הרכבת הקלה בגשם (צילום: שלומי הלר)
הרכבת הקלה בגשם (צילום: שלומי הלר)

התחבורה הציבורית בעיר: ערוכים לתת שירות בכל מזג אוויר

בסיטיפס מציינים כי הרכבת הקלה פועלת אף בשלג, כל עוד הוא לא נערם מעל 5 ס"מ; באגד מדגישים: "אנו משתדלים להעניק תחבורה שגרתית אלא אם יש הצפות חמורות"

פורסם בתאריך: 9.1.20 13:33

כיצד נערכים בסיטיפס ובאגד לחודשי החורף הירושלמי? התחבורה הציבורית בעיר משרתת עשרות אלפי תושבים מדי יום. מזג אוויר קיצוני עלול להשפיע על אופן תפעול התחבורה הציבורית ברחבי העיר. למשל, כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשלושה שבועות (26.12.19), הופסקה תנועת הרכבת הקלה וזאת בעקבות הרוחות החזקות והגשמים שירדו ללא הפסקה. כעבור שעה תוקנה התקלה והרכבת שבה לפעול.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חודש ינואר ידוע כחודש סוער וקר, הכולל בתוכו מזג אוויר חורפי, שלפעמים עלול להיות קיצוני, ולהשבית את השגרה שכוללת בתוכו נסיעות בתחבורה הציבורית הרחבה בעיר. האם אגד וחברת סיטיפס המפעילה את הרכבת הקלה, ערוכות למה שעלול להביא איתו החורף הירושלמי?

עוזאל ותיק, מנהל השיווק של חברת סיטיפס, מתייחס לתקלה שאירעה לרכבת הקלה לפני כשלושה בשל תנאי מזג האוויר, ואומר ל"כל העיר" כי "החשמל זה גורם מרכזי ועיקרי בהפעלת הרכבת, ובמידה והיא לא תוכל לפעול זה בשל תקלות בחשמל או שלג רב. לפני כשלושה שבועות התרחשה תקלה בחשמל, ולכן הופסק השירות של הרכבת הקלה – התקלה טופלה במהירות על ידי חברת החשמל, שיודעת כי הרכבת היא מהותית בעיר, וישנה עדיפות לחשמל שהיא מקבלת".

הרכבת הקלה, כזכור, הושבתה במהלך שיא סופת השלג הגדולה בירושלים ב-2013, אך היתה כלי התחבורה הראשון שחזר לפעילות. ולמרות זאת נלמדו לקחים: "מחורפים קודמים למדנו על הצטברות השלג", מסביר ותיק, "ודאגנו לרכישת אמצעים לפינוי ולטיפול בשלג, חימום למעבר הרכבת ממסילה למסילה, מנגנון שמונע התגבשות של קרח על כבלים החשמל ועוד כלים. חוץ מזה, כשיש סופות רוחות ברקים רעמים וכו' הרכבת עובדת לרוב כסדרה".


הרכבת הקלה בשלג 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

הרכבת הקלה בשלג 2013 (צילום: אוליבייה פיטוסי)


"כשנערם שלג מעל כ-5 ס"מ, ישנה השפעה על תנועת הרכבת הקלה, ומפסיקים את השירות", מציין ותיק. "הסיבה הראשונה כי אין מספיק נוסעים בשל השלג, וסיבה נוספת היא שלא רוצים שהרכבת תיתקע ומעדיפים להשאיר את המסילות פנויות".



"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה", מדגיש ותיק. "היא מספקת לנו מפלסת לשלג כדי שהרכבת תוכל לפעול, ואנו נמצאים בישיבות היערכות שצפוי מזג אוויר קיצוני – שיתוף פעולה נרחב".

ומה קורה באגד? אופיר יחזקאל, מנהל תנועה ירושלים בחברת אגד, מציין: "אנו מקיימים אינספור ישיבות עם מיטב גורמים בעיר ועם המשטרה בתחילת עונת החורף. למשל, נציגים מטעמנו נמצאים בחדר המצב בעירייה, ובחדר היערכת במנת"י – מרכז ניהול תנועה בירושלים, שם הם דנים עם כל הגורמים הרלוונטיים – כל זה על מנת לתת מענה על כל בעיה תחבורתית בתנאי מזג האוויר הקיצוניים".

"באגד אנחנו מנסים לאפשר שגרת חיים רגילה ושוטפת בעיר", מסביר יחזקאל. "ברגע שאנחנו מזהים בתוך העיר מערכת חורפית חריגה, אנחנו מתחילים להיערך עם אוטובוסים שעליהם אנחנו מרכיבים שרשראות, יש לנו כמאה ערכות של שרשראות למאה אוטובוסים, ביניהם הגרר של אגד ובמקרה הצורך הם יוצאים לבצע כ-17 קווים. זאת אומרת שבמקרה של שלג אנחנו ערוכים מול העירייה להפעיל כ-17 קווים על מנת לתת מענה לנסיעות בצירים ראשיים ולבתי חולים. במצב של מזג אוויר כמו שהיה בסוף השבוע שעבר ברחבי הארץ – אנחנו משתדלים להעניק תחבורה שגרתית, אלא אם כן יש הצפות חמורות או חסימות בגלל נזקי מזג האוויר, כל דבר שלא תלוי בנו".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשהעיר מתחילה להתכסות בלבן העיריה מפעילה מפלסות לפינוי צירים חיונים. האם לא הגיע הזמן שסיטיפס תפעיל "מפלסות" מיוחדות לנתיבי הרכבת הקלה? לידיעתכם כשיש חשמל הקו אין הצטברות על התיל האוירי!!!!

  2. ליליה

    הכי חשטב שהאוטובוס יגיע. לא נעים בסה"כ כשאוטובטס לא מגיע וזה עניין שבשגרה ללא קשר לינואר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר