אילוסטרציה (צילום: אמיל סלמן)
אילוסטרציה (צילום: אמיל סלמן)

המהפך באופן התשלום בתחבורה הציבורית: הרכבת הקלה בחוץ

המהפך באופן התשלום בתחבורה הציבורית | ההחלטה התמוהה של משרד התחבורה - ברכבת הקלה בירושלים לא ניתן יהיה לשלם באפליקציה. "שוב הנוסעים בירושלים יישארו תקועים מאחור"

פורסם בתאריך: 26.1.20 17:23

בעוד שלושה חודשים נוסעי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ יוכלו לשלם עבור הנסיעה באמצעות אפליקציית תשלומים – אך, רק הירושלמים, שנוסעים ברכבת הקלה, יצטרכו להמשיך ולהשתמש בכרטיס הרב קו. הסיבה: משרד התחבורה החליט שלא לכלול את הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים במהלך התשלומים החדש דרך אפליקציות, שנועד להקל על הנוסעים והנוסעות.

בסיטיפס מדגישים הערב ל"כל העיר" כי מדובר בהחלטה של משרד התחבורה. "מדובר בהחלטה של משרד התחבורה לבחון את התאמתן ושילובן של אפליקציות התשלום ברכבת הקלה רק לאחר כניסתו של מפעיל חדש לרכבת", נמסר מסיטיפס. "המכרז שפורסם בשעתו לא תואם את הצרכים הייחודיים של רכבות קלות. יש לפנות למשרד התחבורה בנושא".

"שוב נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים ישארו תקועים מאחור בזמן שבשאר הארץ שיפורים טכנולוגיים צפויים להקל על הנוסעים ולקצר את זמן הנסיעה", מציינים בארגון צרכני התחבורה הציבורית "15 דקות". בארגון מוסיפים ומוסרים כי "סיטיפס היתה האחרונה מבין מפעילות התחבורה הציבורית בישראל שהכניסה לשימוש 'ערך צבור' מכונותיה לממכר ולתיקוף כרטיסים מיושנות ותקולות ופקחיה קונסים נוסעים שרכשו כרטיסי נסיעה. זו חברה שמעדיפה באופן עקבי את טובת בעלי המניות שלה על פני טובת ירושלים ותושביה. תושבי העיר מחכים בכיליון עיניים לשנת 2022 אז תעזוב סיטיפס את ירושלים לנצח נצחים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כל העיר" – החל מחודש אפריל ניתן יהיה לשלם עבור נסיעה באוטובוס וברכבת הבינעירונית באמצעות אפליקציות תשלומים. כרטיס הרב קו עדיין יהיה בשימוש, אך ככל הנראה הוא יהיה פחות משתלם לנוסעים. כאמור, השיטה החדשה לא תתאפשר ברכבת הקלה בירושלים – הנוסעים והנוסעות יצטרכו להמשיך ולשלם באמצעות הרב קו.

האפליקציות שבהן ניתן יהיה לשלם עבור נסיעות בתחבורה הציבורית הן "פייבוקס" – שמופעלת על ידי בנק דיסקונט; "מוביט" ו"פנגו" – שמופעלות על ידי חברת כרטיסי האשראי ישראכרט. שתיהן יפעילו את האפליקציות לתשלום עבור נסיעות בתחבורה הציבורית במשך שנה לפחות, עם אופציה להארכה עד חמש שנים – כך לפי תנאי המכרז של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית.



הרכבת הקלה (צילום: באדיבות סיטיפס)

ברכבת הקלה – נמשיך לשלם באמצעות הרב קו (צילום: באדיבות סיטיפס)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עג

    מה חדש.
    ועל מוניות שירות או ׳באבל דן׳ אין בכלח מה לדבר… הירושלמים יסבלו עוד 75 שנה, כפי שסבלו עד כה ממונופול אגד ומחיר יקר יותר מאשר בגוש דן.

  2. ת

    תתמצת את החרא שלך למשהו יותר קטן לא חייב לחזור 300 פעם על אותו משפט תקצר יחרא גדול

  3. אחד מהעם

    החלטה טיפשית מאחר וכ-30% מהתושבים, המבוגרים במיוחד,אינם בעלי מכשירים ודואר ישראל על סניפיו החל להטעין כרטיסי רב -קארד ; מי האידיוט דיג ימינו אינה יודעת משמאלו ,כנראה שזה שר התחבורה החדש !!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר