מתנדבי מד"א בדרך לבצע בדיקות קורונה, שבט משואות של הצופים, פעילי התעוררות מחלקים מרק חם לכוחות הביטחון בחורף (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, באדיבורת הקרן לירושלים, התעוררות)
מתנדבי מד"א בדרך לבצע בדיקות קורונה, שבט משואות של הצופים, פעילי התעוררות מחלקים מרק חם לכוחות הביטחון בחורף (צילומים: תיעוד מבצעי מד"א, באדיבורת הקרן לירושלים, התעוררות)

משבר הקורונה | הערבות ההדדית בירושלים – יוזמות פרטיות לסיוע לתושבים

"באנו לעזור. מה אתם צריכים?" בסוף השבוע החלו התארגנויות פרטיות לסיוע לתושבים שנמצאים בבידוד, ביניהן של תנועת הצופים, של אגודות הסטודנטים ושל תנועת התעוררות. הפרטים בפנים

פורסם בתאריך: 14.3.20 18:34

בעקבות משבר הקורונה – בידודם של עשרות אלפי אנשים בביתם, השבתת מוסדות החינוך ברחבי ירושלים וההנחיות החדשות לציבור – החלה התארגנות של עמותות פרטיות לסיוע לתושבים.

תנועות הצופים, מצילים את ירושלים בראשות חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו ואגודות הסטודנטים ברחבי העיר החלו להתארגן לסייע לכל תושב שצריך סיוע. בין ההצעות לסיוע הוצע לשמור על ילדים להורים עובדים (בייבי-סיטר) בבית, לקיים הפעלות של קבוצות ילדים מצומצמות במינהלים הקהילתיים, על מנת לאפשר להורים שחייבים להמשיך ולהגיע לעבודה. כמו כן, התנועות מציעות סיוע פרטני לתושבים מבוגרים בהצטיידות בתרופת ובמזון וכן, סיוע לתושבים הנמצאים בבידוד.

"באנו לעזור. מה אתם צריכים?". כל מי שזקוק לכל סיוע – ניתן ליצור קשר באמצעות הודעה פרטית בפייסבוק או באמצעות המייל –
[email protected]
או באמצעות הודעת וואטסאפ למספר – 0559657508

מחר, יום ראשון, 15.3.20 תפורסם רשימת אנשי הקשר של נציג כל אחד מהמינהלים הקהילתיים.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


גם תנועת התעוררות בירושלים מתגייסת לעזור לתושבים. בהתעוררות מציינים כי למעלה מ-200 מתנדבים כבר נרשמו כדי לסייע ולעזור לתושבים הנמצאים במצוקה בעקבות נגיף הקורונה. הסיוע נועד עבור תושבים שנמצאים בבידוד ותושבים שצריכים עזרה.

כמו כן בהתעוררות הקימו חמ"ל לסיוע למען קשישים, משפחות, ילדים שזקוקים לכל סיוע.

ענאל טימסיט, סמנכ"לית משאבי אנוש בהתעוררות ומי שמובילה את מיזם חמ"ל הקורונה, מוסרת: "לאחר מבצע פורים בשכונות שאורגן על ידי פעילי התעוררות, הבנו שאנחנו חייבים לפעול למען התושבים הנמצאים בבידוד, ולמען המשבר שפוקד אותנו בימים אלו. לפני כמה ימים כשהבנו שהמשבר ממשיך, פעילים מתנועת התעוררות בירושלים החליטו לפעול ולקחת אחריות, פתחנו חמ״ל תוך פחות מ24 שעות הצלחנו לגייס מעל ל-200 פעילים. אם אתם בבידוד, או מכירים מישהו בבידוד, ואתם זקוקים לסיוע, אנחנו כאן לסייע".

מנכ"לית תנועת התעוררות אורלי ג'קסון מוסיפה ומוסרת: "הצורך כרגע הוא בעיקר בעזרה נקודתית לאנשים במצבי סיכון ובחיזוק תחושת החוסן הקהילתי והלאומי. אנו בקשר עם ארגוני סיוע נוספים על מנת למצות את המשאבים הקיימים ולהגיע לכל מי שנזקק ככל שנוכל לסייע. אנו קוראים לתושבים לעקוב אחרי ההנחיות ובתקווה לחזרה לשיגרה מהירה".

איפה נרשמים ליוזמה של התעוררות?

לחצו כאן עבור טופס הרשמה עבור מתנדבים שרוצים לסייע. 

לחצו כאן עבור טופס הרשמה לאנשים הזקוקים לסיוע.

 




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר