובר ביוזמה שנערכת לקראת יום העברית שיחול ביום חמישי הבא, 16.1.20. את ההרצאות יעניקו מומחי האקדמיה ללשון העברית ביניהן: הרצאתה של רונית גדיש "מן העגלה המכונית לצוותאית – איך העברית מתאימה את עצמה לקדמה"; הרצאתה של ד"ר קרן דובנוב "זכר ונקבה – למה צריך מין בשפה"; ועוד הרצאות נוספות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עוזאל ותיק, מנהל השיווק של סיטיפס, מציין כי "השפה העברית היא שפה קסומה שהתפתחה לאורך אלפי שנים בשילוב התרבויות והניבים שסבבו אותה. גם היום השפה חיה ומתעדכנת אך תמיד שומרת על קשר עם רבדיה הקודמים. באמצעות השפה העברית אנשים מצאו דרך לגשר על הפערים האישיים ביניהם ומצאו שפה משותפת. סיטיפס הרכבת הקלה מסיעה מדי יום 170 אלף נוסעים ושמחה לעודד שפה משותפת בין קשת של אוכלוסיות, של מגזרים ושל תרבויות בעיר ירושלים".

לדברי רונית גדיש, המזכירה המדעית של האקדמיה ללשון, הציבור הרחב מגלה בשנים האחרונות התעניינות רבה בעברית – בחידושי המילים, בשאלות דקדוק, בענייני כתיב ועוד. ההתעניינות נובעת מהחשיפה הרבה שיש לישראלים בכלל, ולקהל הצעיר בפרט, לפעילות האקדמיה ברשתות החברתיות. "אולם האקדמיה ללשון העברית אינה מסתפקת רק בפעילות ברשתות ובמענה לאלפי הפונים אליה דרך האתר, ואנחנו רואים חשיבות רבה במפגשים בלתי אמצעיים עם הציבור, כמו אלו שיתקיימו במרכז השירות של הרכבת הקלה", אומרת גדיש.

מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים, ירון רביד, מוסיף ואומר כי "אנו שמחים לחגוג השנה את 'שבוע השפה העברית' עם הציבור הרחב ברחבי העיר. השפה העברית היא חלק מרכזי של התרבות הישראלית בכלל ושל התרבות הירושלמית בפרט המורכבת מקבוצות אוכלוסיה מגוונות. הרכבת הקלה עוברת מדי יום בשכונותיה השונות של העיר ומחברת באופן ישיר בין קבוצות אלו. אנו רואים חשיבות רבה בקיום אירועים תרבותיים אלו שמקרבים בין הקבוצות השונות בעיר ויוצרים מרקם מאוחד ומחובר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר