לוחמי גולני בדרכם להשבעה בכותל לאחר פיגוע הדריסה - דובר צהל
לוחמי גולני בדרכם להשבעה בכותל לאחר פיגוע הדריסה (צילום: דובר צה"ל)

מפקד בא"ח גולני על פיגוע הדריסה: "לא ניתן למחבלים לשבור את הרוח; נשבענו אמונים בכותל"

צפו - ההשבעה המרגשת של לוחמי גולני בכותל שעות ספורות אחרי הפיגוע, שבו נפצעו 12 מחבריהם. סא"ל סיוון בלוך, מפקד בא"ח גולני, מוסיף: "מחבל ניסה לפגוע ברוח עם ישראל וברוח צה"ל - אנו לוחמי גולני נמשיך את המורשת"

פורסם בתאריך: 6.2.20 11:49

שעות ספורות לאחר פיגוע הדריסה בסמוך למתחם התחנה, שבו נפגעו 12 לוחמי גולני, קיימה חטיבת גולני, כמתוכנן, את טקס ההשבעה המרגש בכותל המערבי.

"לא ניתן למחבלים לשבור את הרוח" – הדגיש מפקד בא"ח גולני סא"ל סיוון בלוך מיד לאחר טקס ההשבעה. "אנו לוחמי גולני של מחזור נובמבר 19 נשבענו פה אמונים למדינת ישראל. מחבל ניסה לפגוע ברוח עם ישראל וברוח צה"ל, ואנו לוחמי גולני נמשיך את המורשת ונחזק את עצמנו".



בצה"ל, כאמור, החליטו למרות הפיגוע הקשה להמשיך בשגרה. חיילי גולני, שהתגייסו רק לפני מספר חודשים, המשיכו לטקס ההשבעה בכותל וזאת ללא 12 חבריהם שנפצעו בפיגוע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם מוקדם יותר הלילה – פיגוע דריסה קשה אירע בסביבות השעה 1:45 לפנות בוקר. מחבל פגע ב-12 חיילי צה"ל – לוחמי גולני, אחד מהם במצב קשה, חייל נוסף במצב בינוני וכל השאר נפגעו באורח קל. חמישה מהפצועים שטופלו בהדסה הר הצופים ועין כרם כבר שוחררו לבתיהם. 4 פצועים נוספים שוחררו משערי צדק. מצבו של הפצוע הקשה, שנותח במהלך הלילה, קשה והוא מורדם ומונשם.

מתחקיר ראשוני בשטח של הפיגוע עולה כי מדובר בחיילים שהתגייסו לגולני בחודש נובמבר האחרון – הם השתתפו בטקס השבעה בכותל המערבי והיו בדרכם למתחם התחנה. לאחר תשאול של כמה חיילים, שנפצעו קל בפיגוע, עולה כי המחבל הפתיע אותם מאחור. נהג הרכב הדורס נסע במהירות לכיוונם בעת שהחיילים צעדו בכיכר רמז. עוד עולה מהתחקיר הראשוני כי החיילים לא הגיבו בירי בזמן האירוע. המפקדים טענו כי החיילים התגייסו רק לאחרונה והם לא מורגלים בתרחישים מסוג זה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמית

    אלה הם הילדים שלנו..אלה הם שמגינים על המדינה..תשמרו על עצמכם ותחזרו בשלום

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר