הפקקים בשכונת מלחה (צילומים: רועי אברהם)
הפקקים בשכונת מלחה (צילומים: רועי אברהם)

הייאוש של תושבי מלחה: "יש פקקים מטורפים בכניסה למלחה ובתוך השכונה"

כבישים נסגרו, נתיבים צומצמו ופניות בוטלו - עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה במלחה הפכו את חיי התושבים לסיוט: "המצב קטסטרופלי; אנשים מתקשים להגיע הביתה"

פורסם בתאריך: 14.1.20 08:03

טרנד חדש מציף באחרונה את הרשתות החברתיות – העלאת צילומי מסך של אפליקציית הניווט וויז אשר מתעדת את משך הזמן הארוך שלוקח לגולשים כדי להגיע לשכונת מלחה. "מההההה ,אין לכם מסוק!!", כתב אחד הגולשים והוסיף: "אז לא תצליחו להגיע לאיזור מלחה"; גולש אחר כתב – "45 דקות משכונת גילה לקניון מלחה. מה נסגר עם העיר ה… הזו? בושה"; גולשת אחרת כתבה "תושבי מלחה פשוט מסכנים".

התיאורים האלה ורבים נוספים עולים, כאמור, חדשות לבקרים ברשתות החברתיות ובקבוצות הוואטסאפ השונות. הם מביאים תמונת ראי של המתרחש בדרך אל מלחה ובתוך השכונה. הסיבה – עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה – שכללו שינויים בהסדרי התנועה, צמצום נתיבי תנועה, הוספת רמזורים, ביטול פניות ועוד – שהחריפו בצורה משמעותית את הסיוט התחבורתי בדרך ובתוך שכונת מלחה. ואיזה מסכנים התושבים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"צומת הכניסה לשכונה בלתי נסבל", מתאר טל הרמתי, תושב שכונת מלחה בשיחה עם "כל העיר". "בגלל העבודות יש פקקים מטורפים בכניסה למלחה ובתוך השכונה. אנחנו מבינים שאנחנו נמצאים בתקופת ביניים, אבל בינתיים המצב קטסטרופלי. לקחו כביש שבתצורה הסופית שלו יהיה 5-4 נתיבים ועוד רכבת קלה, וכרגע מאפשרים נסיעה בנתיב אחד לכל כיוון, ולא מאפשרים כניסה למלחה מכיוון הקניון. תושבי מלחה סובלים מאוד בחודשיים האחרונים, בעיקר בשעות הלחץ של אחרי הצהריים".

ואם כל זה לא מספיק, הרי שמלחה הפכה, כידוע, לקריית הספורט של ירושלים עם אצטדיון טדי והארנה, שמארח גם מופעי תרבות שונים. בזמן אירועים הופך המצב לבתי נסבל הרבה יותר, ומספיק להזכיר שבית"ר ירושלים חושבת בימים אלה על עזיבת אצטדיון טדי לטובת אצטדיון במרכז הארץ בשל קשיי ההגעה אל המתחם.


הפקקים בשכונת מלחה (צילום: רועי אברהם)

הפקקים בשכונת מלחה (צילום: רועי אברהם)


"לפני כשבוע וחצי פעל במלחה שוק רמלה-לוד", מוסיף הרמתי, "וכל מי שהגיע אל השוק חנה על הכביש וזה החריף עוד יותר את הבעיה וכל מי שניסה לצאת או להיכנס ממלחה נתקע בפקק של למעלה משעה". לדבריו, "גורמים שונים מטעם לשכת ראש העיר נמצאת איתנו בקשר רציף והרושם שלנו הוא שהם מקשיבים לבעיות ומודעים לנושא, אבל בתכלס – זה לא מביא לתוצאות. התושבים פה סובלים – אנחנו מסיימים יום עבודה ובטווח של קילומטר מהבית אין חניה. הבעיה הזו פתירה כי הגיעו להסדר עקרוני עם קניון מלחה, אבל כבר 4 חודשים שאנחנו ממתינים שההסדר הזה ייסגר באופן סופי וזה לא קורה".

יו"ר ועד תושבי מלחה דרור בקל מוסיף ואומר ל"כל העיר" כי "מצב התנועה בכל העיר הוא על הפנים, אבל אצלנו במלחה זה הרבה יותר קשה. חוץ מזה שביטלו הרבה נתיבים בשל עבודות הרכבת הקלה, יש כל הזמן פעילויות בטדי ובארנה. בשבוע שעבר היו בארנה שלושה ימי פסטיגל, שזה חנק את כל האזור. אנחנו לא רואים את האור בקצה המנהרה".

"קיבלתי הודעה בשבוע שעבר מתושבים מיואשים שהם לא מצליחים להיכנס לשכונה", ממשיך ומתאר בקל, "אנשים מתקשים להגיע הביתה, כבר לא יודעים מה לעשות. אני מדבר על חצי שעה של פקקים כדי להגיע הביתה מצומת גולומב. גם לצאת מהשכונה זה סיפור, כי לא נותנים לרדת ישירות לכביש בגין ואז מפנים את כל התנועה מהשכונה לצירים מסביב, כאשר מחצית מהנתיבים באגן מלחה בוטלו בגלל העבודות".


הפקקים בשכונת מלחה (צילום: רועי אברהם)

הפקקים בשכונת מלחה (צילום: רועי אברהם)


לדברי בקל, "יש לנו קשר ישיר עם לשכת ראש העיר, וזה לפעמים עוזר, אבל המטרדים והמכות שהשכונה חוטפת הם פי כמה ממה שלשכת ראש העיר יכולה לעכל ואנחנו נמצאים במצוקה מתמדת".

בהנהלת קניון מלחה מתייחסים למצוקת התושבים וגם להסדר החניה, שעדיין לא יצא אל הפועל. בשיחה עם "כל העיר" מציין מנכ"ל הקניון יורם פיק כי "יש הסדר שמתגבש, אני לא מנהל את זה אלא העירייה. אנחנו כקניון עושים טובה לשכונה".



פיק מוסיף ומציין כי "אנחנו מעורבים בכל הסדרי התנועה. המשטרה והעירייה מקשיבים לנו ומנסים לפתור את הבעיות. ייקח זמן ללקוחות להתרגל להסדרים החדשים. בינתיים, אנחנו מווסתים ומסיטים את התנועה למקומות הפחות פקוקים. אנחנו נותנים פתרונות בכניסות, מגדילים, מרחיבים, מוסיפים ומשנים יציאות כדי להתאים את עצמנו למצב התחבורתי. בכוונתנו לקיים שולחן עגול על כל נושא התנועה באזור מלחה עם כל הגורמים שקשורים לעניין, כדי לשפר כדי שהלקוחות שלנו ימשיכו להגיע לקניון".

במענה לפניית "כל העיר" בנושא הסדר החניה עם הקניון שמתעכב נמסר מעיריית ירושלים כי "הנושא בטיפול ועתיד לצאת לפועל בימים הקרובים".

עוד נמסר מהעירייה: "הסדרי התנועה הזמניים נועדו לאפשר ביצוע עבודות לטובת הרכבת הקלה. עיריית ירושלים מודעת לעומסי התנועה ועושה כמיטב יכולתה על מנת להקל על תושבי השכונה. באשר לבקשת לסגירת הכניסה לקניון מכיוון הכניסה לשכונה – הכניסה צפויה להיסגר במסגרת התכנון העתידי של הקניון".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ג׳ו

    למה זה בכלל היה צריך לקרות ? האם לא ניתן היה לחזות שזה מה שיקרה ולתכנן פתרונות מראש? מייצרים בעיות ואחכ לא מסוגלים לפתור אותם וכל זה על גב התושבים משלמי מיסים מהגבוהים בעיר !

  2. משיח

    וואי וואי וואי . איזה מסכנים.
    אבל לפחות להם תהיה בסוף רכבת קלה.
    מספיק להתבכיין

  3. משיח לא בא בגללכם

    עם של בכיינים
    מסדרים לכם את החיים עם רכבת. תסעו באופניים או בתח"צ תקופה. מה יש???

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר