עמק הזיתים - השטח שבו מתוכננים להיבנות מגרשי הכדורגל בצפון העיר (צילומים: ישעיהו סירקיס)
עמק הזיתים - השטח שבו מתוכננים להיבנות מגרשי הכדורגל בצפון העיר (צילומים: ישעיהו סירקיס)

התוכנית להקמת מגרשי כדורגל בארמון הנציב: התושבים והחברה להגנת הטבע מתנגדים

עיריית ירושלים מקדמת תוכנית להקמת מתחם שכולל שני מגרשי כדורגל, מגרשי אימונים, מבנה למשרדים וחדרי הלבשה. התושבים שמתנגדים נחרצות הקימו מטה מאבק מיוחד, גם במינהל הקהילתי ובחברה להגנת הטבע מתכוונים להיאבק בתוכנית

פורסם בתאריך: 16.1.20 20:03

עיריית ירושלים מקדמת בימים אלה תוכנית להקמת מתחם ספורטק עירוני חדש בסמוך לארמון הנציב-ארנונה, בשטח הממוקם באתר 'עמק הזיתים'. מתחם הספורט החדש, בדומה לספורטק בעמק הארזים, צפוי על פי התוכנית לכלול 2 מגרשי כדורגל, שלצד כל אחד יציע עם כ-400 מקומות ישיבה. המגרשים, כך על פי התוכנית, ישרתו את אגודות הספורט העירוניות ובעירייה מציינים כי הם יעמדו גם לרשות התושבים – בדיוק כפי שקורה עם מגרש הכדורגל החדש שהוקם בהר חומה.

אולם ל"כל העיר" נודע כי בקרב תושבים בארמון הנציב ובארנונה נרשמת התנגדות חד משמעית לפרויקט. התושבים זוכים לגיבוי מצד המינהל הקהילתי וכמו כן לתוכנית התנגדות גם מצד החברה להגנת הטבע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לדברי מטה המאבק, "ממה שהוצג לנו על ידי אגף הספורט המתחם כולל 2 מגרשים תקניים, 2 מגרשי לחץ, יציעים ל-1,000 איש, מבנה שבו יהיו מלתחות, משרדים, חדרי רופאים וג'קוזי – סדר גודל של כ-1,500 מ"ר".

המתנגדים משמיעים מספר טענות מרכזיות – בראשן מפגעי רעש ותחבורה וכן עובדת היות השטח אתר טבע עירוני. התושבים, שהקימו מטה מאבק, והחברה להגנת הטבע נערכים למאבק משפטי נגד התוכנית. לטענתם, אתר הטבע העירוני עמק הזיתים הינו בעל נוף עוצר נשימה ופזורים בו, בין השאר, עצי זית בני מאות שנים. במהלך השנים הפך המקום לזירת פעילויות קהילתיות ונקודת מפגש בין תושבים מהשכונות בסביבה – ארנונה וצור באהר – וסמל של דו קיום.


עמק הזיתים - השטח שבו מתוכננים להיבנות מגרשי הכדורגל בצפון העיר (צילומים: ישעיהו סירקיס)

עמק הזיתים – השטח שבו מתוכננים להיבנות מגרשי הכדורגל בצפון העיר (צילומים: ישעיהו סירקיס)


ממטה המאבק שהוקם על ידי התושבים – 'ועד מורדות ארנונה' שמו – מוסרים ל"כל העיר" כי "עמק הזיתים הוכר על ידי עירית ירושלים והחברה להגנת הטבע כאתר טבע עירוני מס' 77 – הוא נחל דרגה עליון, הכולל זיתים עתיקים בני מאות שונים, שרידי ארכיאולוגיה צמחיה וחיות של ספר המדבר. נוסף על הרס הטבע, מדובר על הזרמה של אלפי כלי רכב נוספים לתוך ארנונה וארמון הנציב, שכונות אשר רחובותיהן צרים מלהכיל תנועה בסדר גדול כזה. כמו כן, ישנה התעלמות מוחלטת של העירייה מהסמיכות של המגרשים למבני המגורים. העובדה שהמגרשים שיוקמו יהיו בקו 0 לבנייני מגורים, טומנת בחובה רעש בלתי סביר, תאורה חזקה ועוד".

"באופן בלתי מוסבר", מוסיפים ומדגישים במטה המאבק, "העובדות הללו אינן נכללות במסגרת השיקולים של מקבלי ההחלטות בעירייה. קיימת אטימות מוחלטת מצד העירייה לצרכים מינימליים לקיום תושבי השכונה. ועד מורדות ארנונה מפנה בזאת קול קורא לעיריית ירושלים, לראש העיר ולאגף הספורט – תהיו קשובים לצרכי התושבים ולא לבנות מגרשי כדורגל לצד מגורים. אנו מבקשים לשמר את עמק הזיתים כאתר טבע פעיל עם מרכז קיימות בדומה למתווה בפארק הצבאים".


עמק הזיתים - השטח שבו מתוכננים להיבנות מגרשי הכדורגל בצפון העיר (צילומים: ישעיהו סירקיס)

עמק הזיתים – השטח שבו מתוכננים להיבנות מגרשי הכדורגל בצפון העיר (צילומים: ישעיהו סירקיס)


כאמור, מטה המאבק זוכה לרוח גבית מצד מינהל קהילתי ארמון הנציב-תלפ"ז. בשיחה עם "כל העיר" מציין יו"ר המינהל רפי טמיר כי "בינתיים ההחלטה שלנו היא להגיש את כל ההתנגדויות שאפשר במסגרת החוק. יש לנו כ-500 חתימות של תושבים, וכמינהל שאנחנו מגייסים עורך דין לטובת המאבק. התכנון הוא להקים שני מגרשי כדורגל, כשלכל מגרש יהיו 400 מקומות ישיבה ולייעד את זה לאגודות הספורט בירושלים. המשמעות בפועל היא שבמשך שבעה ימים בשבוע תהיה באזור קטסטרופה תחבורתית, שתיפגע בתושבים המתגוררים בסמוך. אין שום תוכנית להקים כביש גישה מיוחד למגרשים, רוצים להכניס אותם דרך כביש סמוך שכיום הוא קטן ללא מקומות חניה".



מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "מדובר על תא שטח יפיפה, שבו צמחייה אופיינית לספר מדבר ועצי זית עתיקים בני מאות שנים, בין המרשימים ביותר בירושלים. ייחודיותו של אתר הטבע, נובעת גם ממיקומו, שמאפשר פעילות של דו קיום בין אוכלוסיות שונות. להבנתנו, כוונת העירייה לבנות בוואדי הזה אינה תואמת את התכנית שאושרה לפני יותר מעשור ואת רגישות השטח. החברה להגנת הטבע סבורה שיש לשמור על השטחים הפתוחים המקיפים את ירושלים לטובת ולהנאת תושבי העיר ומבקריה".מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "תכנון המגרשים הוא חלק מתב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת למגרשי ספורט. במסגרת התב"ע מתוכננת גם הקמת מתנ"ס לשימוש תושבי השכונה. מגרשי הכדורגל שיוקמו, כמו המגרשים שהוקמו בספורטק עמק הארזים ובהר חומה, ישמשו גם את תושבי השכונה. בנוסף לפעילות תושבי השכונה, מתוכננת להיות פעילות של כלל אגודות הספורט העירוניות, ללא הקצאה לקבוצה ספציפית".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "תכנון המגרשים הוא חלק מתב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת למגרשי ספורט. במסגרת התב"ע מתוכננת גם הקמת מתנ"ס לשימוש תושבי השכונה. מגרשי הכדורגל שיוקמו, כמו המגרשים שהוקמו בספורטק עמק הארזים ובהר חומה, ישמשו גם את תושבי השכונה. בנוסף לפעילות תושבי השכונה, מתוכננת להיות פעילות של כלל אגודות הספורט העירוניות, ללא הקצאה לקבוצה ספציפית".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מאיר

    העירייה מתפלאה למה תובינהבירה בורחים ממנה.
    לא מתייחסים לתושבים כלל

  2. תושב ארמון הנציב

    ראש העיר היה מוכן שמאות אוהדים ישאגו תחת הבית שלו?
    שמאות כלי רכב יעברו ברחוב שלו ? הרחובות פה כל כך צרים ששני כלי רכב לא יכולים לחלוף אחד מול השני. איפה ישחקו ילדי השכונה ואיך בכלל יגיעו למקום אם אין גישה נוחה אליו?

  3. ירושלמי

    אין גבול לחזירות של פקידי העירייה האטומים. הרס הטבע לא מעניין אותם, צריך לבדוק שוחד בין הנוגעים בדבר!
    כל חלקה טובה הורסים בעיר, נזק שלא ניתן יהיה לתקן!
    זו כל הייחודיות שיש בעיר, אבל כשיש יצורים נבזיים בעירייה הדבר האחרון שהם מעלים במשבתם זה על היופי והטבע

  4. יוקי

    איך אפשר לחיות כך. כולם מתנגדים כל הזמן לכל התוכניות. תנו לחיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר