דוחות עירייה, עובדי אגף האכיפה והשיטור העירוני (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות אגף האכיפה והשיטור העירוני)
דוחות עירייה, עובדי אגף האכיפה והשיטור העירוני (צילומים: מתוך פייסבוק, באדיבות אגף האכיפה והשיטור העירוני)

הזינוק במספר דוחות הניקיון בעיר | מנהל אגף האכיפה הבוקר ל"כל העיר": "התושבים מרוצים מהנוכחות שלנו בשטח"

מנתוני עיריית ירושלים עולה כי במהלך 2019 חולקו 5,541 דוחות על לכלוך המרחב הציבורי - פי 2 לעומת 2018. מנהל אגף האכיפה אילן ששון מוסיף: "שמים יותר דגש על ניקיון מאשר על חניה; הלוואי שלא נצטרך לתת דוחות"

פורסם בתאריך: 19.2.20 08:11

לכלכתם? שילמתם. עיריית ירושלים הגבירה את אכיפת הניקיון והשמירה על המרחב הציבורי במהלך השנה החולפת, ואת התוצאות אפשר לראות בשטח ובעיקר במספרים. 5,541 דוחות על לכלוך המרחב הציבורי חולקו במהלך שנת 2019, פי 2 יותר מאשר בשנת 2018, שבה חולקו 2,845 דוחות.

כך למשל, מהנתונים עולה כי הזינוק הדרמטי והמשמעותי ביותר נרשם במספר הדוחות שניתנו על אי איסוף צואת כלבים. בשנה החולפת ניתנו 509 דוחות שכאלה, בסך 475 שקלים כל אחד, זאת לעומת 27 דוחות שחולקו בשנת 2018. עלייה משמעותית נרשמה גם במספר הדוחות שחולקו על זריקת אשפה במרחב הציבורי – 2,508 דוחות ב-2019 לעומת 1,270 דוחות ב-2018. גם בתופעת השלכת האשפה מחוץ לפחים מנסים בעירייה להילחם – בשנת 2019 חולקו 84 דוחות על הנחת אשפה מחוץ לפחים, זאת לעומת 13 בלבד בשנת 2018.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעיריית ירושלים מציינים השבוע כי "ראש העיר משה ליאון הנחה את אגף אכיפה ושיטור להגביר את האכיפה ברחבי העיר ולשמור על המרחב הציבורי נקי".

בשיחה עם "כל העיר" הבוקר מציין מנהל אגף אכיפה ושיטור בעיריית ירושלים אילן ששון כי "השנה שמנו יותר דגש על ניקיון מאשר על חניה. ראש העיר ביקש את זה. הוא חוזר על נושא הניקיון בכל פגישה וישיבה. הוא גם מעודד אותנו להמשיך באכיפה המוגברת".

ששון מוסיף ומדגיש כי "התגובות שאנחנו שומעים מהתושבים טובות ברובן. הם רוצים אכיפה מוגברת, רוצים שהעיר תהיה נקייה ושהשכנים שלהם יפסיקו ללכלך את המרחב הציבורי. בחודשים האחרונים, אחרי שהרגישו את הנוכחות שלנו בשטח, אנחנו מקבלים יותר תלונות מתושבים וכמובן שאנחנו מטפלים בהן. גם עובדי האכיפה בשטח מרוצים מאוד. הם מרגישים שהם עושים שינוי ומרגישים שהתושבים מוקירים להם תודה".


אילן ששון (צילום: פרטי)

אילן ששון (צילום: פרטי)


לדברי ששון, "הקמנו יחידה סמויה שמטפלת בנושא צואת כלבים, וניתן לראות את העלייה הדרמטית במספר הדוחות שניתנו בעניין. אנשי היחידה מסתובבים ברחובות בשתי משמרות – בבוקר ובצהריים – ומאתרים בעלי כלבים שלא אוספים את הצואה. כמו מרבית הדוחות שאנחנו נותנים, הסכום הוא 475 שקלים וראש העיר עוד רוצה לעלות את הסכום ל-730 שקלים, כך שכדאי להיזהר. חשוב לי להדגיש – הלוואי שלא נצטרך לתת את הדוחות הללו, שאנשים לא ישאירו מרחב ציבורי מלוכלך".



מבחינת היעדים לשנת 2020 ששון מציין כי "יש לנו עוד עניין אחד שבו אנחנו צריכים להשתפר – האכיפה במשמרות ב' – המשמרות של צהריים וערב, ואנחנו נשים את הדגש ונשתפר גם בזה. בינתיים, אני בטוח שהתושבים מבחינים בעבודה הטובה שלנו. אפשר לראות את השיפור בנושא שלטי הבחירות. אפשר לראות שכמעט בכל הערים יש שלטי בחירות פיראטיים ברחובות – בירושלים אין. יש לנו יחידות שסורקות את הצמתים בשעות הבוקר המוקדמות, אנחנו מנקים את השלטים, מחרימים מה שצריך וגם נותנים דוחות".

בעיריית ירושלים מסכמים ואומרים: "במהלך השנה האחרונה בוצעה אכיפה ושמירה על המרחב הציבורי במסגרת חוק עזר לירושלים, שמירת הסדר והניקיון, הכולל בתוכו גם את הפיקוח על צואת כלבים, שמירת הניקיון, זריקת אשפה, שפיכת שפכים, השלכת פסולת בנין במרחב הציבור, השחתת צמחים בגנים, נזקים לרכוש עירוני ועוד. האכיפה כללה מתן ברירות קנס, כתבי אישום החרמת כלים החרמת מכולות בניין ומתן התראות".

מנתונים שנמסרו על ידי העירייה עולה, כאמור, כי חלה עליה משמעותית בפעילות האכיפה במהלך שנת 2019:
על זיהום מקום ציבורי-לכלוך ואבק – ניתנו 1,005 ברירות קנס בשנת 2018, לעומת 1,267 בשנת 2019.
על הנחת מכולת פסולת בנין ברחוב, ללא היתר – ניתנו 156 ברירות קנס בשנת 2018, לעומת 251 ב-2019.
על שפיכת מים דולחין (מים אפורים) – ניתנו 191 ברירות קנס בשנת 2018, לעומת 485 בשנת 2019.
183 מכולות בניין הוחרמו במהלך 2018, לעומת 437 מכולות ב-2019.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. אלעד

    חבל שהפקחים שלכם לא יודעים את החוק נותנים דוחות שלא צריך, נוסעים עם אופנועים על מדרכות כדי להגיע לאנשים וגם משקרים בפרטים בדו"ח.

  2. יוני

    לצערי בשטח לא רואים שום שינוי לטובה וזה בלשון המעטה אולי בכמות הדוחות בכדי להזרים עוד כסף לקופת העיריה ומי שלא מאמין מוזמן לבצע סיור ברחובות בפיסגת זאב לא ברחובות הראשיים וליראות את הליכלוך וחוסר הניקיון

  3. תושב

    אלעד מתגובה ראשונה צודק,בכל מילה נעשה פה עושק,ומירמה
    וכך לצערנו מתנהלת גם המשטרה והפרקליטות ככלל המוסדות בארץ

  4. ניר

    איזה אוסף של שטויות!!!
    נראה את ששון ופקחיו משליטים סדר ברחובות ישעיהו ושטראוס שמלאים מודעות פירטיות על על עמוד ועץ!!!!

  5. יאיר

    איפה בדיוק מפעילים את הפקוח?
    באזור שטראוס ,ישעיהו ישנה הדבקה בלתי פוסקת של מודעות פירטיות!

  6. יולי

    בהתייחס לפיסקה הבאה מהכתבה: לדברי ששון, "הקמנו יחידה סמויה שמטפלת בנושא צואת כלבים, וניתן לראות את העלייה הדרמטית במספר הדוחות שניתנו בעניין. אנשי היחידה מסתובבים ברחובות בשתי משמרות – בבוקר ובצהריים – ומאתרים בעלי כלבים שלא אוספים את הצואה. כמו מרבית הדוחות שאנחנו נותנים, הסכום הוא 475 שקלים וראש העיר עוד רוצה לעלות את הסכום ל-730 שקלים, כך שכדאי להיזהר. חשוב לי להדגיש – הלוואי שלא נצטרך לתת את הדוחות הללו, שאנשים לא ישאירו מרחב ציבורי מלוכלך". אני קיבלתי דו"ח קנס שיקרי על צואת כלבים, שני פקחים מאגף אכיפה ופיקוח שהגיעו ברכב סמוי לרחוב שבו אני מתגוררת ועקבו אחריי שאני מטיילת עם הכלבלב שלי, והתחבאו בתוך הרכב הסמוי שאיתו הגיעו לרחוב, רדפו אחריי עד לבניין שבו אני גרה, דרשו לקבל את הפרטים שלי על מנת לרשום לי דו"ח קנס על אי איסוף צואת הכלב, זאת כאשר הכלב שלי לא עשה את הצואה שהם מצאו בשדה הסמוך לביתי, והם החליטו שערימת הצואה הזאת שייכת לכלב שלי, כי היא טרייה, כמה שניסיתי לדבר ולומר שזה לא של הכלב שלי, לא עזר שום דבר, הם רשמו לי דו"ח קנס, ערערתי התובע העירוני דחה את הערעור ועכשיו אני עומדת להישפט, על דו"ח שיקרי על עבירה שלא ביצעתי, העיקר שרושמים העבירה צולמה, ומה צולם ערימת צואה בשדה ליד הבית שלי. הדו"חות הרבים הללו מסבירים את היחידה הסמויה שבה מתפאר ראש האגף מר שושן, ואז הפקחים מונחים לרשום כמה שיותר דו"חות קנס לתושבי ירושלים, ואני, תושבת ירושלים, קיבלתי דו"ח קנס שיקרי על עבירה שלא ביצעתי. עצוב, מעצבן, הרגשה של חוסר אונים, והכי עצוב שאין עם מי לדבר בעירייה הם סומכים את ידיהם על הפקחים באגף והללו יוצאים לרשום כמה שיותר דו"חות, ולא משנה להם אם התושב ביצע עבירה או לא ביצע עבירה, ואם לא ביצע עבירה, אז הם מצמידים לו עבירה שהם טוענים שהוא ביצע אותה – שיטת אכיפה מאוד לא ראויה

  7. יולי

    תגובה לאלעד מהתגובה הראשונה – אלעד כל מילה שכתבת נכונה במאה אחוז, ניתנים לתושבי ירושלים דו"חות קנס שיקריים על עבירות שלא ביצעו אותן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר