כלא עופר מבחוץ (צילום: אוליבייה פיטוסי)
כלא עופר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

אירוע תקיפה חמור בכלא עופר: אסיר ביטחוני פעיל חמאס תקף סוהר

האסיר, פעיל חמאס, תקף הבוקר סוהר בבית הכלא עופר בצפון ירושלים וחתך את צווארו לפי החשד במטרה לרצוח אותו. שב"ס: "האירוע מטופל על ידי פיקוד בית הסוהר"

פורסם בתאריך: 3.2.20 09:48

אירוע תקיפה חמור התרחש הבוקר, שני, בכלא עופר בצפון ירושלים – אסיר ביטחוני, פעיל חמאס, תקף את סגן מנהל האגף וחתך אותו בצווארו. הסוהר נפצע באורח קל.

משירות בתי הסוהר נמסר כי "בסביבות השעה 9:00 תקף עציר המשוייך עם ארגון החמאס סוהר בבית הסוהר עופר. מדובר בעציר עד תום הליכים בגין חברות בארגון לא מוכר, התקהלות, שירות לארגון בלתי חוקי והסתה. הסוהר נפצע קל בצווארו ויפונה לבית חולים להמשך בדיקה וטיפול".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התקיפה בוצעה ככל הנראה על רקע המתיחות הביטחונית שנרשמת ברחבי הארץ – שהחלה לאחר פרסום תוכניתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להסדר מדיני, שכידוע אליו מתנגדים הפלסטינים.

בשב"ס מציינים כי "העצור הביטחוני המשויך לארגון החמאס תקף את סגן מנהל האגף וחתך אותו בצווארו במטרה לרצוח אותו עם חפץ חד. הסוהרים באגף השתלטו על העצור שהוצא מהאגף והוכנס לבידוד. הסוהר שנפצע פציעה שטחית פונה לבית החולים להמשך טיפול".

לאחר אירוע התקיפה כל האגף נענש. "האגף בו אירעה התקיפה נענש – תאי הכליאה רוקנו מכל מוצרי החשמל", אומרים בשב"ס, "וחוקר משטרתי הוזמן לבית הסוהר לתחקור ראשוני ועל מנת לפתוח לעצור הביטחוני תיק פלילי בגין ניסיון לרצח. כשעה לאחר אירוע התקיפה וכאות הזדהות עם האגף שנענש החלו אסירים ביטחוניים, השוהים באגפים סמוכים, בהפרת סדר שכללה צעקות ודפיקות על דלתות התאים. כח סוהרים ולוחמים פרץ לשני האגפים להשלטת סדר ומשמעת ועם כניסתם לאגפים האירוע הסתיים. הכוחות החלו בחיפושים מקיפים בכל התאים, עד כה נמצאו מספר דוקרנים מאולתרים וכרטיסי סים והאסירים יענשו משמעתית בהתאם לנהלים".


כלא עופר - חיפוש בתאים אחרי תקיפת סוהר (צילום: דוברות שב"ס)

כלא עופר, הבוקר (צילום: דוברות שב"ס)


גונדר אשר וקנין, מ"מ נציב בתי הסוהר: "הבוקר תקף עצור מבית הסוהר עופר המזוהה עם החמאס את סגן מנהל האגף בו שהה. מדובר באירוע חמור בו כוונת המחבל לרצוח איש כוחות הביטחון הינה ברורה. הנחתי את כוחות הסוהרים והלוחמים בבית הסוהר ׳עופר׳ ובבתי הסוהר הביטחוניים ברחבי הארץ לנקוט ביד קשה כלפי כל אסיר או עצור המאיים על ביטחונם, על ביטחון המתקן או על ביטחון המדינה ותושביה. לאחרונה סוכלו מספר נסיונות להברחת טלפונים סלולריים לתוך בתי הסוהר הביטחוניים. גם במקרים אלו ננקטו צעדים ענישתיים כלפי העצורים. לא נסבול הפרות משמעת במתקני הכליאה של ונמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות למניעת הברחות, לשמירה על הסדר ולמניעת פשיעה".

עוד נמסר הבוקר משב"ס כי "סוהרי ולוחמי שירות בתי הסוהר ערוכים להתמודד עם כל תרחיש ואיום מול האסירים הביטחוניים ותנקט יד קשה כנגד כל איום או פגיעה בסגל. האירוע מטופל על ידי פיקוד בית הסוהר".


כלא עופר - חיפוש בתאים אחרי תקיפת סוהר (צילום: דוברות שב"ס)

(צילום: דוברות שב"ס)



כזכור, לפני כשנה נרשמו בכלא עופר מהומות והפרות סדר מצד האסירים הביטחוניים. בהמשך לכך הסוהרים ערכו פשיטה על תאי האסירים הביטחוניים בכלא עופר ותפסו אמצעי לחימה וטלפונים סלולריים – בתגובה למבצע החיפוש החלו הפרות סדר – האסירים התקוממו ותא מאסר הוצת. בעקבות המהומות והעימותים האלימים שלושה סוהרים נפצעו, ולפי דיווחים כ-17 אסירים פונו לטיפול רפואי. בעקבות האירועים האלימים הוזעקו לכלא יחידות מיוחדות של שירות בתי הסוהר. למעשה, הסוהרים נכנסו לתאי המעצר של האסירים על מנת לאתר ציוד מוברח. בחיפוש נמצאו אמצעי לחימה וטלפונים סלולריים. האסירים החשודים בהחזקת הציוד המוברח נענשו. כמו כן, בחיפוש גופני שנערך על שני אסירים, המשתייכים לארגון הג'יהאד האסלאמי, נמצאו טלפונים זעירים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אליהור

    אחרי שהתרגלו לכל הפינוקים הם כמובן מרשים לעצמם לדרוש עוד ועוד באלימות ובעוד אלימות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר