שרה קפלמן ז"ל, חנה סוליש ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק)
שרה קפלמן ז"ל, חנה סוליש ז"ל (צילומים: מתוך פייסבוק)

הטרגדיה בגבעת שאול: שרה קלפמן ז"ל מירושלים וחני סוליש ז"ל מנתניה הן הנערות שקפצו אל מותן

קלפמן ז"ל, בת 24, וסוליש ז"ל, בת 18, הן בנות דודות שבילו את הימים האחרונים בבית סבתן בירושלים. הן הותירו אחריהן מכתב התאבדות, שבו הן מסבירות מה הוביל אותן אל מותן

פורסם בתאריך: 20.1.20 20:52

שרה קלפמן ז"ל, בת 24 שהתגוררה בבית סבתה בירושלים, וחני סוליש ז"ל, בת 18, בנות דודות, הן הצעירות שקפצו הלילה אל מותן במרכז ספיר שבגבעת שאול. משפחתה של קלפמן ז"ל, המשתייכת לחסידות חב"ד מתגוררת בקראון הייטס בארצות הברית. היא עצמה שהתה בבית סבתה בירושלים; סוליש ז"ל, בת למשפחת חסידי חב"ד שמתגוררת בנתניה, השאירה אחריה מכתב התאבדות שבו היא מפרטת את הנסיבות שהובילו אותה אל המעשה הקיצוני, ביניהן החשש מאכזבת הוריה על רקע ריחוקה מהדת.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חסידות חב"ד בנתניה פרסמה הערב, שני, מודעת אבל שבה נכתב: "בלב כאוב ומרוסק הננו להודיע על פטירתה של הנערה הנפלאה מסורה ונתונה למבצעי הק' של הרבי חניכת מוסדותינו חנה ע"ה סוליש". יש לציין כי הלוויה נערכה הערב בבית העלמין שיכון ותיקין בנתניה.

כפי שפורסם מוקדם יותר היום ב"כל העיר", שתי צעירות אותרו הלילה ללא רוח חיים ברחבת מרכז ספיר בגבעת שאול. לאחר שקפצו מגובה – כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותן.



עוד פורסם ב"כל העיר" כי על תלמידי ישיבת 'אש התלמוד', שממוקמת במרכז ספיר בגבעת שאול, עבר לילה סוער בעקבות האירוע הטראגי. בשיחה שקיימה אם לאחד התלמידים עם בנה לפנות בוקר הוא סיפר על שהתרחש. האם העלתה את הדברים על כתב ופרסמה אותן בדף הפייסבוק שלה. "אמא, את לא מבינה מה קרה עכשיו בישיבה שלנו. 2 בחורות קפצו מהגג, חבר שלי ראה אותן באוויר ואין הן מתרסקות על הקרקע", כך תיארה הבוקר תהילה עוזרי את שיחת הטלפון שקיבלה מבנה בשעה 2:24 לפנות בוקר.

בהמשך הוסיפה עוזרי לתאר את השיחה על האירועים המטלטלים: "יש כאן היסטריה מטורפת. הייתי חייב להתקשר אלייך ולשמוע אותך. הוא בכה, הוא שיתף, הוא תיאר, הוא שטף החוצה את הבהלה, החרדה וההיסטריה. סיימנו את השיחה בהקדשת הלימוד השבוע לעילוי נשמתן ושיתקבלו באהבה ובזרועות פתוחות לפחת אצל אבא שלהן שבשמיים".



תגיות:

תגובות

48 תגובות
  1. שניאור

    כאשר הרבי מחב"ד חלה, היו עשרות ניסיונות התאבדות, כי "המשפיעים" בישיבה והרמי"ם מוסרי השיעורים, חזרו על מסר אחד בהתוועדויות: הסיפור של הבת של האדמור הזקן, שהתפללה לאל שיקח אותה וישאיר את הרבי בחיים, זה אפילו מופיע ב"דבורה לאה (בת אדמו"ר הזקן) – חב"דפדיה" בחב"ד מדברים כל הזמן על "משיח" ובמקום לטפל במצוקות של הילדים שולחים אותם לפתוח "איגרות קודש" , חב"ד כמו כל חסידות היא למעשה כת, כת משיחית, הכותב הוא אחד מהחסידים שניסה להתאבד בגלל פולחן המשיחיות של הרבי ב1994 וכמו בכל כת חששו שיהיו התאבדויות המוניות, כואב הלב על עוד 2 קורבנות של הכת המשיחית, כלפי חוץ אני עדין חסיד של הרבי, בשביל האשה והמשפחה

  2. מיכאל

    לא מכיר אותן. עצוב מאוד
    יהי זכרם ברוך ותהא נשמתם בגן עליון אמן סלה.

  3. אליעזר שי

    ידיד המשפחה:
    חוצפה !!!
    באיזה רשות מפרסמים , שגם הנערה הקדושה שרה זל קלפמן ולא קפלמן) התאבדה. הרי זה שקר גמור.
    רק אחת השאירה מכתב.
    תמחקו את השקר הזה ומהר.

  4. יעקב

    באיזו זכות חושפים פרטי המכתב ?
    אולי זה לא נכון ? לא מדוייק ?
    ואם זה נכון יש לשמור על צינת הפרט
    לאן התדרדרנו עם חופש המידע?

  5. יורם

    צריך לעזור לצעירים שחוזרים בשאלה למצוא את דרכם בחיים כדי שלא יחזרו מקרים כאלו

  6. Dd

    קודם כל אנו עם ישראל משתתף בצער המשפחות.הבנתי שזה קורה מידי פעם באותו מקום.למה לא סוגרים את המעבר לגג הנוראי הזה?צריך שמישהו יתעורר לגבי היקרים האלה ויטפל בהם.במיוחד מאז שנכנסה השנה החדשה אנחנו רואים ושומעים שיש יותר מידי אנשים שמתים מכל מיני דרכים.צריך לבטל את הגזרות הקשות שבאות עלינו.להגיד כל יום פרק תהילים לשמירה על עם ישראל.יום טוב לכולם

  7. טליה לוי

    עם ישראל , הטרגדיות הללו חמורות הורים חרדים בכל זרם חייבים להבין לא לנשל או להפקיר ילדיהם שנשרו מהדת , העיקר שילדים יהיו שמחים ובריאים בנפשם וגופם תמיד אפשר לחזור בתשובה !!!!!
    וכשמקבלים יסודות של דת ואמונה אין ממה לחשוש !!!!
    בסוף הורים כאלה נשארים עם מצפון!!!
    די ומספיק להחרים ילדים זה לא חפץ!!!!

  8. שפינוזה

    אף אחד לא יקבל אותן בזרועות פתוחות…
    צאו מהסרט הזה, רק החרדים אחראים להשנאת הדת בקרב הדור הצעיר, במקום- חנוך לנער על פי דרכו והווה מקבל כל אדם בסבר פנים יפות, הפכו הכתות החרדיות את הדת כקרדום לחפור בה למען אינטרסים אישיים/פוליטיים,
    אל תדאגו בנות אומללות,אתן יכולות להתנחם בעובדה ,שמי שגרם להתאבדותכן-יתבשל לאט באש הגהינום ביחד עם כל חברי הכתות החרדיות…

  9. ורד

    כל כך עצוב. בחורות מתוקות. לבחור דרך שונה מזו שגדלת, זו לא סיבה להתאבד. זכותך לבחור בדרך שלך. חבל עליהן.

  10. שרה

    המקרה מצער ומזעזע. אבל אני רוצה לשאול אתכם למה אתם מפרסמים פרטים אישיים ממכתב התאבדות? האם קראתם אותו? ואם אכן קראתם, האם זה נכון לפרסם ברבים תוכן של מכתב שלא ממוען אליכם או אל כלל עם ישראל? האם לא כואב מספיק למשפחות?

  11. חילוני שאוהב לרקוד על דם

    התגובות פה לחרדים, אפשר לחשוב שחילונים לא מתאבדים…………..

  12. אבי

    עצוב. הלב נקרע. עוד שתיים הצטרפו למליוני, אם לא מליארדי קורבנות הדת.

  13. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לטליה לוי הטיפשה. למה את חושבת שאת מבינה ויודעת מה היה שם?

  14. עינבל אלקובי

    כואב הלב לשמוע סיפורים עצובים אני רוצה לשמוע ספורים שמחים שטוב לאנשים בחיים ולא יהיו חס וחלילה מתים שיהיו בחיים ויביאו את המשיח בקרוב בעז"ה שהיה רק טוב לעם ישראל אני רוצה שיהיה טוב לכל עם ישראל.

  15. אלכס.

    הפרשה המזעוזעה. ב כת החסידים לא מעריכים את החיים של נערים ונערות. הרבנים אינם מונעים מקרים התאבדות של בנים ובנות, אשר תסמכו על רבנים.

  16. דינה

    המקרה אכן מזעזע ביותר!!!!
    אבל, מי שמכם לשופט של המשפחות? האם אתם יודעים איך התנהגו אל הבנות? למה לשפוך את הדם????
    ובקשר לתגובות על "הכתות הדתיות" , הגיע כבר הזמן להכיר בעובדה שהתורה שניתנה לנו מה' ע"י משה רבינו, היא לא כת!!! זו דרך חיים של כל יהודי.
    יהודי , שמבחירתו בוחר לחיות בדרך אחרת, שיערב לו, אבל, אין צורך להשמיץ את הדת.
    אני, גדלתי באושר ובשמחה במשפחה של חסידי חב"ד וממשיכה יחד עם בעלי לגדל את ילדי באושר ובשמחה.
    אין ביטוח לאף אחד ולכן, צריך כל יום להתפלל לבורא עולם שלא תצא שגגה תחת ידינו.
    שנשמע רק בשורות טובות ותנחומים למשפחות היקרות.

  17. ינון

    הבחירה בקיום מצוות צריכה להיות בחירה חופשית, הרמב"ם כותב על כך במשנה תורה, אחרת אין לה משמעות, חשוב שהקהילה החרדית והדתית יתנהלו באופן שחבריה ירגישו שהם בחרו באורח חיים זה מתוך בחירה חופשית, וגם אם חבריה סוטים מאורח חיים זה חשוב לקבל אותן ולא להדיר אותם או לדחותם,כך אפשר היה למנוע התאבדות נוראה זו. כואב הלב.

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשיהודי נמצא בגלות, ובפרט בסוף הגלות, בעקבתא דמשיחא, כאשר החושך הרוחני מכסה ארץ, עד כדי בלבול מוחלט בין אור לחושך ובין טוב לרע – צריכות לשכון בקרבו שתי מגמות נפשיות: מצד אחד עליו להיות חזק באמונתו בקב"ה, שהכול לטובה ושדווקא החשכה הזאת מובילה אל הגאולה; אך מצד שני, מצד החכמה האלוקית, צריכה לפרוץ מפיו הזעקה: למה?! עד מתי?!

  19. מיצטערת

    הן לא התאבדןו .והפירסום מעוות הפקרות בוטה
    יהי זיכרן של הצדיקות הללו ברוך ומבורך.מנוחתכן בעולם שכולו טוב.

  20. עצוב מאד

    מזעזע
    ההורים נוסעים לשליחות לעשות מצוות ומפקירים את הילדים שלהם , עצמם ובשרם .
    הם צריכים לעשות חשבון נפש.

  21. אורית

    צער גדול. צריך לעזור לצעירים. זה גיל מבולבל מאוד והלחצים חזקים. כל כל הרבה שאלות ותחושה שאתה לא במקומך. לא משנה מאין אתה. כל מגזר והנשמות האבודות שלו. צריך להיות שם בשבילם.

  22. חניאל קורן

    לכל אלו שמדמיינים שמתאבדים מגיעים לגן עדן – צאו מן הסרט שלכם ומהר!
    "המאבד עצמו לדעת, הוא רשע שאין למעלה הימנו" (קיצור שולחן ערוך).

  23. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רשום כבוד האדם -לפני כל שאר הדברים כנראה שההורים שלהם יש כבוד קודם לדברים אחרים. לא כבדו את החלטה שלהם. הרחיקו אותם ואת כולם מהן.

  24. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שניאור

    מחזקת מכאן את ידיך.

    וגם מנחמת את המשפחות האבלות

  25. אורית

    עצוב על 2 בחורות טהורות שרצו ללכת בדרך אחרת וכל כך חששו מהמשפחות והקהילות הסגורות שלא מאפשרות לחצות את הכביש לעולם של אהבה , חופשי יותר…סובלני ומוכן לקבל כל אחד , כל אחת….

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הקשר חבד זה כת???
    בגלל שכמה בנות התאבדו??
    ממש שטויות שמייחסים את זה לחבד

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש מרגיז ומקומם לקרוא את התגובות של כל ה"חכמים" שיש להם ביקורת על ההורים וכו׳.
    אתם מכירים את הסיפור?
    יש לכם מושג עם מה ההורים התמודדו? אולי זה לא יושב רק על סיפור הדת?
    בטוחה שההורים הורים נפלאים שעשו הכל כדי שלבת שלהם יהיה טוב גם אם בחרה בדרך אחרת. הנפשות היום חלשות בלי קשר…
    ויהיה טוב שתחשבו לפני שאתם זורקים משפטים שיפוטיים בלי קשר. ושאף אחד לא יתנסה ח"ו ובקרוב נצא מהגלות החשוכה הזאת

  28. אלמונית

    אדון רפי פרץ מה קרה לי הצלחת לעשות המרה….מי שלא יוצא מכת הזאת מתאבד,,או שבגלל שהם כבר לא דתיים הם מחליטים תתאבד כי משפחות שלהם גם ככה יזרקו אותם מבית….הזוי אבל נכון תור אחת שמכירה את התנהלות שם מקרוב… ושמחה שכבר לא בכת הזאת

  29. שפוי

    זהו, שכנעתם עצמכם שלמנהיגים ולמנהגים אין יד בזה? יופי, התאבדות הבאה ח"ו תהיה עליכם.

  30. חדווה

    …הלב בוכה על המצוקה בה הן היו נתונות. לפני שנים התארחו במלון בו עבדתי בקבלה בנות חב"ד שנתנו דרור למה שהן מרגישות ואני הייתי המומה כי זכרתי מהעבר שאני בכיתי כשגילחו לחברתי חיה טבק את הצמה הזהובה שגלשה על כתפה לקראת נישואיה ואילו היא צחקה כי הכינו אותה לזה מגיל 3 אבל מסתבר שבתוך העדר יש גם אנשים חושבים שמצליחים להבין שיש פסיקות הנוגדות את המקורות היהודיים והציוויים האלוהיים שרובם ככולם נועדו לקיים סדר חברתי לטובת האדם. גילוח השיער של חברתי נתפס בעיניי כמנוגד לרצון האל ולכן מיד חקרתי בדבר על מנת להבין מדוע וגיליתי שחבישת הפיאות התחילה כאילוץ בתקופת רדיפת היהודים באירופה שעל מנת שימשיכו להיות עם כיסוי ראש מבלי שיזהו שהם יהודים הנשים חבשו פיאות והגברים כובע קוזקים. אין יותר רדיפות יהודים אבל העסקנים והפוסקים ממשיכים בעוול הזה שאת האינטרס האמיתי שלו רק בוחם הכליות והלב יודע. הנשים עצמן לא יודעות מדוע נכפה עליהן העינוי הזה. (שלא לדבר על המראה שבסרטים ישנים מהעבר העניקו לנשים פתייניות)שטיפות מוח מהסוג הבזוי ביותר על מנת לצבור כוח מתקיימות בעוד תחומים ולהלן על קצה המזלג:

    -כדי לקיים את מצוות פרו ורבו חייבת כל אישה ללדת 13 ילדים אחרת יעשו לה בשמיים שמות. עונשים קשים ומבעיתים (בתקופה שרצו לעבות את הקהילה כדי לקבל יותר תרומות, תקציבים וחינמים במסגרות לילדים.
    -כל אם ובת מדליקות נרות שבת זה חרוז חביב אבל הציווי האמיתי לקבל את השבת בתפילות מול שני נרות
    -הפרשת חלה נשמע נחמד אבל איזו מצווה מתקיימת מחתיכת בצק שמעלים באש מסוכנת עד שתהפוך לפיח
    -כשרויות הזויות שמאלצות משפחות קשות יום ושטופות מוח לשלם פי שלוש על עשביי תיבול נבולים ותוצרים עלובים בלי לשאול או לחשוד שמדובר בתעשייה משומנת של דמגוגיה וחמדנות של רודפי כוח שמשכיחה מחברי העדר כולם מי באמת בורא עולם
    -חטא. היבריס והלבנת פנים של בני אדם בשם הדת ביישום ציוויים כמו לאסור על אורחת יהודיה שמבשלת לשבת להדליק את האש מתחת לסירים כי היא לא מקפידה בעניין שמירת שבת בביתה
    – קול באישה ערווה…יש שיאמרו שהכוונה לערב ואילו הפוסקים במגזר של הבנות התמות והמבוהלות הללו אוסרים על נשים לשי כי לטענתם זה מעורר יצרים ומה עם גבורה על יצרים ומה עם קולם של ילדים שקולם דומה לקולה של אישה? גם הוא מעורר יצרים ומי שמוחו אינו בנוי מלכתחילה להיות שווה נפש מול שאינו שייך לו מתגבר בלי ציווי מרב זה או אחר או שמא אינו מתגבר?……..
    ועוד כהנא וכהנא.
    צר לי עליכן בנות ועל כל אור נעורים שמכבה החושך גם אם עדיין נושמים

  31. נוצרי גאה נוצרי גאה

    היהודים החרדים בדיוק כמה המוסלמים .איראן זה כאן

  32. האם מוזכרת התאבדות במכתב שנמצא? אתם לא ברורים

    לא ברור מדוע כתבתם מכתב התאבדות אם לא היה שום מכתב עם כוונת התאבדות. בשאר האתרים כתוב שהמכתב מתאר פחד מאךאכזב את ההורים אבל לא בהכרח שהייתה בו הצהרה על כוונות התאבדות. מה זה אומר מכתב שמסביר את נסיבות המקרה הקיצוני? האם היה אזכור למעשה במכתב עצמו? למה אתם מספקים עיתונאות חלקית שרק מסיבה ולא נותנת מידע? לתשומת לבכם לשיפורכם. אחרת אתם עושים הרבה נזק לעולם בכל שאתם מסלפים.

  33. פלוני

    הלו אנטישמים תתחילו להרגע לא ראיתם את המכתב בכלל וזה לא קשור לדת ההתאבדויות האנשים שהכי הרבה מתאבדים זה הומואים והרבה ילדים חילונים וחבריכם הערבים מתאבדים בפיגועים כי בבית אונסים אותם אז תפסיקו עם האנטישמיות

  34. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לחדווה
    את פשוט בורה במה שקשור למצוות ותורה
    הדברים שלך ממש ממש לא נכונים

  35. יהודי מודאג

    כת חבד כפי שאמר הרב שך היא הכת הכי קרובה ליהדות הכי הרבה נושרים יש שם מתעסקים בשטויות ובלקרב אנשים מבחוץ ולא מסתכלים על מה שקורה אצלם פנימה .צריך לקבל ילד בכל מצב ובכל מחיר הדת החרדית מנסה לדכאות ולכן לא פלא שאנשים פשוט נמאס להם לחות כך !!!

  36. לשניאור

    מאוד הייתי רוצה לדבר איתך, יש לי הרבה מה להגיד על חסידות חב"ד ומורכבותה ואשמח מאוד גם לשמוע. אם תוכל לשלוח מייל ל glaciertip בג'ימייל..

  37. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל השופטים והשופטות שלבשו גלימה וחרצו דיעה..
    מהכרות אישית ועמוקה עם אחת מה קורבנות רק רוצה לספר על משפחתה משפיה מופלאה, מקבלת ומכילה. שקיבלה אותה בחום ואהבה, והעריצה אותה ! הבעיות היו שם הרבה מעבר לנושא קבלת הדת כפי שמוצג כאן בכתבה
    חבל שתפסתם את מקל השופט בידכם. יש משפחות שכואבות מאוד את התגובות כאן ! ,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר