איציק לארי, השלטים שהכינו עובדי העירייה לקראת ההפגנה ביום ראשון (צילומים: אוליבייה פיטוסי, פרטי)
איציק לארי, השלטים שהכינו עובדי העירייה לקראת ההפגנה ביום ראשון (צילומים: אוליבייה פיטוסי, פרטי)

עיריית ירושלים סוערת – ועד העובדים וההסתדרות נגד המנכ"ל איציק לארי: "על עובדי העירייה לא מהמרים"

ועד עובדי עיריית ירושלים מתכנן להפגין ביום ראשון ליד משרדו של המנכ"ל לארי. לדברי יו"ר הוועד אייל לוי: "לא ניתן יד לפגיעה בעובדים". דני בונפיל מוסיף: "עובדי העירייה קודמים לעובדיו לשעבר מהטוטו". העירייה בתגובה: "נפתור את חילוקי הדעות בהידברות"

פורסם בתאריך: 13.2.20 17:12

ועד עובדי עיריית ירושלים, בגיבוי יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל, צפוי להפגין ביום ראשון בבוקר מול משרדו של מנכ"ל העירייה איציק לארי. הסיבה, כך לדברי הוועד, היא דרישה למתן עדיפות לעובדי העירייה במכרזים. בוועד העובדים טוענים כי לארי, שבתפקידו הקודם היה מנכ"ל הטוטו, נותן עדיפות לגורמים מבחוץ, ביניהם אנשים שעבדו תחתיו בטוטו.

בשיחה עם "כל העיר" הערב מדגיש יו"ר ועד העובדים אייל לוי כי "המסר שאותו אנו נעביר למנכ"ל העירייה החל מיום ראשון הקרוב הוא שיש עדיפות לעובדי העירייה במכרזים. לא נאפשר מצב שבו גורמי חוץ ואנשים שהמנכ"ל מביא מהטוטו יקבלו עדיפות על פני עובדי העירייה".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ל"כל העיר" נודע כי הטריגר האחרון להפגנה המתוכננת היא מכרז לתפקיד בכיר במנח"י – הממונה על בניית כיתות חדשות – שבו זכה אדם שאינו עובד העירייה וזאת למרות שעל התפקיד התמודדו לא פחות מ-8 עובדי עירייה. בנוסף, ועד העובדים וההסתדרות טוענים כי זו אינה הפעם הראשונה שזה קורה, כאשר לטענתם הגיעו מים עד נפש.


איציק לארי (צילום: אוליבייה פיטוסי)

איציק לארי (צילום: אוליבייה פיטוסי)


לוי מוסיף ומספר מה צפוי להיות בהפגנה ביום ראשון בבוקר: "אנחנו נגיע ללשכת המנכ"ל עם שלטים, שבהם נעביר את המסר שעובדי עיריית ירושלים קודמים לעובדי הטוטו. לא יכול להיות שכל תפקיד שמתפנה יביאו לנו אנשים מקורבים מבחוץ. יש עובדי עירייה מוכשרים והם קודמים. אנחנו נגרום למנכ"ל להבין שארגון העובדים קיים ויציב ולא יכולים להחליט החלטות בלי ארגון העובדים. אם זה לא יספיק – אנחנו נעשה צעדים ארגוניים אחרים שמותרים על פי חוק".


"עובדי העירייה הם לא טופס טוטו" - אחד השלטים שהכינו עובדי העירייה לקראת ההפגנה


"עיריית ירושלים היא גוף ציבורי ולא מקום פרטי של איציק לארי", ממשיך ואומר לוי. "לא ניתן יד לפגיעה בעובדים ואם אין בנמצא עובדים מתאימים, אז אנחנו יכולים לעבוד איתו בשיתוף פעולה להביא גורם חיצוני".



כאמור, ועד העובדים מקבל גיבוי מלא מדני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים. בשיחה עם "כל העיר" טוען בונפיל כי "המנכ"ל העדיף עובדים מבחוץ על עובדים פנימיים ולא בפעם הראשונה. אנחנו לא נאפשר לו להעדיף חברים שלו או מקורבים על פני עובדי עירייה. הוא עשה מהלך לא מכובד עם המכרז במנח"י. איך אומרים בכדורגל – 1:0 לו, אבל מהר מאוד זה יהיה 1:5 לעובדים".


דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים (צילום: אמיל סלמן)

דני בונפיל (צילום: אמיל סלמן)


בונפיל מדבר על ההפגנה המתוכננת ביום ראשון וטוען כי "העובדים לא ייתנו לו לעבוד. הוא ייאלץ לצאת מהחדר שלו. המסר יהיה ברור – שהוא לא יכול לפעול בלי שיתוף ארגון העובדים וההסתדרות, ואם הוא לא ישתף פעולה עם הוועד ועם ההסתדרות הוא ימצא את עצמו בבית".

בונפיל, כאמור, לא מדבר רק על מקרה אחד. בין שאר הדברים שעליהם הוא זועם ישנו גם המכרז להדבקת והסרת מודעות שאותו, כפי שפורסם ב"כל העיר", הקפיא לארי. לטענת בונפיל: "עדיין לא נכנסתי לעומק המכרז הזה, אני עוד לא מבין מה בדיוק הוא מנסה לעשות, אבל הטיפול בנושא הזה יישאר בידי חברת אריאל. הוא יבין שהוא לא יכול לעשות בעיריית ירושלים מה שבא לו".

בונפיל ממשיך במתקפה: "אם הוא חושב שוועד העובדים וההסתדרות הם פראיירים, ושהוא יכול לנצל את טוב ליבנו – יש לו טעות חמורה. אני מבטיח שלא יהיו לו חיים קלים מיום ראשון. הוא יבין שבוחרים עובדי עירייה ולא מהמרים עליהם. המסר יהיה חד משמעי – עובדי העירייה קודמים לעובדי הטוטו".


"טוטו = הימורים: על עתיד העובדים לא מהמרים". אחד השלטים שהכינו עובדי העירייה לקראת ההפגנה


בונפיל ממשיך במתקפה: "אם הוא חושב שוועד העובדים בעירייה וההסתדרות הם פראיירים, ושהוא יכול לנצל את טוב ליבנו – יש לו טעות חמורה. אני מבטיח שלא יהיו לו חיים קלים מיום ראשון. הוא יבין שבוחרים עובדי עירייה ולא מהמרים עליהם. המסר יהיה חד משמעי – עובדי העירייה קודמים לעובדיו לשעבר מהטוטו".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הנהלת עיריית ירושלים, ביחד עם ועד העובדים, עשו בשנה האחרונה מהלכים היסטוריים לטובת העיר, התושבים והעובדים. נמשיך לעשות הכל כדי לקדם את המהלכים הללו, יחד. מעת לעת מתגלעים חילוקי דעות לגיטימיים, ונפתור אותם בהידברות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמית

    צריך לקוות שהעובדים הנבחרים יהיו טובים ונאמנים, ללא קשר מאיפה הם באים. העירייה הזו מושחתת מהיסוד, אם מישהו רוצה לעשות טוב, שיפרקו את העירייה ויקימו אותה מחדש – בלי לבחור על קשרים והקשרים.

  2. משה

    לא תאומן החוצפה של עובדי העירייה
    הם לא מוכנים שיביאו עובדים מבחוץ כאילו העירייה היא של סבתא שלהם
    לכל אזרח יש זכויות לקבל עבודה בעירייה אין שום עדיפות לכאלו שכבר עובדים שם

  3. מ.

    גם עובדי הטוטו נמצאים בסכסוך עבודה בגיבוי ההסתדרות מול ההנהלה והממונה על השכר !!!
    הנהלה שאין לה הכרה באוצר ! ומ״מ שחושבים שתפסו את ״השלטון״ ומתנהלים בחוסר יושר והגינות
    אינם רואים את טובת העובדים !!!!! נהנתנים שמסתתרים מאחורי הכסא שלהם ולא עושים דבר למען הכפופים להם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר