הכניסה למסעדת עראיס - צילום פרטי
הכניסה למסעדת עראיס (צילום: פרטי)

"עוצמת המוזיקה בלתי נסבלת; אי אפשר לישון" – דיירים ברחוב אגריפס נגד מסעדת 'עראיס'

דיירים ברחוב אגריפס, שבו פועלת מסעדת 'עראיס', מתלוננים על מפגעי רעש וטוענים כי בעירייה ובמשטרה לא מטפלים בפניותיהם; בעלי המסעדה טוען מנגד: "אנו בקשרי ידידות עם רבים משכנינו למעט אותם מתלוננים סדרתיים; הרחוב רועש באופן חזק הרבה יותר מהמסעדה"

פורסם בתאריך: 10.2.20 16:22

סוגיית סצנת חיי הלילה בשוק מחנה יהודה היא אחת המורכבות בעיר בשנים האחרונות. מצד אחד – בעלי המסעדות והבליינים שרוצים סצנה תוססת ובועטת, מהצד השני הדיירים מסביב, שמעלים טענות על מפגעי רעש ולכלוך.

טענות מסוג זה מעלים בשיחה עם "כל העיר" דיירים ברחוב אגריפס, שכנים של מסעדת 'עראיס'. "המסעדה פועלת עד השעה 2:00 בלילה ומפעילים בה מוזיקה בעוצמה בלתי נסבלת", מספרת א', אחת מהשכנות של המסעדה. פנינו לבעל העסק, אבל הוא עונה לנו תמיד 'על פי החוק מותר לי עד 23:00 בלילה'. אין לנו חיים, המוזיקה מתנגנת כל הזמן בלי הפסקה. אי אפשר להשכיב את הילדים, לא לשמוע חדשות ולא לארח חברים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


לדברי א', "דיברנו עם עופר ברקוביץ, הוא פנה לשיטור העירוני. אחרי זה החרימו למסעדה פעם את הרמקולים, אבל זה החזיק לשבועיים-שלושה ואז הוא המצב חזר לסורו. אנחנו מדברים על התחשבות אנושית, עזוב חוק לא חוק – העירייה והשיטור העירוני צריכים להבהיר חד וחלק, שאת המוזיקה צריך להפסיק – אי אפשר להמשיך ככה".

ש', דיירת נוספת ברחוב אגריפס, מוסיפה וטוענת: "לא ברור למה הוא צריך את המוזיקה בכלל – הוא בסך הכל מוכר אוכל, הוא לא פאב ולא אולם אירועים. אני לא מבינה את עוצמת הרעש שהוא עושה במשך היום והלילה עם המוזיקה".

לדברי ש', "המשטרה מגיעה למסעדה מדי פעם ולכן בשעה 23:00 הוא משתדל להנמיך את המוזיקה, אבל במהלך הלילה העוצמה הולכת ועולה בהדרגה. הרעש הזה מתיש מאוד. אלה שעות שילדים צריכים לישון בהן, ועם רעש כזה אי אפשר לישון. פנינו לעירייה ולמשטרה – הם הבטיחו לטפל בנושא אבל שום דבר לא השתנה. לא היתה שום אזהרה או הרתעה משמעותית. בסך הכל אנחנו מבקשים להנמיך את הוולים. אנחנו סובלים".

מנגד, אריאל אסקין מבעלי מסעדת 'עראיס' טוען כי "אנחנו מעוניינים לשמור על קשרי ידידות עם שכנינו, שחלקם גם לקוחות של המסעדה, ואפילו חברים שלנו, למעט אותם מתלוננים סדרתיים שמפריעים לשגרת העבודה שלנו. חשוב לציין שהרחוב רועש באופן חזק הרבה יותר מהרעש שהמסעדה מייצרת".



אסקין מוסיף וטוען כי "אני מקבל פניות מצד התושבים באופן קבוע, אבל המוזיקה מושמעת אך ורק בתוך בית העסק על פי חוק, רק בשעות המותרות לפי חוק, כאשר בין השעות 16:00-14:00 אין מוזיקה. כשעובדי החנות מקבלים תלונה/בקשה להנמיך את המוזיקה, הם נענים מיד בחיוב ובחיוך ומנמיכים לשביעות רצון המתלוננים. יודגש כי מעולם לא הוצב רמקול מחוץ למסעדה ומעולם לא נלקח או הוחרם ציוד על ידי שום גורם".

"חשוב לי לציין", מדגיש אסקין, "שרחוב אגריפס הוא כנראה הרחוב הרועש ביותר בירושלים. במשך כל היממה יש תנועת אוטובוסים, אופנועים, אמבולנסים ורכבים – כך שהרעש שהמסעדה שלי עושה הוא מינורי".

מעיריית ירושלים נמסר כי "הנושא מוכר לשיטור העירוני. במקום התבצעו מספר ביקורות יזומות ולא נמצאו ממצאים החורגים מהמותר. בעבר לא הוחרם ציוד הגברה, אלא ניתנו הודעות להסרת רמקולים מחוץ לעסק, והדבר בוצע כנדרש".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. עג

    תמה מי גר עם ילדים ברחוב הזה… לא נעים להיות שם בלילה בכלל.

    ממליץ לדיירים לקחת מודד מוסמך שישיג הוכחות (וכן שיתעדו בוידאו) ויתבעו את הבעלים על סכום נאה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לשים לבעל הבית מוסיקה מתחת לבית בפול ווליום

  3. מהעיריה

    אין הרבה מה לצפות,
    אתם יכולים לתעד את המטרד ולהביא הוכחות שיש מטרד שחורג מהמותר ואז להגיש תביעה באופן פרטי
    כמובן שזה דורש הוצאה כספית,במידה ותוכלו להוכיח שאכן יש.
    אם לא תוכלו להביא הוכחה שיש חריגה מהמותר,אז אין הרבה מה לעשות,גם אם מפריע לכם
    או לעשות חלונות כפולים בבית ולנסות לאטום את הרעש הנכנס עד כמה שאפשר
    בכל מקרה ובלי קשר צריך להפנים העיר הזו הולכת מדחי לדחי.מי שיכל לברוח כבר ברח,מי שלא ברח יברח באיזה שלב.
    עיר קשה עם אנשים קשים,חבל עיר יפה וחשובה מכל בחינה,הופכת לעיר שקשה לחיות בה בנחת.

  4. בעל ניסיון

    אין לכם ברירה ואתם חייבים להתקין מצלמת אבטחה עם הקלטה של הרעש על המרפסת שלכם שפונה לכיוון ה- "מסעדה" מצלמה שמתעדת גם את התאריך והשעה. לקחת עו"ד פרטי ולהתכונן למאבק ארוך שיתחיל בבית משפט השלום ויגיע לתוצאות הרצויות רק בביהמ"ש המחוזי. אין דרך אחרת וזאת מניסיון אישי

  5. אזרח מודאג

    רק בירושלים ההפקרות הזאת חוגגת איפה בהרצליה או ברמת השרון או בכל עיר אחרת יש מי שיפריע את מנוחת התושבים בעיר אחרת היה עסק כזה נסגר מייד

  6. למה הערייה לא מטפלת ????? כל השוק רועש !!!

    אי אפשר ולא נעים לאכול במקום כזה רצינו לשבת שם פעם ופשוט ברחנו !! אם אתה עושה עוגמת נפש לשכן שלך פרנסה לא תהיה לך !!!!!!!!! תתחשב בעל המקום לפני שתקרוס

  7. דינה

    מסכנים השכנים זה סיוט. לבעלי המיסעדה אין חמלה??????? תיפנו לעו"ד שכנים יקאים. מקווה שהבעיה תיפטר.

  8. מישהו

    למה אתה קורא למסעדה שלך בשם הזה? זו מסעדה ערבית?
    אם השכנים מתלוננים עליך תעשה חשבון נפש.
    מעניין אם ישימו לך מוזיקה פול ווליום כל לילה כשהילדים שלך ואתה, סחוטים ועייפים מיום עבודה ורק רוצים לישון.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר