ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)
ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)

עונש מאסר בפועל לניסו שחם – לשעבר מפקד משטרת ירושלים, שביצע עבירות מין

בית משפט השלום בתל אביב הטיל עונש מאסר בפועל על ניצב בדימוס ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, שהורשע בביצוע עבירות מין ב-3 שוטרות ובקבלת החלטות בעניינן של 5 שוטרות עמן קיים קשר; סנגורו של שחם הודיע כי בכוונתו להגיש ערעור

פורסם בתאריך: 10.2.20 09:41

בית משפט השלום בתל אביב הטיל הבוקר, שני, עונש של 10 חודשי מאסר בפועל, קנס ופיצוי כספי על ניצב בדימוס ניסו שחם, לשעבר מפקד מחוז ירושלים במשטרה, לאחר שהורשע, במסגרת ערעור שהגישה המדינה, בבית המשפט המחוזי בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשה מגונה והטרדה מינית. שחם הורשע בביצוע עבירות מין ב-3 שוטרות ובקבלת החלטות בעניינן של 5 שוטרות עמן קיים קשר.

בגזר הדין נקבע כי ניצב בדימוס שחם השחית בהתנהלותו את מקום עבודתו ופגע קשות במחויבותו לאכיפת החוק ולתקינות האינטרס הציבורי שעליו הוא עצמו היה מופקד.

בנוסף, על שחם נגזר עונש מאסר של חמישה חודשים על תנאי למשך 3 שנים. התנאי הוא ששחם לא יעבור עבירה של מרמה והפרת אמונים או עבירה של מעשה מגונה. עוד נגזר עליו עונש מאסר של שלושה חודשים על תנאי למשך שלוש שנים – התנאי הוא שחם לא יעבור עבירה של הטרדה מינית. על שחם נגזר קנס של 7,500 שקלים או 75 ימי מאסר  תמורתם – הקנס ישולם בתוך 180 ימים. לפי גזר הדין, לשתי מתלוננות ישלם שחם סכום של 1,500 שקלים כל אחת; ולמתלוננת נוספת הוא ישלם פיצוי של 500 שקלים.

שחם, כזכור, הורשע בכך שבמהלך שירותו כמפקד מחוז ירושלים במשטרה, הוא יצר קשרים אינטימיים, בעלי אופי מיני, עם שוטרות צעירות, על פי רוב בדרגות נמוכות, בתפקידים זוטרים ובפער גילים משמעותי ממנו, שהיו כפופות לו. למרות קשרים אלה הוא לא נמנע מטיפול בענייניהן המקצועיים והאישיים תוך הסתרת הקשרים האינטימיים. בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש וקבע כי קצין בכיר המנצל את תפקידו ומעמדו באופן סדרתי – דינו מאסר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עו"ד רונן יצחק ועו"ד ליאת יונניאן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מסרו כי "גזר הדין מבטא את ההכרה של בית המשפט בחומרת העבירות שביצע ניסו שחם בתקופה בה שרת בתפקיד בכיר בקצונת משטרת ישראל. בית המשפט קבע כי מפקד בכיר אשר מנצל את מעמדו לצורך קשירת יחסים מיניים במקום העבודה גורם לפגיעה חמורה בכבוד האדם של השוטרות ובשוויון הזדמנויות שלהן במקום עבודתן – ודינו מאסר מאחורי סורג ובריח. וזאת בנוסף לעבירות המין בהן הורשע ניסו, שהן חמורות לא פחות. בתום הליך משפטי ממושך, נבקש לחזק את ידי השוטרות שהתייצבו על דוכן העדים – למרות הקושי הרב הכרוך בכך, ואנו תקווה כי פסק הדין שניתן בעניינו של ניסו שחם יהווה תמרור אזהרה ואבן דרך משמעותית במאבק ליצירת סביבת עבודה בטוחה, שוויונית ומוגנת לשוטרות בפרט ולנשים בכלל".

סנגורו של שחם, עו"ד בעז בן צור, הודיע כי הוא יגיש ערעור על עצם ההרשעה לבית המשפט העליון. שופט בית משפט השלום בתל אביב שמואל מלמד החליט על עיכוב ביצוע של גזר הדין עד ל-25.3.20

פרשת שחם התפוצצה במח"ש ב-26 ביולי 2012, כשהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה. כפי שפורסם ב"כל העיר", שחם הושעה מתפקידו ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום, לפיו הוא ניצל את תפקידו וקיים יחסים אסורים עם כמה מפקודותיו. מנגד, שחם טען לאורך כל המשפט כי היחסים היו בהסכמה וכי לא מדובר ביחסי מרות. באוקטובר 2013 הוא פוטר מהמשטרה.

שחם הואשם בביצוע עבירה של מרמה והפרת אמונים בשל מכלול מעשיו במסגרת שמונה פרשות שונות. בהכרעת הדין שהתקבלה ב-24.4.18 הרשיע בית משפט שלום בתל אביב את שחם בעבירה של מעשה מגונה בשוטרת אחת וזיכה אותו מיתר העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. בגין עבירה זו נגזרו עליו 240 שעות עבודה לציבור.

בחודש ינואר השנה החליטה הפרקליטות לערער על ההחלטה שלא להרשיע את שחם בעבירות של הטרדה מינית, מרמה והפרת אמונים – הערעור התקבל וכאמור היום התקבל עונשו בבית משפט השלום בת"א.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. גמד אחד .

    זו באמת סטירת לחי מצלצלת מהגורל. חבל.!!!!
    מתקבל הרושם, שאדם מתקדם בחייו במעלה הסולם רק כדי ליפול ולהתרסק לרסיסים.
    אז בשביל מה כל ההשקעה וכל המאמצים ?
    עדיף להישאר פשוטים ותמיד טובים.

  2. גמד חדש

    האתר הזה מניפולטיבי.
    גוזל דעות מהגולשים ואחר כך טוען שכבר אמרנו את זה
    שיהיה לכם לבריאות

  3. אורן

    לסרס אותו אני מקווה שבכלא האסירים יטפלו בו כראוי חתיכת עבריין שפל חולה מין…

  4. גולדי

    ביזיון לבית המשפט והצדק זה עונש זה בדיחה ועלק פיצוי על מה חכמי חלם

  5. משה

    צריך לשלול את הדרגות שלו ובהתאם לשלם לו שכר של שוטר
    פשוט הוא וגם אשתו אוכלי חינם

  6. שמעון

    שמח שהיום אנחנו נמצאים במקום מוסרי יותר .אבל אי אפשר לדון את האנשים בבית משפט על פי אמות מידה מוסריות שהגענו היום ,על מעשים שנעשו בעבר שלצערי הרב היינו במקום מאוד חשוך ולא טוב.

  7. מגורשים

    מגיע לו יותר . אדם גס רוח ומגעיל . לא אשכח איך דיבר אל הנשים בכפר מימון לפני גירוש הגוש קטיף . בן אדם זבל

  8. יעקב

    סוג של חראות שכלפי חוץ משחקים אותה ישרים ועושים מלכאת קודש והם בתוכם רקובים הוא היה שוטר רע שיוכל אותה המזדיין הזה

  9. יודוד

    לא נשכח את דבריו הנבזיים בימי ההתנתקות: "חרא עליהם." עכשיו הכל עליו.

  10. יהודית

    אח..קללת ההתנתקות..ניסו האכזר חיכיתי בכיליון עניים שתשלם על מעשיך
    תתבייש לך בושה וחרפה איזה בזיון לך אות קלון יהיה עליך כל הזמן.

  11. מיכאל

    אח..קללת ההתנתקות..ניסו האכזר חיכיתי בכיליון עניים שתשלם על מעשיך
    תתבייש לך בושה וחרפה איזה בזיון לך אות קלון יהיה עליך כל הזמן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר