(צילומים: דוברות המשטרה, תיעוד מבצעי מד"א)
(צילומים: דוברות המשטרה, תיעוד מבצעי מד"א)

הלילה הקשה בירושלים: פיגוע דריסה סמוך למתחם התחנה – 12 חיילים נפצעו; אחד במצב קשה

פיגוע הדריסה הלילה בכיכר דוד רמז בירושלים - 12 לוחמי גולני נפגעו, מתוכם אחד במצב קשה וחייל נוסף במצב בינוני; צה"ל: "הרכב דרס אותם מאחור בעודם הולכים על המדרכה"; "כל העיר" עם עדכונים שוטפים ממתחם התחנה

פורסם בתאריך: 6.2.20 06:17

עדכון אחרון: 6.2.20 08:10

לילה קשה עבר על ירושלים: פיגוע דריסה בכיכר רמז, סמוך למתחם התחנה בירושלים. נהג רכב פגע ב-12 חיילי צה"ל – לוחמי גולני, אחד מהם במצב קשה, חייל נוסף במצב בינוני וכל השאר נפגעו באורח קל. כולם מטופלים בבתי החולים הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק. המחבל נמלט.

עדכון – 11:46 – שערי צדק מעדכן על מצב הפצוע הקשה: "ארבעת הפצועים קל מפיגוע הדריסה אמש שוחררו. מצבו של הפצוע הנוסף מוסיף להיות קשה אך יציב. הוא סובל מפגיעה רב מערכתית, עבר ניתוח במהלך הלילה ומורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ".

עדכון – 11:04 – המרכז הרפואי הדסה על מצב הפצועים: ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בהדסה מעדכן כי מתוך חמישה פצועים שפונו להדסה עין כרם, שוחררו שלושה חיילים. שניים נוספים מאושפזים בעין כרם עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה – בגפיים, בראש ובפנים. שני הפצועים שפונו להדסה הר הצופים שוחררו אף הם.

עדכון – 10:50 – תחקיר ראשוני של פיגוע הדריסה: מתחקיר ראשוני בשטח של הפיגוע עולה כי מדובר בחיילים שהתגייסו לגולני בחודש נובמבר האחרון – הם השתתפו בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה. לאחר תשאול של כמה חיילים, שנפצעו קל בפיגוע, עולה כי המחבל הפתיע אותם מאחור. נהג הרכב הדורס נסע במהירות לכיוונם בעת שהחיילים צעדו בכיכר רמז. עוד עולה מהתחקיר הראשוני כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים התגייסו רק לאחרונה והם לא מורגלים בתרחישים מסוג זה.

עדכון – 8:50: ראש העיר משה ליאון מגיב הבוקר לפיגוע הדריסה ומוסר ל"כל העיר" כי "‏הבוקר אני שולח החלמה מהירה לחיילנו הפצועים מפיגוע הדריסה שהתרחש הלילה בעיר. אני סומך על משטרת ישראל וכוחות הביטחון שישימו ידם על המחבל בזמן הקרוב".


משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)

משה ליאון (צילום: Kopitchinski & Yado)


עדכון – 8:29: רכבו של הנהג אותר בבית ג'אלה. לאחר פיגוע הדריסה המחבל נמלט עם הרכב ככל הנראה לכיוון דרום יושלים והגיע עד לבית ג'אלה. שם הוא נטש את הרכב ונמלט רגלית.



במתחם התחנה מוסרים הבוקר ל"כל העיר" כי ""מתחם התחנה הראשונה מאחל החלמה מהירה לחיילים הפצועים ומקווה לשמוע בשורות טובות כמו כל תושבי ירושלים. המתחם ימשיך בשגרה ולא ייתן לטרור להכניע את חיי הפנאי והתרבות של תושבי ירושלים ומחוצה לה".

מתחם התחנה – הבוקר

 


דובר צה"ל, הדי זילברמן, מציין כי מדובר בחיילים שהתגייסו לאחרונה לחטיבת גולני והיו בדרכם לאזור הכותל. לדבריו, הרכב דרס אותם מאחור בעודם הולכים על המדרכה והנהג ברח מהמקום. לפי הצבא, החיילים לא הספיקו לירות לעברו בטרם נמלט.

ממשטרת ירושלים נמסר: "סמוך לשעה 1:45 הוזעקו כוחות המשטרה לרחוב דוד רמז בירושלים בעקבות דיווח על רכב שפגע במספר אזרחים ונמלט מהמקום. הפצועים פונו ע"י מד"א בדרגות פציעה שונות. כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירה ובמקביל פתחו במרדף שעודנו מתנהל אחר החשוד".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]



במשטרת ירושלים מוסיפים ומוסרים כי "מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע למקום וקיים הערכת מצב עם פיקוד המחוז, בה הנחה להפעיל ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים על מנת לאתר ולעצור את החשוד".

במד"א מציינים הבוקר כי בסך הכל פינו צוותי מד"א לבתי החולים 12 פצועים – בהם 1 קשה שפונה לשערי צדק, 1 בינוני ו-10 באורח קל שפונו להדסה.

פרמדיק מד"א עוז פולק וחובש על אופנוע מד"א אלי פרחי מתארים: "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה, על המדרכה שכבו שלושה צעירים ובסמוך התהלכו כתשעה צעירים נוספים שנפגעו, ביצענו מיון ראשוני מהיר, אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה, וסבל מחבלה רב מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה, צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפיים וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם, הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף, שאר 9 הצעירים הנוספים שהתהלכו במקום, חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד. בסיוע כוח רפואה של צה"ל וחיילים שהיו במקום הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבתי החולים. כשמצבו של אחד קשה, אחד בנוני, והשאר קל".

מרדכי עובד, חובש באיחוד הצלה, מוסיף ומספר כי "במקביל לפצוע קשה ושני הפצועים באורח בינוני שטיפלנו בהם בתחילת האירוע. הענקנו סיוע ראשוני לשמונה נפגעים קל מפציעות קלות וחרדה. עקב אופי האירוע פועלים במקום גם צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".


נצ"מ רונן עובדיה, מפקד תחנת מוריה


משערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיעו חמישה פצועים מאירוע הדריסה ברחוב דוד רמז סמוך למתחם התחנה. פצוע אחד במצב קשה עם חבלה רב מערכתית, עבר אבחון וטיפול ראשוני, בדיקות הדמיה ומועבר לחדר ניתוח. בנוסף, ארבעה פצועים קל עם פגיעות גפיים מועברים להמשך טיפול".

מהדסה נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו עד כה חמישה נפגעים צעירים מאירוע דריסה, ברחוב דוד רמז בירושלים. כולם בהכרה מלאה ובשלב זה מוגדרים במצב קל; אל חדר המיון בהדסה הר הצופים פונו מאירוע הדריסה בירושלים שני נפגעים במצב קל ובהכרה, עוברים בשעה זו בדיקות. בסה"כ מטופלים בשעה זו חמישה בהדסה עין כרם,
שניים בהדסה הר הצופים. כולם מוגדרים במצב קל".


זירת הפיגוע ברחוב דוד רמז סמוך למתחם התחנה בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)

(צילום: דוברות איחוד הצלה)


זירת הפיגוע ברחוב דוד רמז סמוך למתחם התחנה בירושלים (צילום: דוברות איחוד הצלה)

(צילום: דוברות איחוד הצלה)



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רותם

    מזל שהחיילים לא השתמשו בנשק, זה רק לקישוט, לא רוצים להיות אחר כך מואשמים בשימוש בנשק ללא אחריות , אם חלילה הדורס יקרה לו משהו?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר