העבודות סמוך לרמת שלמה (צילום: שלומי הלר)

בסיס התומכים סובל מראש העיר: החפירות של העירייה מתסכלות את תושבי רמת שלמה

תושבי רמת שלמה זועמים על העבודות של עיריית ירושלים סמוך לשכונה: "האבק הוא בלתי נסבל, מתי יסתיים הסיוט?"

פורסם בתאריך: 30.1.20 10:40

ברמת שלמה זועמים על עבודות העירייה, שמבוצעות סמוך לשכונה. מדובר בעבודות חפירות ותשתיות שנערכות במסגרת פרויקט לסלילת כביש. לטענות התושבים, הם סובלים ממפגע אבק חמור.

כידוע שכונת רמת שלמה היתה חלק נכבד בבסיס הקולות שבחרו במשה ליאון לראשות העיר. למעשה, התפלגות הקולות משקפת את הניצחון המוחץ שלו בשכונה החרדית – כ-93 אחוזים מבעלי זכות הבחירה בשכונה בחרו בליאון לראשות העיר; ואילו בעופר ברקוביץ בחרו כ-7 אחוזים.

יהודה לווינגר, חבר הנהלת המינהל הקהילתי ברמת שלמה, מוותיקי השכונה מספר השבוע בבשיחה עם "כל העיר" כי "התושבים מאוד מאוד סובלים, אני לא יודע אם יש לזה אח ורע בשכונות אחרות ברחבי ירושלים. התושבים גם כך סובלים בגלל תחבורה ציבורית לקויה וגם בגלל שאין כניסה נורמלית לשכונה – יש כניסה אחת בלבד מכיוון צומת רמות, נתיבי הכניסה והיציאה מאוד צרים, ופה בעצם מתברר שהיו טעויות גדולות בתכנון".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הכביש החדש, שנבנה בסמוך לרמת שלמה מתוכנן לכלול שישה נתיבים, שצפויים להקל על עומסי התנועה באזור צפון העיר. בינתיים, התושבים סובלים. "זה הפרויקט התחבורתי ההנדסאי הגדול בירושלים", מציין לווינגר, "לדעתי הגדול ביותר שמבוצע בירושלים כיום, ואולי במכוון מורידים מהפרויקט הזה את הרדאר. העבודות הללו יבוצעו במשך 5 שנים. למרות שאנחנו מקיימים פעם בשבועיים פגישות שוטפות בין נציגי המינהל לבין חברות הניהול, מדובר בבעיה עירונית. הרמזורים בדרך לשכונה מאוד קצרים והפקקים מאוד ארוכים".


יהודה לווינגר (צילום: פרטי)

יהודה לווינגר (צילום: פרטי)


לווינגר מדגיש ואומר כי איכות החיים של התושבים נפגעת. "העבודות מאוד משפיעות על חיי התושבים", הוא מדגיש. "חברת הניהול בסך הכל עושה עבודה מאוד טובה, אנחנו מנהלים פיקוח הדוק בכך שכל העפר שהם גורסים יהיה רטוב, והם מנסים להפחית את הסבל מהתושבים. אבל יש תושבים חדשים שנכנסו לפרויקטים בכניסה לשכונה והם הסובלים העיקריים מהאבק ומהרעש. יש במקום באגרים ענקיים, שעובדים שם כל הזמן, וזה דופק לתושבים כל היום בראש. האבק הוא אבק בלתי נסבל, מתי יסתיים הסיוט?".


העבודות סמוך לרמת שלמה (צילום: שלומי הלר)

העבודות סמוך לרמת שלמה (צילום: שלומי הלר)


תושב השכונה שמואל בן עטר, איש התקשורת, מוסיף ומתאר: "מתבצעות בשכונה לא מעט עבודות, כל הזמן משנים נתיבים ותוואי אחר. התושבים סובלים לא מעט. אנחנו מקווים שהעבודות יסתיימו במהרה – יש שעות שלפעמים אנחנו נתקעים חצי שעה ואפילו בכניסה לשכונה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים ומנהלי הפרוייקט בשטח נמצאים בשיח מתמיד מול תושבי השכונה ועושים כל שביכולתם על מנת לצמצם את אי הנוחות הזמנית. במהלך השנה יסתיימו עבודות בניית הגשר והרמזור המדובר יבוטל. באשר לזיהום האוויר ומטרדי הרעש, העבודות מבוצעות בהתאם להנחיות איכות הסביבה ולהיתרים הרלוונטים. שעות הפעילות באתר מוגבלות על מנת לצמצם את הרעש ככל שניתן".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עופר

    עיר בלי כיוון. בונים רכבות קלות במאות מיליוני שקלים ובמקביל ממשיכים לבנות אוטוסטרדות בתוך העיר ונותנים חניה בחינם.

  2. דודי

    שנים סבלנו את האבק של הקמת הרכבת – עכשיו תרגישו למה התנגדנו …..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר