חצר בית עמותת 'ימי חסד' במוסררה (צילום: פרטי)
חצר בית עמותת 'ימי חסד' במוסררה (צילום: פרטי)

מוסררה: מי מתנכל לאנשי עמותת 'ידי חסד' שמסייעת לחוזרים בשאלה?

אנשי העמותה, שפועלת מזה כ-20 שנה בירושלים, טוענים בשיחה עם "כל העיר" כי נערים שמשתייכים לארגון להב"ה מתנכלים להם. מארגון להב"ה נמסר בתגובה: "ארגון להב"ה פועל אך ורק בצורה חוקית. לא היינו מעורבים באף פעילות בלתי חוקית ואלימה במקום"

פורסם בתאריך: 4.3.20 16:34

השלכת בלוקים, שבירת חפצים, ונדליזם וניסיונות הפחדה – כך, לטענת אנשי עמותת 'ידי חסד' שפועלת בשכונת מוסררה, נראית שגרת חייהם בשבועות האחרונים. בשיחות עם "כל העיר" טוענים אנשי העמותה כי על התקיפות כנגדם אחראים נערים בגילאי 15-14. לטענת אנשי העמותה, הנערים משתייכים לארגון הימין הקיצוני להב"ה.

מנגד, מארגון להב"ה נמסר במענה לפניית "כל העיר" כי "ארגון להב"ה פועל אך ורק בצורה חוקית. לא היינו מעורבים באף פעילות בלתי חוקית ואלימה במקום".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


עמותת 'ידי חסד' פועלת, כך לדברי חבריה, כבר למעלה מ-20 שנה. היא החלה מעמותה שמחלקת מזון וביגוד למשפחות נזקקות ולמשפחות נפגעות טרור בשדרות וברבות השנים הרחיבה את פעילותה והיא מגישה גם סיוע ועזרה לחוזרים בשאלה. "יש צורך גדולה מאוד בסיוע שכזה", מדגיש מ', אחד מאנשי העמותה בשיחה עם "כל העיר". "יש כיום הרבה ארגונים שמספקים את אותו השירות והסיוע ליוצאים בשאלה. אנחנו בעצם בית חם, שנותן להם לשבת ולדבר ולצחוק. יש ארגונים שלקחו את הנושא צעד אחד קדימה ומסייעים לאותם צעירים גם בלימודי אנגלית ומתמטיקה ועוד".

לטענת מ', "יש גורמים שתייגו את הפעילות שלנו כמיסיונרית. כגוף שצריך להיזהר ממנו. אני לא יודע למה – אולי בגלל שברמת האמונה האישית אנחנו יהודים משיחיים. אבל זה גורם לנו בלגן בחודש האחרון. כמעט מדי ערב מגיעה אלינו קבוצת נערים בגילאי 15-14, חלק שיכורים, חלק מסוממים, ועושים פה בלגן. שוברים דברים, מנפצים, מבהילים. באחת הפעמים הם גם המתינו מחוץ לבית שלנו וברגע שאחד הבחורים ששהו פה יצא, הם תקפו אותו והוא נזקק לטיפול רפואי".

פניתם למשטרה?
"בוודאי. ב-9 לפברואר זה היה הפעם הראשונה, הבעיה היא שהמשטרה זה גוף ריאקטיבי, גוף שמגיב ולאו דווקא מונע. הם מגיעים רק אם קורה משהו ובדרך כלל עד שהם באים האירוע נגמר.
"כשנשאלנו על ידי המשטרה האם אנחנו חוששים לחיים שלנו הבהרנו שכן, יש לנו שכן לידנו שממש איים על החיים שלנו והביא נערים לזרוק עלינו אבנים, אבל לא עשו איתו כלום. לא לקחו אותו לחקירה, לא הוציאו נגדו צו הרחקה – שום דבר. זה הזוי מבחינתי, כי גם אם אני הזוי ומשקר אם אני אומר שיש מישהו שכרגע מאיים על החיים שלי המינימום שהמשטרה צריכה לעשות זה ללכת ולפחות לתשאל אותו, לקחת אותו לחקירה, אבל אפילו זה לא נעשה".


חצר בית עמותת 'ימי חסד' (צילום: פרטי)


בעמותה מוסיפים ומספרים ל"כל העיר" כי "בשל הדמוגרפיה של ירושלים והצרכים בקהילה, מרבית הצעירים שאנו עוזרים להם מגיעים מרקע אורתודוקסי וחרדי לשעבר. בשבועות האחרונים ארגון קיצוני אלים בשם להב"ה, שטוען כי הוא נלחם בהתבוללות בישראל, שם לב לפעילותנו במרכז בירושלים והחליט שאנחנו "מיסיונרים שמגיע להם למות". במהלך השבועות האחרונים חברי ארגון זה הגיעו "לבקר אותנו" מספר פעמים, ושיבשו את עבודתנו וביצעו התקפות פליליות נגדנו, כולל תקיפה, התעללות מילולית, גניבה, הרס רכוש ופשעים אחרים".



עוד טוענים בעמותה: "התקשרנו למשטרה מספר פעמים והם יצאו והחלו בחקירה. בפעם האחרונה שהוזעקה המשטרה נראה היה כי חלקם מסכימים עם התוקפים והשכנים שפנו נגדנו בגלל דעות קדומות, פחד ותסכול. התקנו מצלמות 24/7 סביב ההיקפים, ואנחנו נוקטים בכל אמצעי הזהירות הנדרשים כדי להגן על עצמנו, אבל אנחנו מדברים על ארגון שלא אכפת לו מהחוק. הדבר העצוב ביותר הוא שרוב "חיילי הרגליים" של 'להב"ה' שביצעו את ההתקפות המופרעות האלה עלינו הם בסך הכל בני נוער עניים שנשטפו במוחם לחשוב שהם עושים את "עבודת אלוהים" על ידי פגיעה פיזית בנו לאחר שנאמר שאנחנו "מיסיונרים רשעים" שרוצים להמיר צעירים אורתודוכסים חסרי חשד לנצרות. שום דבר לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. מטרתנו כאן בירושלים היא לספק מקום בטוח לכל הצעירים בסיכון ללא קשר לרקע שלהם".

"אנו עצובים מאוד מהדיווחים על התאבדות ומנות יתר בקרב חרדים לשעבר שנמצאים במשבר", מוסיפים בעמותה, "אנו מבינים ומזדהים עם הצורך הנואש שצעירים אלו נקלעים אליו לאחר שנדחו על ידי משפחותיהם וקהילותיהם. כדי לענות על הצורך הבוער הזה, התחלנו לפתח תוכניות וסדנאות שישפיעו על הטיפול, יעזרו בבניית הקהילה או יועילו לבני נוער בסיכון במאמציהם להשתלב בזרם המרכזי. בהתבסס על מספר הצעירים שנמצאים במשבר, אנו מאמינים כי צעירים אורתודוקסים לשעבר וחרדים זקוקים ליותר מקומות שיקבלו אותם, ישרתו אותם ויסייעו להם במעבר הקשה מהעולם האורתודוקסי לחברה הישראלית".


חצר בית עמותת 'ימי חסד' (צילום: פרטי)

חצר בית עמותת 'ימי חסד' (צילום: פרטי)


יש לציין כי העמותה פנתה בבקשה לסיוע גם למשנה לראש העיר פלר חסן נחום (ירושלים תצליח), שמציינת בשיחה עם "כל העיר": "לא ייתכן כי נערי שוליים כאלה ואחרים יאיימו על תושבי העיר פעם אחר פעם – ערבים, נוצרים או יהודים – כאשר האחראים על כך לא נתפסים. כולי תקווה שהמשטרה תמצה את החקירה ואת הדין עם הפורעים. עיריית ירושלים תוסיף ותהיה בקשר עם התושבים".

כאמור, בארגון להב"ה דוחים את הטענות. במענה לפניית "כל העיר" נמסר מהארגון: "ארגון להבה פועל אך ורק בצורה חוקית. לא היינו מעורבים באף פעילות בלתי חוקית ואלימה במקום. אם כי לצערנו הגיעו אלינו ידיעות ממקור מוסמך שהאחראים במקום קשורים ליהודים המשיחיים ואנחנו בודקים את כל הידיעות האלה".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה, שבניגוד מוחלט לנטען, מבוצעות במהלכה מגוון פעולות, שמטבע הדברים לא נוכל להרחיב לגביהן".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אספרנסה

    ארגון להב"ה פועל "אך ורק בחסות החוק", החוק הפשיסטי שלהם. נבערים מדעת שלא למדו כלום מההיסטוריה של תורת הגזע אם זה הקו-קלוקס קלאן,או מוסוליני, או היטלר וכו', שליחי השטן.
    אינשאללה לגהינם!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר