כיכר דניה, בית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)
כיכר דניה בבית הכרם (צילום: באדיבות חברת עדן)

המכה החדשה בבית הכרם: גל פריצות ועבירות רכוש בשכונה

פריצות לדירות, גניבות רכבים ועבירות רכוש אחרות – תושבים בבית הכרם מתלוננים על גל פריצות שמכה בשכונה. הבוקר, המינהל הקהילתי בשכונה ביקש דיון חירום עם השיטור הקהילתי והקב"ט העירוני. משטרת ירושלים: "ישנם מקרים בודדים בלבד"

פורסם בתאריך: 9.1.20 13:26

האם כנופיית פורצים השתלטה על בית הכרם? תושבים בשכונה מספרים בשיחות עם "כל העיר" ובפוסטים רבים ברשתות החברתיות על אירועי פריצות לבתים, גניבות רכבים ועבירות רכוש נוספות כגון גניבות אופניים ועוד.
הפריצה האחרונה התרחשה ביום שלישי לדירה ברחוב ביאליק בשכונה. בשיחה עם "כל העיר" משתף הדייר שביתו נפרץ כי "ביום שלישי, 7.1, הגעתי לדירה שלי בשעות הערב. מתברר שזמן קצר לפני כן פורץ טיפס מהגינה למרפסות, נכנס לדירה נעל את הדלת מבפנים לקח את התכשיטים של אשתי, הפך את הבית וברח. את כל האירוע ראיתי במצלמות האבטחה שמותקנות בדירה שלי".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"כמובן שהתקשרתי למשטרה, שהגיעה לדירה מהר ואספה ראיות", הוא ממשיך ומספר. "את התלונה בתחנה אגיש בקרוב. "השוטרים שהגיעו אמרו לי שאין יותר מדי ראיות כי הוא עבד עם כפפות והשאיר עקבות בוץ. אין מספיק ראיות חזקות. יש לי צילום מהמצלמה, אבל הוא לא הכי חד. לגנבים יש שיטה – הם מטפסים מהגינות למרפסות ונכנסים לבתים, וגם הנעליים שלהם מתמלאות בבוץ, אני מכיר עוד מישהו שעשו לו אותו הדבר".
לטענת אותו דייר: "יש לאחרונה גל פריצות. היו הרבה אירועים ברחובות ביאליק ושליין. יש תחושה של מערב פרוע בחודשים האחרונים".

דייר נוסף ברחוב ביאליק, שביתו נפרץ לפני כחודש וחצי, מתאר כי "זה קרה במהלך סוף שבוע, חזרנו במוצאי שבת ומצאנו את כל הבית הפוך ממש. הפורצים הוציאו את תכולת הארון, פיזרו על הרצפה ולקחו לנו כסף ותכשיטים. פניתי למשטרה, הם ראו שהפורץ היה עם כפפות, לא היו טביעות אצבעות, ולכן היה קשה לטפל בזה. לנו התושבים אין שום קצה חוט מי הגנבים – הבנתי שלאחרונה זה נפוץ בבית הכרם, צריך לטפל בבעיה הזו כמה שיותר מהר".
במינהל קהילתי בית הכרם מודעים לריבוי אירועי הפריצות והכגניבות. בשיחה עם "כל העיר" מציינת נטע מגן, מנהלת המינהל הקהילתי, כי "לא מדובר רק בפריצות לבתים, יש גם וונדליזם ונופצו לאחרונה שמשות של מכוניות בשכונה. קיבלנו פניות בנושא והוא מוכר. אנשים רואים במינהל הקהילתי כתובת. זימנו פגישה בנושא עם השוטר הקהילתי, הקב"ט המחוזי, ונציגי משטרה – על מנת לבחון תגבור של האכיפה בשכונה על ידי מתנדבים תושבי השכונה".



במענה לפניית "כל העיר" נמסר ממשטרת ירושלים: "משטרת ישראל מבצעת ברחבי העיר מגוון רחב של פעילויות גלויות וסמויות, שבמקרים רבים סיכלו את ניסיונותיהם של אותם עבריינים לבצע עבירות התפרצות וגניבה, ולראיה, רק ביום שלישי האחרון (7.1.20) תפסו השוטרים 'על חם' חשוד שגנב רכב באזור שכונת בית הכרם ועצרו אותו. עוד נציין, כי בניגוד לטענות העולות, בדיקה שערכנו לאורך החודשים האחרונים, העלתה כי ישנם מקרים בודדים בלבד של עבירות כלפי רכוש שדווחו למשטרה ומתנהלת חקירה בגינם. משטרת ישראל תמשיך בפעילותה למען תושבי העיר, תוך מיקוד אכיפה ושמירה על קשר רציף וישיר עם התושבים באמצעות השוטרים הקהילתיים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילן

    המינהל הזמין פגישה עם נציגי משטרה? וואו. יישבו ויברברו ולא ייצא מזה כלום.

  2. אסף

    המינהל יטייח את התושבים והכל יהיה סבבה. ממילא מנהלת המינהל לא גרה בירושלים

  3. טוביה

    משטרת "דימקולו" .חבורה של פוחזים ועצלנים אין להם כוח לקום מהכיסא במשרד.גודל הציורים כגודל הישיבה .בושה למשטרת ישראל שאלה שוטריה.

  4. ג'

    אלו מוסלמים ככה זה שמנסים לשלב אותם בחברה הישראלית במקום להעיף אותם לסוריה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר