הכניסה לרחוב בתי המחסה (צילום: גוגל מפות)
הכניסה לרחוב בתי המחסה (צילום: גוגל מפות)

ליל שישי זה לא שבת: הפסיקה החריגה של בית המשפט לתעבורה בעיר

תושב ירושלים קיבל דוח ביום שישי, לאחר כניסת השבת, על כך שלא ציית לתמרור הקובע שהכביש סגור 'בשבתות ובחגים'. שופטת בית המשפט לתעבורה זיכתה אותו וקבעה כי "המסר 'שבתות וחגים' אינו חד משמעי ומאפשר יותר מפרשנות אחת"

פורסם בתאריך: 20.1.20 10:44

יום שישי בערב, לאחר כניסת השבת, אינו נכלל בהגדרה של 'שבתות וחגים' – כך נקבע באחרונה על ידי בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, אשר דן בערעור שהגיש פ' – תושב העיר כנגד דוח שקיבל.
הדוח, יש לציין, ניתן לפ' ב-22.12.2017, בעת שנכנס עם רכבו לעיר העתיקה ביום שישי בשעה 20:18 (לאחר כניסת השבת), בשל נסיעה בניגוד לתמרור האוסר על נסיעה בכביש 'בשבתות וחגים' (כך נכתב על התמרור).

פ', באמצעות עורכי דינו לירון ואסף אורון, טען כי נוסח האיסור 'בשבתות ובחגים' נתון לפרשנות וכי הוא הבין שהאיסור תקף ליום שבת ואינו חל על יום שישי. בצעד יוצא דופן החליטה השופטת שרית זוכוביצקי-אורי לקבל את טענת הנאשם.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מפרוטוקול הדיון בבית המשפט לתעבורה עולה כי ביום שישי ה-22.12.17, נסע פ' ברכבו בשעה 20:18 בערב שישי מכיוון הרובע היהודי לכיוון רחוב בתי מחסה בירושלים, כאשר משני צדי הכביש מוצב תמרור האוסר על כניסה למקום בשבתות ובחגים. שוטרים שהיו במקום החליטו לתת דו"ח לנהג לאחר שעבר על החוק (יצוין כי ביום ביצוע העבירה השבת נכנסה בשעה 16:12).

השופטת זוכוביצקי-אורי החליטה, כאמור, לזכות את פ', תוך שהיא מקבלת את טענות עורכי דינו כי הוראות החוק הנוגעות לשבת חלות החל מחצות הלילה בלבד וכי ההגבלות המופיעות בשלט אינן חד משמעיות וניתנות לפרשנות.


הכניסה לרחוב בתי המחסה (צילום: גוגל מפות)

הכניסה לרחוב בתי המחסה (צילום: גוגל מפות)


"המסר המצוין בתמרור דנן אינו ברור דיו", קבעה השופטת זוכוביצקי-אורי בהחלטה, "דבר המעורר ספק באשר לאשמתו של נאשם בגין עבירה של אי ציות לתמרור. סבורני כי במקרה דנן ישנה אפשרות שאינה בלתי סבירה להבין את המסר על התמרור לפיה לא קיימת הגבלה לכניסה לדרך בה הוצב ביום שישי, במיוחד כאשר מדובר ברכב החולף על פני התמרור ומשכך מחייב קליטה מהירה ומידית של המסר".


בהמשך ההחלטה קובעת השופטת כי "אני סבורה כי המסר "שבתות וחגים" בתמרור 196 אינו חד משמעי ומאפשר יותר מפרשנות אחת, באופן המעלה ספק לטובת הנאשם. לאור האמור מצאתי לזכות את הנאשם מחמת הספק מעבירה של אי ציות לתמרור".

עורכי דינו של פ', לירון אורון ואסף אורון, מוסרים כי "החובה לציית לתמרור מותנית בהיות הוראת התמרור ברורה. כאשר הוראתו אינה ברורה או לחילופין, יכול שתשתמע לשני פנים, יפרשו את הוראת התמרור לטובת הנאשם; אפילו אם ברור לכל כי תכלית הצבת התמרור הינה מניעת כניסה לאיזור החל מכניסת השבת ועד צאתה".


עו"ד אסף (מימין), לירון ואילון אורון (צילום: מירון ביטון)

עו"ד אסף (מימין), לירון ואילון אורון (צילום: מירון ביטון)


עורכי הדין מוסיפים ומציינים כי |מדובר מבחינת כללי המשפט באיסור מוחלט (אחריות קפידה) ולכן הטעות בהבנה של הנהג לא תסייע לו, אם הוא פועל בניגוד להוראה מפורשת של החוק. כך באותה מידה, אפילו אם ניתן להבין שאסור היה להיכנס, כל עוד הוראת התמרור אינה מוחלטת, לא ניתן להרשיע את הנהג אשר נכנס לאותו כביש. שאלת הגדרת השבת ביחס לעבירות תעבורה טרם נבחנה עד מתן החלטה זו. המסקנה המתבקשת היא כי יש להורות בהקדם על תיקון לשון התמרור ותמרורים רבים דומים הפזורים ברחבי הארץ".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בירושלים?

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר ירושלים" באייפון

 


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר