שוק מחנה יהודה, רחוב אגריפס, הרכבת הקלה (צילומים: שלומי הלר, תומר אפלבאום, באדיבות סיטיפס)
שוק מחנה יהודה, רחוב אגריפס, הרכבת הקלה (צילומים: שלומי הלר, תומר אפלבאום, באדיבות סיטיפס)

הדרך לשוק מחנה יהודה – ברכב, באוטובוס או ברכבת?

העומסים ביום שישי בבוקר ברחוב אגריפס - למרות שהרכבת הקלה מהווה כלי תחבורה יעיל, נוח ומהיר, לא מעט מבקרים עדיין מעדיפים להיקלע לתוך צוואר הבקבוק; ומה אומרים על המצב התחבורתי המורכב בוועד סוחרי השוק ובסיטיפס?

פורסם בתאריך: 14.2.20 08:18

הבוקר, שישי, מבקרות ומבקרים רבים פוקדים את מתחם שוק מחנה יהודה – חלק מגיעים ברכבת הקלה, אחרים באוטובוסים ויש כאלה שעדיין נוסעים לשוק ברכב הפרטי היישר לתוך העומסים ברחוב אגריפס.

ציר התנועה המרכזי הסמוך לשוק מחנה יהודה, סואן ורועש לאורך שעות היום, ובמיוחד בשעות השיא בסופי השבוע –  שישי בבוקר זה זמן השיא של הקניות לשבת. בשוק מספרים ל"כל העיר" כי על מנת לצמצם את עומסי התנועה באגריפס – בקרוב יותקנו מצלמות שיתעדו כלי רכב פרטיים שנוסעים בניגוד לחוק ברחוב, שמיועד לתחבורה ציבורית בלבד, ואלו יקבלו קנסות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"נושא עומסי התנועה ברחוב אגריפס הוצף לא מזמן בפני הגורמים בעירייה", מספרת בשיחה עם "כל העיר" טלי פרידמן, יו"ר ועד סוחרי השוק. "יש לציין כי ברחוב אגריפס ישנו נתיב שמיועד לתחבורה ציבורית, ולצערי הרב כרגע נוסעים בו כלי רכב פרטיים. לכן, הנושא עלה מול העירייה וכבר נמצא פתרון שיחל בתקופה הקרובה – יותקנו מצלמות אכיפה שמטרתם לאכוף את התנועה שהיא לא ציבורית, כאשר המטרה שזה יוריד המון עומס מרחוב אגריפס".


טלי פרידמן (צילום: אנטולי מיכאלו)

טלי פרידמן (צילום: אנטולי מיכאלו)


"צריך לזכור שמדובר ברחוב שהוא אחד העורקים הראשיים בעיר", ממשיכה ואומרת פרידמן. "זה אזור שעוטף את שוק מחנה יהודה, המשמש מאות אלפי אנשים במהלך השנה, וישנם תושבים החיים כאן. לכן, ברחוב אגריפס נלקחו בחשבון התושבים, ובחלק מסוים ממנו עד רחוב הערמונים הכניסה תורשה לכלי רכב פרטיים. ומשם למעלה הרחוב שזה העורק שחסום תמיד – הגישה תתאפשר אך ורק לתחבורה ציבורית כמו שזה יועד להיות, וזה אמור להתממש בתקופה הקרובה".

לדברי פרידמן, שימוש באמצעי אכיפה ברחוב הסואן, יוביל לדילול עומסי התנועה הרבים באזור, ואף יתרום להנגשה טובה יותר באזור השוק. "אם אנחנו יכולים לדלל את התנועה ולשחרר את צוואר הבקבוק, וההנגשה תהיה קלה יותר יש לכך השלכה מהירה על העסקים במידי, וכאן מדובר על עסקי מחנה יהודה וגם של מרכז העיר, זה משליך על כולם".

כאמור, לא צריך לעמוד בפקקים כדי להגיע לשוק – הצורה המהירה והיעילה ביותר היא נסיעה אמצעות הרכבת הקלה, שפועלת בירושלים כבר 9 שנים. עוזאל ותיק, מנהל השיווק של חברת סיטיפס, מתייחס בשיחה עם "כל העיר" למערך התחבורתי באזור אגריפס ושוק מחנה יהודה, ואומר כי "היום, גם בעלי רכב פרטי מגיעים לשוק באמצעות הרכבת הקלה. זה חוסך להם את הפקקים ואת כאב הראש של חיפוש החניה, במיוחד שיש חניונים של חנה-וסע. יכול להיות שישנם נהגים שעוד לא הפנימו את השינוי בהרגלי הנסיעה – לשים את הרכב בחניון הרכבת הקלה, ללא תשלום על חניה ולנסוע ברכבת – זה פתרון מעולה לעומסי התנועה".


עוזאל (צילם: נחשון פיליפסון)

עוזאל (צילם: נחשון פיליפסון)


"בחברת סיטיפס אנחנו רואים את השינוי", מדגיש ותיק. "למשל, ברחוב יפו, בעבר, האוטובוסים היו משתרכים אחד אחרי השני הרבה מאוד זמן. אנשים היו יורדים מהאוטובוס והולכים ברגל כי אחרת הם היו עומדים בפקק. היום המצב הפוך, וזה בזכות הרכבת וההנגשה למרכז העיר ולשוק. מאז שהרכבת הקלה נכנסה, לא צריך להיכנס עם הרכב לצירים סואנים ופקוקים כמו ברחוב אגריפס".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. גליה

    לנסוע ברכבת זה אחלה. אבל יש לי בעיה ובמיוחד בקיץ כשצפוף והרכבת עמוסה. הריח של הזיעה גומר אותי ואני מאמינה שעוד אנשים סובלים כמוני. בבקשה להתקלח לשים דאודורנט או מה שתירצו,העיקר שיהיה נעים לכולנו. שבת שלום. והתגובה הזאת נובעת רק מאיכפתיות ממש ככה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נהגים לא מפנימים את השינוי בהרגלי הנסיעה כי זו המדיניות. יש לשאול מדוע החליטו על "הטבה" של שעה חניה "בחינם" (שעולה ביוקר לכולנו, מאובדן הכנסות, פקקים וזיהום אוויר) ומתחילים לקדם פה חניונים "בחינם" לתושבים (שעולים הון).

  3. שירה

    הצפיפות ברכבת רבה ומזעזעת כל השבוע, אבל בשישי זה פשוט סיוט… כולם דחוסים, ולא תמיד יש מקום אפילו להיכנס ואז צריך לחכות לרכבת הבאה (וגם אז לא בטוח שיהיה מקום…) אז אין ברירה אלא להיכנס ולהידחס… פשוט עצוב… גם אם הרעיון המקורי יפה, זה הופך לסיוט אם לא תתגברו את הרכבות, במיוחד בימים כמו שישי.
    אני לא מדברת על כך שאין מקום לשבת, אלא על כך שאפילו לעמוד אין…

  4. אחד שיודע

    מי כתב את השטויות האלה?
    כבר שנים אין מקום לעמוד אפילו ברכבת, במיוחד לא בשישי עם שקיות מהשוק.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    .
    שושי
    גליה את צודקת הסירחון פשוט נורא ואיום ואנחנו יודעות מי האחראים לכך לא נוכל לעשות כלום בנושא
    תעשי מה שאני עושה יש לי ממחטה מבד שהשפרצתי עליה בושם ואני מריחה את הממחטה כשיש מצב כזה ברכבת או באוטובוס
    מה דעתך?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר