משה ליאון, חיים אלדר (צילומים: ארנון בוסאני, שלומי כהן)
משה ליאון, חיים אלדר (צילומים: ארנון בוסאני, שלומי כהן)

לא רגוע בחברה העירונית אריאל: מתיחות בין הסמנכ"ל אלדר לראש העיר ליאון

ל"כל העיר" נודע כי בשבועות האחרונים נוצרה מתיחות בין ראש העיר משה ליאון לבין סמנכ"ל החברה העירונית 'אריאל' חיים אלדר, שנחשב למקורבו. הסיבה: רצונו של אלדר להתמנות למנכ"ל אריאל בכפוף למכרז. לשכת ליאון: "ראש העיר לא מתעסק ברכילויות, יחסיו עם חיים אלדר מצוינים". אלדר: "אין שום מתיחות"

פורסם בתאריך: 17.2.20 17:29

בשבועות האחרונים נרשמת מתיחות גדולה בין ראש העיר משה ליאון לבין סמנכ"ל החברה העירונית אריאל חיים אלדר, שנחשב למקורבו של ליאון. ל"כל העיר" נודע כי הסיבה למתיחות היא רצונו של אלדר להתמנות למנכ"ל חברת אריאל, בכפוף למכרז, עם פרישתו לגמלאות של המנכ"ל הנוכחי ציון תורג'מן (בן 75), שצפויה לחודש ספטמבר הקרוב.

מנגד, בשיחה עם "כל העיר" אלדר מכחיש את הטענות: "זו רכילות זולה. היחסים ביני לבין ראש העיר לבין הדרג המקצועי טובים מאוד. אין שום מתיחות". בלשכת ליאון טוענים כי "ראש העיר לא מתעסק ברכילויות".

יש לציין כי לאחר הודעת הפרישה של תורג'מן בחודש שעבר, הוחלט על הקמת ועדת איתור למציאת מנכ"ל לחברת אריאל, בכפוף כאמור למכרז.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על הרקע הזה, גורמים בכירים בעיריית ירושלים מספרים השבוע ל"כל העיר" כי אלדר, שרק בחודש נובמבר האחרון עבר את המכרז לתפקיד סמנכ"ל החברה העירונית, מפעיל לחץ על ראש העיר ליאון ועל בכירים בכיכר ספרא כדי שידחפו למינויו. אלדר, כך נודע ל"כל העיר", אף היה בנתק עם בכירים בעיריית ירושלים בשל כך.

"ההתנהלות של חיים אלדר לא ראויה ולא מכובדת", אומר בשיחה עם "כל העיר" גורם בכיר בעיריית ירושלים המקורב לראש העיר ליאון. "קודם כל הוא צריך להבין – הוא בשנה הקרובה לא יכול בכלל לגשת לשום מכרז כי הוא רק בנובמבר קיבל תפקיד חדש. מעבר לזה, התפקיד הזה גדול עליו – בטח בשלב הזה".

גורם אחר בכיכר ספרא מציין כי "חיים לא יכול להיכנס לנעלים של ציון. מדובר פה בתפקיד ענק שהוא בכלל לא מבין עד כמה. וזה בכלל לפני שמדברים על זה שהכישורים שלו לא מתאימים – מה הוא עשה לפני כן? זה שהוא ניהל חברה קטנה באזור מודיעין מכשיר אותו לאריאל? זה מגוחך".

אלדר, כידוע, הוא דמות מוכרת בנוף הירושלמי. הוא היה במשך שנים איש יחסי ציבור ואף החזיק בבעלותו חברת יחסי ציבור (אלדר יחסי ציבור ותקשורת). הוא נחשב למקורבו של ראש העיר ליאון והיה מהפעילים הבולטים במטה הבחירות של ליאון עוד ממערכת הבחירות מול ניר ברקת בשנת 2013, וכמובן שגם במערכת הבחירות של 2018. כך למשל, ערב הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר, שבו התמודד ליאון מול עופר ברקוביץ, הופץ סרטון בו קורא אלדר לציבור להצביע ליאון ומונה את יתרונותיו כראש עיר.



החברה העירונית אריאל, כידוע, היא חברת בת של עיריית ירושלים שעיסוקה הפקות ואירועי תרבות ברחבי העיר. חברת אריאל אמונה גם על הפעלת מתקני הספורט השונים בעיר – אצטדיון טדי, הארנה, אולם הספורט במלחה – וכמו כן על הפעלת מתחם האירועים בבריכת הסולטן. באתר החברה מצוין כי "אריאל מפיקה את מרבית אירועי החוצות הגדולים והמשמעותיים המתקיימים בירושלים. כמו: הפסטיבל הבינלאומי לאומנות ואמנות "חוצות היוצר", יריד הספרים הבינלאומי, פסטיבל האור, עיר הקרח, פורמולה 1 ובריכת הסולטן".

כאמור, אלדר זכה בחודש נובמבר האחרון במכרז לתפקיד סמנכ"ל חברת אריאל. שנה קודם לכן, בנובמבר 2018, פורסם ב"כל העיר" כי אלדר מועמד לתפקיד סמנכ"ל אריאל בכפוף למכרז. באותם ימים הכחישו אלדר וראש העיר ליאון כי כך הדבר.

בתגובה לפרסום טען אז אלדר: "אני לא מכיר את הנושא ומעולם לא עסקנו בו". מדוברות ראש העיר נמסר: "ראש העיר הנכנס, משה ליאון, לא עוסק כרגע במינויים".

שנה לאחר מכן אלדר, כאמור, זכה במכרז ומונה לתפקיד, כשחמישה חודשים קודם לכן, בחודש יוני, הוא שימש כיועץ בשכר של החברה העירונית אריאל.

מלשכת ראש העיר ליאון נמסר: "ראש העיר לא מתעסק ברכילויות ויחסיו עם חיים אלדר מצוינים. חיים מכהן כבר כמספר חודשים כסמנכ"ל חברת אריאל ועושה עבודה נהדרת. לתפקיד מנכ"ל חברת אריאל תוקם ועדת איתור יעודית, כמקובל".

כאמור, במענה לפניית "כל העיר" הכחיש אלדר את הדברים: "לא מתעסק ברכילות זולה. היחסים ביני לבין ראש העיר לבין הדרג המקצועי טובים מאוד. אין שום מתיחות".

לשאלת "כל העיר" האם אתה רוצה להיות מנכ"ל אריאל, השיב אלדר: "בשלב זה – לא. בשלב זה אני לא מתמודד לתפקיד מנכ"ל אריאל".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר