חסימת רחוב עזה לתנועה, העבודות ברחוב עזה (צילומים: פרטי, באדיבות התעוררות)
חסימת רחוב עזה לתנועה, העבודות ברחוב עזה (צילומים: פרטי, באדיבות התעוררות)

סגירת רחוב עזה – יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ ל"כל העיר": "אופן ניהול העבודות לא טוב"

עבודות התשתית ברחוב עזה, מהצירים המרכזיים בעיר, הובילו לעומסי תנועה חריגים בכל האזור. בשיחה עם "כל העיר" מותח יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ ביקורת על הביצוע: "אני לא נגד העבודות, אבל ההסדרים לא טובים; הפגיעה באיכות החיים היא עמוקה"

פורסם בתאריך: 24.2.20 08:07

סגירת רחוב עזה, מהצירים המרכזיים בירושלים, לתנועת כלי רכב במקטע שבין רחוב הרצוג לצומת מטודלה מוביל לעומסי תנועה חריגים בכל הכבישים באזור. הבעיה המרכזית היא שעבודות התשתית לשדרוג הכביש שמבצעת עיריית ירושלים יימשכו עוד כשלושה וחצי שבועות לכל הפחות, כשבאמצע התקופה ייפתח המקטע שבין הרצוג לצומת מטודלה וייסגר לתנועה קטע הכביש שבין צומת מטודלה לרחוב קרן היסוד.

העבודות ברחוב עזה, כידוע, מצטרפות לאזורים רבים אחרים ברחבי ירושלים שבהן מתבצעות עבודות תשתית. למעשה, לעיתים נדמה שהמשימה המאתגרת היא למצוא קטע כביש שבו לא מתבצעות עבודות בימים אלה. ריבוי העבודות, כמו גם אופן הביצוע שלהן ומשך הזמן שלוקח כל פרויקט, מוביל לביקורת נוקבת של יו"ר האופוזיציה במועצת העירייה עופר ברקוביץ (התעוררות).


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בשיחה עם "כל העיר" מדגיש ברקוביץ כי "אני לא נגד העבודות, אני בעד, כולנו מסכימים שיש צורך ויש גם רצון לשדרג את הרחובות, אבל אופן ניהול העבודות וההסדרים שמתקיימים לא טובים".


חסימת רחוב עזה לתנועת כלי רכב (צילום: פרטי)


לדברי ברקוביץ, בישיבת מועצת העירייה הקרובה ביום חמישי (27.2) תעלה התעוררות הצעה לסדר בנוגע לבעיות שיוצרות עבודות התשתית ברחבי העיר בכלל וברחוב עזה בפרט.


עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)


"יש מספר היבטים שלא מטופלים כמו שצריך בעבודות ברחוב עזה בפרט וברחבי העיר ברמה הרחבה יותר", טוען ברקוביץ ומוסיף: "היבטים של בטיחות, של איכות חיים, של פגיעה בעסקים ובתושבים. כמו שכבר אמרתי – כולנו רוצים לשדרג את הרחובות אבל אם המשמעות היא חיים בעיר שהיא כולה אתר בנייה אז יש בעיה. בעיריית ירושלים צריכים להבין שהם עובדים במרקם בנוי ולא באזור בתולי. צריכה להיות התייחסות לכך בנושא ניהול העבודות כי במצב הנוכחי הפגיעה באיכות החיים היא עמוקה. לעיתים יש אפילו תחושה של פרטץ' – ההסדרים לא טובים, רמת השיפוץ לא תמיד טובה והתושבים סובלים".


משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)

משה ליאון (צילום: דוברות העירייה)


"לתחושתי", מוסיף ברקוביץ, "מה שמניע את משה ליאון זה לסיים את העבודות בכל העיר עד לבחירות ב-2023, אבל זה מביא לפגיעה עצומה בתפקוד התחבורתי של ירושלים. הבעיה היא הדרך והעובדה שהכל מבוצע ביחד. יש ויתור קשור עם המון היבטים ואנחנו ננסה להציף את הדברים בישיבת המועצה הקרובה. נדרוש לדרג את העבודות ולשנות את הסדרי התנועה כך שלכולנו יהיה יותר אוויר. אני חושב שהעבודות ברחוב עזה הן דוגמה טובה לאיך לא צריכים להתנהל".



כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", החל ממוצ"ש (23.2) בחצות נסגר רחוב עזה לתנועת כלי רכב בקטע הכביש שבין רחוב הרצוג לבין רחוב מטודלה. הכביש יהיה סגור עד ליום שישי (28.2) והוא ייסגר שוב לתנועה במוצ"ש הבא (29.2 בחצות) למשך שבוע נוסף.

בהמשך, לאחר סיום העבודות במקטע שבין הרצוג למטודלה, יבוצעו עבודות ברחוב עזה במקטע שבין מטודלה לקרן היסוד. חסימות הכביש, כך העריכו בעיריית ירושלים, יובילו לעומסי תנועה כבדים בכל הצירים הסמוכים כגון רחוב רמב"ן, מטודלה, רופין ועוד גם בשל העתקת מסלולי נסיעת התחבורה הציבורית אליהם.
יש לציין כי התוכנית המקורית של שדרוג תשתיות הכביש ברחוב עזה לא כללו סגירה של הציר, אלא ריבוד מחדש של הכביש בנתיבים ובמקטעים, כך שניתן יהיה להמשיך את השגרה. אולם במהלך העבודות, כך לדברי גורמים בעיריית ירושלים, התגלה כי צורך בריבוד עמוק יותר.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ירושלמי

    לפני כמה חודשים סמוטריץ החליט לסגור מסילות רכבת בת"א כדי לאפשר עבודות חישמול בקצב מהיר יותר. עשו עליו עליהום, ובסוף הסתבר שהוא צדק. אותו דבר פה, סוגרים מקטעים מרחוב כדי לאפשר עבודות בצורה יעילה יותר, תוך אי נוחות ופקקים לתקופה קצרה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר