הדמיה של כביש 16, העבודות להקמת הכביש (צילומים: באדיבות נתיבי ישראל, לילך שי)
הדמיה של כביש 16, העבודות להקמת הכביש (צילומים: באדיבות נתיבי ישראל, לילך שי)

עבודות הפיצוצים לכריית כביש 16 – הדיירים מתלוננים על נזקים לבתים

דיירים ביפה נוף מתלוננים על סדקים שנגרמו לבתיהם: "מדובר בבניינים ישנים, זו סכנה ממשית"; החברות הקבלניות בתגובה: "אין כל בסיס לטענות; הקפדה חסרת פשרות של עמידה בתקנים"

פורסם בתאריך: 21.3.20 10:38

דיירים שמתגוררים בשכונת יפה נוף, סמוך לעבודות שבהן מבוצעות כריית המנהרות של כביש 16 – ציר הגישה החדש לירושלים, טוענים כי עבודות הפיצוץ בהר גרמו לסדקים בדירותיהם. במכתב ששלחו ביום חמישי שעבר חברי הוועד בשכונה לחברת נתיבי ישראל ולזכיין המבצע את העבודות, הם מציינים כי נרשמת סכנה לדירות ומבקשים להימנע מפיצוצים באזור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"מכובדיי, התרענו בפניכם בזמנו על הסכנות שבפיצוצים והצגנו חוות דעת מתאימות", צוין במכתב. "פיצוץ אדיר נשמע מנחל רבידה שהרעיד את בנייני השכונה ויצר סדקים בקירות. אנו מקווים שהדבר לא ערער את היסודות – נא להפסיק עם זה לאלתר".

"מספר דירות ברחוב שלמה צמח ניזוקו, ונוצרו סדקים בקירות בעקבות עבודות שנעשות בכביש 16", מספר בשיחה עם "כל העיר" יעקב היכל, תושב הרחוב וחבר בוועד הפעולה של התושבים. "והשבוע היה שוב פיצוץ והבית שלי רעד. העבודות מבוצעות מתחת לבתים שלנו, אנחנו מאוד סובלים מהן. יש רעש בלתי נסבל, גם בלילות, התושבים לא יכולים לישון כי הם עובדים 24 שעות. בנוסף, למה הם מבצעים פיצוצים כאשר המרחק באזור בין הבניינים הוא 2 ק"מ? יש חוות דעת של גיאולוגים שאומרות לא לעשות פיצוצים".

"פנינו לעירייה, לנתיבי ישראל ולזכיין שמבצע את העבודות – כלום לא עוזר", מוסיף ומספר היכל. "צריך להבין שמדובר בבניינים ישנים שהוקמו בשנות ה-70 ואינם ערוכים לרעידות, זו סכנה ממשית. אנחנו רוצים שיפסיקו להשתמש בפיצוצים, שיבצעו עבודות חפירה רגילות".

בנציון רוזנסקי, תושב השכונה וחבר נוסף בוועד הפעולה של התושבים, מוסיף ומתאר בשיחה עם "כל העיר" כי "מה שקרה ביום חמישי שעבר היה פיצוץ שגרם לסדקים, והשבוע היו שני פיצוצים נוספים שהחמירו אותם".

לדברי רוזנסקי, על מנת להוכיח את טענותיהם בפניי הגורמים הרלוונטיים, חברי הועד בשכונה הציגו דוח גיאולוגי, המתריע בפני סכנת הפיצוצים שמתרחשים במסגרת כביש 16. "גיאולוג מטעמינו הכין לנו דוח מהמכון הגיאולוגי להציג בפניהם, ושמזהיר בפני סכנה לבתים שמעל תוואי המנהרה. בנוסף, הוא בדק את איכות הסלע והתריע בפני סכנת פיצוצים", מציין ומוסיף רוזנסקי."הם ענו לנו שיש להם גיאולוג שלהם שבודק את הקידוחים בתוך הסלע, אבל זה לא עוזר כי זה אותו סלע שיכול לגרום לערעור יסודות הבניין – הבתים בתוואי העבודות חלשים ולא נראה לי שהם לוקחים את זה בחשבון".

בתגובה לטענות מסרו בתגובה חברת 'שפיר-פיצרוטי' ו'נתיבי ישראל' ל"כל העיר": "אנשי המקצוע הבכירים בישראל בנושא הקרקע קבעו באופן חד משמעי כי אין כל בסיס לטענות האמורות המופרכות באופן מובהק, זאת בהתבסס על עובדות בלתי תלויות אשר נמדדו בשטח. על אף האמור, מהנדסיה הבכירים ביותר של חברת 'שפיר-פיצרוטי', הגיעו עוד באותו היום לבחון את הנזק עליו מלינים התושבים, זאת על מנת לסייע באופן וולנטרי למציאת מקור גרימת הנזק. יצוין כי כלל העבודות, לרבות פעולות הכרייה אושרו באופן מפורט על ידי המוסדות הבכירים ביותר מטעם המדינה. טענות התושבים על התראה בפני נזק לכאורה נבחנו על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות אשר דחו את אלה ועל כן אלה אינן רלוונטיות. 'שפיר-פיצרוטי' תמשיך להתייחס במלוא הרצינות לכל פניה שתבוא בשעריה, תחת הקפדה חסרת פשרות של עמידה בתקנים המחמירים בעולם״.

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים תוודא מול חברת נתיבי ישראל, המבצעת את הפרויקט, שיש הקפדה יתרה על התכנון שאושר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר