כיכר ספרא, שכונת סילוואן (צילומים: שלומי כהן, אוליבייה פיטוסי)
כיכר ספרא, שכונת סילוואן (צילומים: שלומי כהן, אוליבייה פיטוסי)

פניית הפרסה של עיריית ירושלים: שמות הרחובות בסילוואן לא ישונו לשמות רבנים

כשמונה חודשים לאחר שוועדת השמות במועצת העירייה החליטה על שינוי שמם של ארבעה רחובות בסילוואן לשמות רבנים, מבקש ראש העיר משה ליאון, שהצביע בעבר בעד שינוי השמות - לבטל את ההחלטה

פורסם בתאריך: 5.2.20 20:04

ראש העיר משה ליאון מבקש מחברי ועדת שמות הרחובות בעיריית ירושלים לבטל החלטה קודמת לשנות שמות של ארבעה רחובות בסילוואן לשמות רבנים. כך נודע ל"כל העיר".

לקראת התכנסות ועדת השמות העירונית מחר (חמישי, 6.2), שלח ראש העיר לחברי הוועדה את סדר היום לישיבה. בסעיף 1 לסדר היום, שעוסק בשמות הרחובות בסילוואן, נכתב כי "לאחר בדיקה שהתקיימה בשטח, מוצע לבטח את החלטת ועדת השמות ולדון מחדש במתן שמות לרחובות אלו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כל העיר" בחודש יוני שעבר, ועדת השמות העירונית אישרה הצעה לקרוא לרחובות בשכונה הערבית סילוואן על שמם של רבנים. שבעה חברים בוועדת השמות העירונית הצביעו אז בעד ההצעה, ביניהם ראש העיר משה ליאון (מול שני מתנגדים ושלושה נמנעים).


משה ליאון (צילום: שלומי כהן)

משה ליאון (צילום: שלומי כהן)


עוד פורסם כי ההצעה לקריאת רחובות בסילוואן על שמם של רבנים מהעדה התימנית אושרה בניגוד להמלצת הוועדה המקצועית והמייעצת: "הוועדה טוענת כי לא ראוי לקרוא לרחובות בשמות יהודיים ורבנים בשכונות המיושבות ברובן המכריע בתושבים ערבים. הדבר יוצר מתיחות מיותרת, ומעבר לכך לא ישמש את הדיירים ולכן המטרה לא מושגת".

כזכור, כפי שפורסם, למרות הדברים החד משמעיים הללו החליטו חברי ועדת השמות בעד ההצעה לקרוא רחובות בשכונה הערבית סילוואן על שם רבנים יהודים מהעדה התימנית – הרב מדמוני, הרב אברהם אלנדף, הרב יחיא יצחק הלוי והרב שלום אלשיך הלוי.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ועדת השמות קיבלה החלטה לשנות את שמות הרחובות על סמך מידע שהוצג בפנייה, שבו נכתב כי לא גרים תושבים ערבים ברחובות. באותה נשימה ציין ראש העיר כי אם יימצא שהמידע שגוי הועדה תשוב ותדון בהחלטתה. לאחר בדיקה חוזרת הובן כי מצב הדברים שונה ועל כן מובא הנושא לוועדה לדיון נוסף".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר