אתגר הטיק-טוק (צילום מסך: מתוך כתבה ששודרה ב-NBC)
אתגר הטיק-טוק (צילום מסך: מתוך כתבה ששודרה ב-NBC)

בעקבות אתגר הטיק-טוק: בן 17 אושפז בשערי צדק עם פרכוסים וחבלות בראש

נער בן 17, שהשתתף באתגר הטיק-טוק החדש שסוחף את בני הנוער, נחבל בראש ובגב והובהל לשערי צדק כשהוא סובל מפרכוסים. ד"ר גיורא וייזר: "האתגר הזה הוא מסוכן מאוד ויכול לפגוע"

פורסם בתאריך: 12.2.20 16:15

נער בן 17 אושפז לפני כשבוע בבית החולים שערי צדק עם פרכוסים וחבלות ראש וגב קשות. הסיבה: הנער ניסה לבצע את אתגר הטיק-טוק – תרגיל מסוכן שעולה ברשת החברתית טיק-טוק.

מדובר באתגר שמופץ ברשת החברתית הפופולארית על ילדים ונוער – "טיק-טוק" שבו עומדים בשורה שלושה נערים, כאשר שני הנערים שעומדים בצדדים מנסים להכשיל את הרגלים של הנער העומד באמצע, בזמן שהוא קופץ. במהלך התרגיל הנער האמצעי מאבד שיווי משקל ומוטח לאחור על הקרקע. בעקבות התרגיל המסוכן דווחו ברחבי העולם מספר מקרים שבהם בני נוער נפגעו. התרגיל עלול לגרום לנכות ולחבלות קשות מאוד בגב ובראש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ד"ר גיורא וייזר, מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי שערי צדק:


ד"ר גיורא וייזר, מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, מספר על הנער שהגיע לשערי צדק עם חבלת ראש קשה לאחר שביצע את אתגר הטיק-טוק. "לפני כשבוע וחצי נער בן 17 שהגיע אחרי אירוע של חבלת ראש ופרכוס. הוא הגיע בהכרה, מתשאול גילינו שהוא השתתף באתגר של טיק-טוק, במהלכו תוך כדי קפיצה מעיפים לו את הרגליים קדימה והוא עף אחורה. הוא נחבל בראש ובגב בצורה די קשה. הוא התאושש והיה פה בהשגחה לכמה שעות ארוכות ושוחרר במצב מצוין, אבל האירוע הזה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע עם חבלת ראש שהיתה יכולה מאוד קשה, עובדה שהוא עצמו איבד הכרה ופרכס. זה היה יכול להיגמר עם חבלה מאוד קשה עם חבלת ראש מאוד קשה וחבלות עמוד שדרה וגב שיכולים להוביל לנזקים לטווח הארוך".



ד"ר וייזר מוסיף ואומר כי "חשוב להיות מודעים לזה שמי שמשתמש בטיק-טוק ועושה את האתגרים האלה – להגיד להם להפסיק. וגם לחבר'ה שמשתמשים בזה – האתגר הזה הוא מסוכן מאוד ויכול לפגוע בהם".

גם משטרת ירושלים הוציאה אזהרה בנוגע לאתגר שמשגע בני נוער: "המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מבקש להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות", נמסר מהמשטרה. "אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר