מרכז הקליטה הישן בגילה (צילום: אסתי מלר)
מרכז הקליטה הישן בגילה (צילום: אסתי מלר)

דיירים במרכז הקליטה הישן בגילה נגד השכנים מהקיבוץ העירוני: "תופסים דירות שיכולות לשמש זכאים"

דיירים פעילים בפורום הדיור הציבורי פועלים נגד המשך מגוריהם של דיירי הקיבוץ העירוני במתחם מרכז הקליטה הישן בגילה; מנגד, בקיבוץ העירוני מדגישים את פעילותם החברתית והקהילתית

פורסם בתאריך: 3.3.20 21:25

המאבק של פורום הדיור הציבורי בגילה בירושלים נגד דיירי הקיבוץ העירוני במתחם מרכז הקליטה מחריף: במכתב ששיגרו לאחרונה דיירי מרכז הקליטה לראש העיר משה ליאון, נכתב בין השאר כי "חברי הקיבוץ אינם עונים על הגדרת הזכאים לדיור ציבורי והם למעשה תופסים דירות שיכולות לשמש זכאים אחרים הממתינים לדירות שיתפנו". עוד הם מוסיפים וטוענים במכתב כי "הקיבוץ קיבל שטחי ציבור בטענת שווא כי הוא תורם לשכונה, זאת בזמן שלמעשה פיתח קהילה סגורה ומתבדלת המדירה את תושבי גילה הוותיקים ובמיוחד את דיירי מרכז הקליטה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


למעשה מתחם מרכז הקליטה הישן בשכונת גילה כולל כיום 287 דירות – 178 מהן מוקצות עבוד הדיור הציבורי, והשאר דירות פרטיות. בכ-50 דירות מתגוררים דיירי הקיבוץ העירוני מאז שנת 1994, במטרה להפעיל פרויקטים חברתיים במקום. במתחם הישן מתוכנן, כפי שפורסם ב"כל העיר", פרויקט פינוי-בינוי ענק, במסגרתו ייבנו כ-1,300 יחידות דיור בבניינים בגבהים שונים. יש להדגיש כי בפרויקט החדש לא יוקצו דירות עבור חברי הקיבוץ העירוני.


הדמיית פרויקט פינוי-בינוי במרכז הקליטה בגילה (צילום הדמיה: איי אל וויופוינט בע"מ)

הדמיית פרויקט פינוי-בינוי במרכז הקליטה בגילה (צילום הדמיה: איי אל וויופוינט בע"מ)


"הקיבוץ העירוני הגיעו לגילה לפני למעלה מ-20 שנה, וקיבלו דירות במרכז הקליטה", מציינת בשיחה עם "כל העיר" רויטל איש, לשעבר דיירת במרכז הקליטה, ופעילה בפורום לדיור ציבורי. "בהתחלה הם תרמו לקהילה ופיתחו אותה. ופשוט באיזשהו שלב הם מידרו את עצמם מאנשי מרכז הקליטה", טוענת איש, "והקימו להם מוסדות משלהם. הם באו בהתחלה בטענה שהם באים לעזור לדיירים המוחלשים שמתגוררים במרכז הקליטה, אבל הם לאט-לאט התחילו להתפתח ולקחת עוד דירות והקימו שם מכינה קדם צבאית".

"מצד אחד אני אומרת תודה על שהם עשו", אומרת איש, "אך לצד זאת ישנן כ-600 משפחות, זכאיות הדיור הציבורי, שממתינות לדירה".

ריקי כהן בנלולו, ממנהיגות המאבק לדיור ציבורי מארגון 'הלא נחמדים', מוסרת וטוענת כי "מה שנעשה בקיבוצים העירוניים בירושלים זה גזל של כבשת הרש. אני מלווה עשרות משפחות בירושלים שממתינות לדיור ציבורי – ילדים, קשישים, ניצולי שואה ונכים – ובמקום שהם יזכו לקורת גג מחזיקים בהם  סטודנטים' ומשפחות שאינן זכאיות לסיוע. מבקר המדינה דרש לפנות אותם, אבל כבר שנים שהמערכת מגוננת עליהם ומאפשרת לגזל הזה להימשך. משרד השיכון היה אמור להתחיל בפינוי הדירות הציבוריות ועכשיו שוב הם מנסים להתחמק מאחריות באמתלה שהולכת להיות התחדשות עירונית. לא ברור לי איך אנשים מהקיבוץ העירוני ישנים בלילה בנחת ובתחושה שהם עושים שליחות כשהישיבה שלהם בדירות ציבוריות באה על חשבון 600 משפחות שכוללות נכים, קשישים, ניצולי שואה ואלפי ילדים שאין להם קורת גג".

מנגד, בקיבוץ העירוני מוסרים ל"כל העיר" בתגובה על הטענות כי "חברי בית ישראל פועלים במתחם מרכז הקליטה בגילה משנת 1994. בשנת 1994 נכנסו חברי הקיבוץ לדור במתחם לבקשת משרד השיכון ועיריית ירושלים. כבר 26 שנה שהקיבוץ ביחד עם התושבים במתחם מפעילים פרויקטים רבים במתחם בהם: חונכות אישית, סיירת חסד ייחודית לנוער (סח"י), גינות קהילתיות, מוקד סיוע לקשישים, פרויקט הפגת בדידות לקשישים, ליווי חיילים וסיוע לימודי, קבלות שבת ואירועים קהילתיים ועוד פרויקטים רבים. בפרויקט פינוי הבינוי הקיבוץ לא יקבל דירות בניגוד למה שנכתב בכתבה".

"המכינה הקדם צבאית תמשיך לתרום לשכונת גילה", עוד נמסר מהקיבוץ העירוני. "לירושלים ולמדינת ישראל וצפויה לדור במתחם שיבנה. חשוב להדגיש שהדבר לא יבוא על חשבון אף דייר. במרכז הקליטה חיים יחד כלל התושבים בערבות הדדית ואכפתיות. אנו מצרים על כך שישנם גורמים המשתמשים בתקשורת ככלי שרת לפלג ולסכסך ללא חקירה ובדיקה של העובדות".

בנוסף, דיירת אחרת שמתגוררת במרכז הקליטה, מוסרת: "יש לי לומר על הקיבוץ העירוני רק דברים טובים. כל הסביבה שלי קיבלה ומקבלת עזרה מהם. קהילת הקיבוץ העירוני עזרה לילדים שלי בתחום הלימודי ובזכותם הם הוציאו בגרות מלאה. בנוסף, הם עזרו להם במסלול הצבאי – הבנים שלי התגייסו לצבא והכל בהכוונתם ובזכותם. הם פשוט תורמים לאוכלוסייה שחיה כאן, וצריך לתת להם כוח להמשיך בפעילות המבורכת כאן במרכז הקליטה למען הדיירים מכיוון שתרומתם רבה".

בחברת עמידר מוסרים ל"כל העיר" כי "הקצאת הדירות אינה באחריות חברת עמידר".

במענה לפניית "כל העיר", ממשרד הבינוי והשיכון נמסר כי "הדירות המושכרות לקיבוץ העירוני בגילה, הן על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה וכי הנכסים הנ"ל ימשיכו לשלם שכר דירה ריאלי למשרד המתעדכן תקופתית, בהתאם לחוות דעת משפטית ובכפוף לוועדת היגוי שנתית הבוחנת את תרומתם לשכונה. הוועדה מתכנסת מידי שנה ודוחות אחרונים בנושא הוגשו למשרד בחודש יולי 2019. המשרד באמצעות חברת עמידר מקדם כיום תכנית לפינוי-בינוי במתחם מרכז הקליטה. במסגרת התכנית, מיועדות דירות הקיבוץ העירוני לשוב לידי המשרד לצורך השכרתן לזכאי דיור ציבורי. חברת עמידר והמשרד פועלים באופן שוטף מול הדיירים, לצורך הצגת זכויותיהם והסבר על התהליך, ואף התקיימו כבר מספר פגישות עימם".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אנונימית

    אז תסבירו לנו איך קרה שראש הקיבוץ ואחותו רכשו את דירת הדיור הציבורי? לא אחת לא שתיים אלא שלוש!
    בנוסף ילדיו על משפחותיהם ועל חתניהם וכלותיהם אף גרים פה! זו הכל בשיטת חבר מביא חבר.
    הדיור הציבורי נועד לתת מענה סוציאלי לאנשים מוחלשים.
    ולא לקבוצה חזקה סוציאלית כלכלית ואינה עומדת בקריטריונים אלו!!!

  2. אנונימית

    מגורי המכינה הם הם מילה מכובסת לכך שכל בוגרי המכירה יגורו עפ"י התכנון בתוך בניני המגורים החדשים של הדיירים.
    בנוסף אין מי שיפקח על כך האם באמת יגורו שם סטו' או משפחות שהינם סטו' ניצחיים כבר כיום, כי אין להם שום עול שכ"ד כמקובל בשוק, אלא מסובסד, וכך אפשר לדלג מתואר אחד למישנהו, ואו להתחרט ולבחור בחוג אחר ולהיות סטודנטים ניצחיים במתחם.
    ומה עם ילדינו הסטודנטים שנאבקים בחוץ בשכ"ל ושכ"ד???
    אנחנו נילחם על השוואת התנאים שלנו לקיבוץ העירוני שנימצא פה ללא פיקוח. ראו דו"ח מבקר המדינה!
    מחדל!!!

  3. אנונימית

    הפקרות דורשים ועדת חקירה בנושא של מבקר המדינה!!!
    העלימו דו"ח שנעשה במשרד השיכון.
    מתעלמים מדו"ח מבקר הדינה!
    מה הם מעל לחוק?

  4. אנונימית

    מול דיירת אחת שנהנתה מעזרת הקיבוץ במתחם יש עשרות משפחות שסורבו על ידם – הן במלגות לסטודנטים והן בשלוב ילדים בגן של הקהילה, והן בדיור לסטודנטים, עבודת תחקיר טובה היתה מעלה את זה על הכתב פה

  5. אנונימית

    יש 6 דירות פנויות במרכז קלעטה ברגע זה, הן ריקות כבר חודשים.
    דיירי הדיור הציבורי מוזמנים להכנס אליהן.

    משום מה הם עומדות ריקות כבר זמן מה מעניין למה?

  6. אנונימי +

    אנונימית, את נשמעת מאוד מתוסכלת.
    לא ברור, מה את רוצה? בואי תספרי לנו איזה דבים טובים את עושה לטובת הכלל שאת רוצה לקבל משהו מהמדינה? חוץ מלצעוק על אנשים טובים יפה את תורמת למישהו מלבד לעצמך?? חלאס עם הצביעות.
    את רוצ מלחמות צדק או שסתם יש לך קנאה על משהו? בואי תציגי איזה דברים טובים את עושה?

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מילים יפות אבל לצערי הקיבוץ אינו צריך לתפוס דירות אשר שיכים לדיור הציבורי הם גרים צספיק זמן במתחם אך הם ישנים טוב בלילה כאשר יש משפחות וילדים שישנים ברחוב תודה אבל לא תודה די מספיק לעו לחזק עיר אחרת לכו לפריפריה שם יש ילדים שצריכים את העזרה שלכם הגיע הזמן לסיים את מה שהתחלתם פה ולעבור למקום אחר אאה ו מי שקנה את הדירות של הדיור הציבורי בעיה פשע פשע פשע

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשה אני ביקשתי לרשום את הבת שלי לגן הילדים סירבתי. כל ה ילדים בגן חיו ילדי קיבוץ. ועכשיו הם תואנים שמבלים את גן הילדים לטובת הכלל הדיירים

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנשי הקיבוץ הגיעו למרכז הקליטה בזמנים קשים מאוד שאף אחד לא רצה להתקרב למקום. העזרה שלהם לתושבי המקום היא אדירה, הן בסיוע באמצעות מרכזי לימוד והן בהצבת דוגמא לילדים שגדלים במקום. העובדה שמדובר עכשיו בבוננזה כלכלית לא מאפשרת זריקה של מי שתרם במשך שנים למקום

  10. יאיר

    מדהים כמה קל להכפיש בשניה אחת עבודה ותרומה לקהילה של אנשים במשך עשרות שנים

  11. אנונימי

    בושה וחרפה!!! זה גזל!!! יש 600 משפחות שממתינות לדירות והסטודנטים גוזלים אותם לעצמם. לא משנה כמה טוב הם עושים בהכנת שיעורי בית עם ילדים זה שיש עשרות משפחות הרחוב בגללם זה פשע!!!!! הקיבוץ העירוני זה פשע גדול יותר דווקא בגלל שהם מתחבאים מאחורי עשייה לטובת הציבור אבל גורמים לסבל ועוני של עשרות משפחות. רוצים לעדות טוב תשכרו דירות בשוק החופשי כמו כולם.

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה הקשר בין לשכור דירות כמו כולם לבין לעשות טוב?
    ניכר שמי שכותב נגד המפעל הזה -שאני לא מכיר אותו- מדבר מתוך בורות…
    נשמע כמו מישהי אחת שרוצה משום מה נקמה פרטית על משהו, בטח מישהו העליב אותה, או שלא נתן לה בדיוק מה שהיא רוצה כמו שהיא כותבת – לא קיבלו את הילד שלה לגן או משהו… והיא פתאום הפכה להיות נציגת הצדק בשם מחוסרי הדיור במדינה…
    לכי לעבוד ותמצאי לעצמך חיים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר