בניין עיריית ירושלים, תלמידים יושבים סביב שולחן (צילומים: שלומי כהן, א.ס.א.פ-קריאייטיב INGIMAGE)
(צילומים: שלומי כהן, א.ס.א.פ-קריאייטיב INGIMAGE)

הלם בשכונות – הגזרה החדשה של עיריית ירושלים: קיצוץ תוכניות רווחה לנוער בסיכון

העירייה הודיעה ל-8 מינהלים קהילתיים בעיר על הפסקה מידית של תוכניות הרווחה החינוכיות. הסיבה - הקיפאון הפוליטי. יו"ר מינהל יובלים רוני שרון ל"כל העיר": "אנחנו לא מוכנים שהתושבים והתלמידים שלנו בשכונות ייפגעו"

פורסם בתאריך: 18.2.20 20:22

הלם במינהלים הקהילתיים – מינהל החינוך בעיריית ירושלים הודיע השבוע לשמונה מינהלים קהילתיים כי יש להפסיק מידית את תוכניות הרווחה החינוכיות ותוכנית שיקום שכונות, שנמצאות תחת אחריות המינהליים הקהילתיים. הסיבה – בשל חוסר היכולת לעמוד בהתחייבות של מינהל החינוך בעירייה ללא כיסוי תקציבי ממשרד החינוך. מדובר בהחלטה שהתקבלה על רקע היעדר ממשלה מתפקדת – תקציבים ייעודיים לתוכניות אלו לא הועברו ממשרד החינוך לעירייה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"לידיעתכם, טרם יצא קול קורא לרווחה חינוכית ושיקום שכונות לשנת 2020, ומשרד החינוך מסרב לנקוט במועד יציאת קול קורא", נכתב בהודעה שנשלחה ממינהל החינוך למינהלים הקהילתיים. "לאור הידיעה כי אתם מפעילים תכניות רווחה חינוכית ושיקום שכונות כרצף משנת 2019 לתוך שנת העבודה 2020, אני מבקשת להנחות על הפסקה מידית של כל פעילויות התכנית".

עוד נכתב בהודעה כי "מינהל החינוך לא יוכל לעמוד בהתחייבויות התכנית ללא כיסוי משרד החינוך. נחדש את הפעילות מיד עם קבלת ההרשאות ממשרד החינוך".

במינהלים הקהילתיים ברחבי העיר חוששים כי ההחלטה תפגע באוכלוסיית נוער בסיכון ובבני נוער וילדים נוספים שמקבלים סיוע במינהלים הקהילתיים. בשיחה עם "כל העיר" מדגיש רוני שרון, יו"ר מינהל קהילתי יובלים – שחולש על שכונות קרית היובל, רמת שרת, רמת דניה, עין כרם ובית וגן כי "מדובר בקיצוץ ובמהלך שעלול לפגוע בתושבי השכונות שנעזרים בתוכניות אלה. התוכניות פועלות ברחבי השכונות כבר כ-20 שנה במינהלים הקהילתיים. למשל, תוכנית רווחה חינוכית זו תכנית שעוזרת בשיעורים פרטיים לתלמידים מתקשים, מימון מרכזי למידה ועוד. סגירת תוכניות כאלה תפגע ישירות בילדים, בבני הנוער, שמתקשים בלימודים והוריהם אינם יכולים לממן להם מורים פרטיים מכיסם – זה פוגע בתלמידים, ובכלל בתושבי השכונות".

בשבוע האחרון שיגרו יושבי ראש ומנהלי מינהלים קהילתיים ברחבי העיר מכתבים לראש מנח"י אביב קינן, שבהם הם מבקשים את עזרתו במניעת סגירת תוכניות הרוחה החינוכיות בשכונות. "המשמעות המידית של סגירת התוכניות, מעבר לפגיעה אנושה במסגרות עצמן ואובדן האמון של בני הנוער בתוכניות המינהל הקהילתי, היא פיטורי העובדים והטלת ספק ביכולת להפעיל מחדש את התוכניות, במידה ואכן יימצא תקציב הפעלה בהמשך השנה", כתב יו"ר מינהל גנים ד"ר נתנאל פישר.

"לא נתנו לנו תשובות ברורות", ממשיך ומספר שרון. "שלחו לנו את ההודעה הזו במייל וזהו. אנחנו מחכים לתשובות ברורות בנושא הזה. בנוסף, מדובר בסכנת פיטורים של בערך כ-80 עובדים שעוסקים בתוכניות האלה, המהלך הזה יפגע בהמון אנשים".

לדברי שרון, נציגי המינהלים הקהילתיים שקיבלו את המכתב מתכוונים להתאחד ולפעול על מנת למנוע את המהלך. "כ-8 מינהלים קהילתיים ברחבי העיר קיבלו את המכתב המורה על הפסקת התוכניות", מציין שרון. "המינהל הקהילתי בבית צפאפא, בהר חומה, בגנים, באשכולות, ועוד מספר שכונות. כל ראשי המינהלים שקיבלו את המכתב הזה מתכוונים להתאחד על מנת למנוע את הפסקת התוכניות".

"ילד שמתקשה בלימודים, ונתמך במסגרת התוכנית הזו במרכזי למידה שונים, בשבילו זה עולם ומלואו. אנחנו לא מוכנים שהתושבים והתלמידים שלנו בשכונות ייפגעו, ולכן אנחנו מתכוונים לפנות נגד ההחלטה הזו".

מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי) מוסרת הערב: "תוכניות אלו הן תוכניות שממומנות על ידי משרד החינוך. פניתי לשר החינוך בדרישה לפתור את המצב הקיים ושילדי ירושלים לא ייפגעו עקב המצב הפוליטי.
כמו כן, אכנס דיון דחוף יחד עם ראש מינהל החינוך על מנת לראות כיצד לא ייפגעו התוכניות החינוכיות בעיר".

לפניית "כל העיר" נמסר בתגובה מעיריית ירושלים כי "מדובר בפרויקט הממומן על ידי משרד האוצר והשנה הודיע המשרד כי לא יתוקצב. בתוך כך, העירייה לא קיבלה הודעה משום גורם ממשלתי מוסמך כי בעתיד הפעילות תתוקצב ולכן נאלצה להודיע על הפסקת הפעילות. העירייה תשמח אם גורם ממשלתי מוסמך יודיע על המשך תקצוב הפעילות".

ממשרד החינוך נמסר כי "התוכנית תתוקצב כבשגרה, מד עם קבלת אישור תקציבי מהאוצר".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "נוכח הוראות סעיף 3ב' לחוק יסוד משק המדינה הקובע את אופן פעולת הממשלה בשנה ללא תקציב, כספי הממשלה יחולקו לפי כלל של 1/12 מתקציב המדינה לשנת 2019 במסגרת הוצאה מצומצמת שתיועד ראשית כל לקיום התחייבויות קיימות על פי חוק, חוזים ואמנות".




תגיות:

תגובות

4 תגובות
  1. אמנון שפירא

    את הכּספים המּוּשקעים בהחלפת מדרכות האספאלט ברחביה למרצפות צריך להעביר לשיעוּרי עזר לילדים נזקקים. המִּדרכות יכולות להמתין עד שיִּרוַח. היְלדים – לֹא.

  2. ציפי

    אם לא תצביעו לליברמן – אז תקום ממשלה (כל שהיא) ויהיה אפשר לתקו את הנזק של הבחירות החוזרות.

  3. רחלי

    איזה תקציב יש למתנחלים/חרדים? ומה הקשר..
    דבר אחר האם כל ילד/נער שמתקשה בלימודים הרווחה צריכה לממן או שיש מבחן הכנסות..??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר