הדמיית הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום הדמיה: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)
הדמיית הקו הירוק של הרכבת הקלה בצומת בר אילן (צילום הדמיה: באדיבות צוות תוכנית אב לתחבורה ירושלים)

התוכנית המתגבשת בעיריית ירושלים לקראת עבודות הרכבת הקלה בבר אילן: דילול התחבורה הציבורית באזור

הכאוס הבא בעיר? בשבוע שעבר החליטה העירייה לגבש תוכנית לדילול התחבורה הציבורית בבר אילן - במסגרת תחילת העבודות להקמת הרכבת הקלה באזור, שיחלו בעוד כשלושה חודשים; הצפי לסיום הפרויקט תחילת שנת 2024

פורסם בתאריך: 16.2.20 08:08

בעוד כשלושה חודשים צפויות להתחיל עבודות הרכבת הקלה בבר אילן – ל"כל העיר" נודע כי בשבוע שעבר החלה להתגבש בעיריית ירושלים תוכנית שנערכת לקראת העבודות. במסגרת ההיערכות לקראת תחילת העבודות מתכננים בעיריית ירושלים לדלל את מערך התחבורה הציבורית בבר אילן, על מנת להקל את עומסי התנועה הצפויים באזור, שממילא הם כבדים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הרכבת הקלה שתעבור בבר אילן היא חלק מהקו הירוק, שסלילתו כבר החלה במקטעים שונים – כמו למשל בצומת פת ובשכונת גילה. הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה שיפעל בעיר, ויתווסף לקו האדום שפועל בירושלים מאז שנת 2011. הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר בין הגבעה הצרפתית וקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בצפון העיר, ויסתיים בשכונת גילה בדרומה. בדרכו יעבור ברחוב דב יוסף, צומת פת, רחוב הרצוג, מחלף בייט, יחצה את קמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, את אזור הכניסה לעיר ומרכזה, בשד' שז"ר, שד' נורדאו, רחוב שרי ישראל, רחוב בר אילן, רחוב חטיבת הראל, רחוב זלמן שרגאי ושדרות לוי אשכול. לאורכו של תוואי הקו הירוק, שיתפרס על פני 20.2 ק"מ, ימוקמו 47 תחנות. מספר הנסיעות בקו צפוי לעמוד על 160,000 ליום. עלות העבודות נאמדת בעשרה מיליארד שקלים – כולל שווי הקרונות שישמשו את הרכבת.

הקו ישרת את ציר בר אילן-ירמיהו, מצירי תחבורה העמוסים בבירה, שתנאי הנסיעה בו הופכים קשים מיום ליום. בציר זה עוברים אלפי אוטובוסים ורבבות מכוניות ביום. העבודה על מקטע ציר בר אילן- ירמיהו תחל בחודש מאי השנה, מיד לאחר חג הפסח", מציינים בעיריית ירושלים לפניית "כל העיר". העבודות יחלו בצדו הדרומי של מקטע ירמיהו, מצומת שמגר בואכה צומת צפניה. כמו כן, לאחר חגי תשרי, יחלו העבודות במקטע בר אילן, כולל הכניסה לצומת בר אילן. העבודות כולן יסתיימו לפי התכנון, לקראת סוף 2023, בואך לתחילת 2024. בסיומן תושלם רצועת אמצע למסילות הרכבת הקלה, כאשר משני צידיה נתיבי נסיעה לרכב.

בעירייה מוסרים כי העבודות נערכות תוך חלוקת נתיבי הדרך לשני צדדים, כאשר העבודות מרוכזות בצד אחד. הצד השני יהיה פתוח לנסיעה. כך, נשמרים לאורך כל תקופת העבודה נתיבים פנויים לצורך המשך הנסיעה בציר.

כאמור, כדי להוריד את העומס הכבד על הציר, מתגבשת תכנית לדילול התחבורה הציבורית באזור, בעיקר התחבורה הבינעירונית והפרברית שמהווה נפח מרכזי של התנועה העוברת בציר, והיא תופנה לנתיבים אחרים. הצפי הוא שלקראת התקדמות העבודות על ציר שפע חיים, חלק מהתחבורה הציבורית יופנה גם לשם.

"תקופת העבודות לא תהיה קלה", מדגישים בעירייה, "ויירשמו עומסים וקשיי תנועה; התכנון לוקח זאת בחשבון ויאפשר פתרונות תנועה זמניים להקלה על תושבי האזור ומשתמשי הציר. ראש העיר, משה ליאון, עושה מאמצים מרובים לקצר את זמן העבודה, כולל פתיחת המנהרה בכניסה לעיר שהוקדמה לסוף 2022, ועבודות רבות אחרות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מוטי

    במקום לדלל את התחבורה הציבורית אני חושב שעדיף להגביל את הרכבים הפרטיים בשעות העומס/ ליצור נתיב תחבורה ציבורית לאורך הרחוב.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המצב נורא. טוב שמתפתחים אבל היכולות של המדינה נמוכות. צריך לתת את הפרויקטים לסינים כדי שהענין יסתיים מהר.

  3. נעמה לוי

    מדוע הרכבת הקלה שמגיעה להדפסה עוד לא גמורה? מדוע העירייה מתחילה פרוייקט ורינה מסיימת,והאם בכלל יסתיים הפרוייקט החדש,האם כדאי להתחילו עם ככה?!

  4. נעמה לוי

    משתמש אנונימי,אני לא יודעת אם שמעת חדשות לאירועים,אבל הסינים נשארים בבית בבידוד עם קורונה שלהם,עד הודעה.ואנא נתפלל כולנו שיחלימו מהר משום שהעולם בהחלט זקוק להם.

  5. שירה

    זה מעולה שמורידים קווים מבר אילן!
    לא מובן למה תמיד יש אוטובוסים בינעירוניים שם
    שכולם יעברו דרך תחנה מרכזית כמו רוב הקווים
    לי אישית לוקח לפעמים 40 דקות בבוקר נסיעה באוטובוס מבר אילן לתחנה מרכזית (במקום 10 דקות)

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי צריך רכבת קללה.זה לא חוסך שום זמן נוסעים כמו במשאית כבשים . שמתם לב שרק בירושלים אין מוניות שירות ציבוריות ?!!! יודעים חנה כי המאפיה שולטת במשרד התחבורה. אם יבשו מוניות שירות לתוך השכונות זה יעזור הרבה יותר ויתן גם פתרונות תעסוקה. די. הרגתם לנו את היופי של ירושלים עם הרכבת הזו

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר